Hvilket spil har du FÅET i dag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 189 times
Been thanked: 190 times

Post by Andrea »

Tillykke Erik!

Men du ved godt, at det forpligter - ikke alene skal du snarest muligt prøve spillene, så du kan rapportere, om de er anbefalelsesværdige - du skal også til at lave en masse indlæg, nu hvor du 'skylder' efter flere måneders fravær! :lol: :wink:
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Erik Mejer Hansen »

Mange tak! :D
Jeg skal prøve at komme efter de efterslæb der måtte være.
Tror det er lige før at roads and boats kan stille min lyst til at sortere ting. For "novra" hvor er mange bits :lol:
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Erik Mejer Hansen wrote:Mange tak! :D
Jeg skal prøve at komme efter de efterslæb der måtte være.
Tror det er lige før at roads and boats kan stille min lyst til at sortere ting. For "novra" hvor er mange bits :lol:
Andrea og Tina er sikkert misundelige ...
Så vidt jeg husker er der noget med at brikker og dimser er i høj kurs der ....
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Jeg har lige modtaget "El Grande".

Det tog lige lidt tid at tælle alt, men det var der heldigvis. Så skal jeg bare have det på bordet engang :D
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

qute wrote:Jeg har lige modtaget "El Grande".

Det tog lige lidt tid at tælle alt, men det var der heldigvis. Så skal jeg bare have det på bordet engang :D
Hvad med El grande - et par øl og så Louping Louie????
Det kan være, at Andrea er frisk på en spansk magtkamp også ...
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 935 times

Post by Frouvne »

Erik Mejer Hansen wrote:Igår fik jeg Roads & Boats af min kæreste i forbindelse med at jeg endelig blev kandidat [...]
Det var en formidabel idé. Det tror jeg da også, at Helle må ønske sig nu når hun bliver kandidat i løbet af den kommende uge... :D

... eller er det måske bare et ønske, jeg projicerer over på hende ...
Last edited by Frouvne on Sat Jun 02, 2007 2:31 pm, edited 1 time in total.
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Frouvne wrote:
Erik Mejer Hansen wrote:Igår fik jeg Roads & Boats af min kæreste i forbindelse med at jeg endelig blev kandidat [...]
Det var en formidabel idé. Det tror jeg da også, at Helle må ønske sig nu når hun bliver kandidat i løbet af den kommende uge... :D

Ja, det tror jeg roligt, at du kan regne med.... :wink:
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Helle wrote:
Frouvne wrote:

Ja, det tror jeg roligt, at du kan regne med.... :wink:
At det er en formidabel idé! Det tænkte jeg nok!
frouvne, administrator

Image
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Helle wrote:
qute wrote:Jeg har lige modtaget "El Grande".

Hvad med El grande - et par øl og så Louping Louie????
Fint med mig :D
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Helle wrote: Andrea og Tina er sikkert misundelige ...
Indicier! ;)
Jeg kender faktisk ikke nok til spillet til at kunne vurdere, om det er noget for mig - men ved et hurtigt kig på BGG kan jeg konstatere, at der muligvis er mange dimser, men at de ikke så blærede som f.eks. Tide of Iron eller War of the Ring (... men det er muligvis også en uretfærdig sammenligning :)=
Helle wrote: Hvad med El grande - et par øl og så Louping Louie????
Jeps - det er helt klart et spil, jeg gerne vil prøve (manner jeg får prøvet mange spændende og forskellige spil i år! :D).
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Tina »

Det er godt nok en uge siden jeg fik det, men min fødselsgave var bl.a. et Rum & Pirates. Masser af små pirater der bare venter på at tage rundt i byen og finde skatte og drikke rom! - Et spil jeg har haft øje på længe.

:D
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

I dag har jeg fået Age of Renaissance. En af mine venners venner flytter et år til udlandet og har i den forbindelse sorteret en del ting fra - bl.a. dette spil, som jeg så har arvet. Jeg kan ikke helt lure, om det er et spil for mig, men nu må jeg jo få det prøvet på et tidspunkt :)
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Som en lille ekstragave til min fødselsdag i tirsdags fik jeg min første brætspilsgave nogensinde: Den gamle klassiker og Spiel des Jahres-vinder Squad Seven.

Nå, OK, i virkeligheden er det ikke specielt gammelt, og nogen klassiker bliver det nok aldrig (og det blev forbigået og SNYDT af Spiel des Jahres-juryen i 2002! :)), men der er en sej sugekop-pistol med i æsken, hvilket jo i sig selv gør spillet til et rørende fund til de 20,- det kostede min viv at købe det hos Bog & Idé. Men nok fra min side, her er hvad beskrivelsen på BGG siger:
Squad Seven is an unusual action game involving a CD soundtrack and a dart-gun.

Each player takes a squad of seven people into the jungle to recover Inca treasure. Players take it in turn to reveal cards, which may show treasure or various dangers of the jungle including dinosaurs, mummies and collapsing rope bridges. The soundtrack indicates whether it is day or night - certain cards may only be taken at certain times - and many cards require the player to shoot a target or run round the table before a scream is heard on the soundtrack. If they fail, they lose a member of their squad.

The player who recovers the most treasure wins the game.
Hvad kan jeg sige... Der er en fungerende legetøjspistol med i spillet. 8)

Image
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:[...] Hvad kan jeg sige... Der er en fungerende legetøjspistol med i spillet. 8)

Image
Pistolen er sej og bragte da også stor lykke hos min søn en overgang! :D Spillet har jeg til gengæld aldrig fået prøvet... :( Jeg erindrer dog at have læst en relativt engageret beskrivelse af spillet på Bruno Faiduttis hjemmeside... Så måske gemmer der sig et hyggeligt lille spil vel at mærke i det rette selskab!
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Jens og jeg blev som nævnt andetsteds gift i går. Vi fik en masse gode gaver, og enkelte var sørme også brætspilsrelaterede! Der var dobbelt op af Tide of Iron (så vi skal lige forbi Fantask med nr. 2 :)), et gavekort til Games... og så var en af mine morgengaver fra Jens en god håndfuld tyske dollars til spilindkøb på Essen ;)
Locked