Eufrat og Tigris regler

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Kanzler wrote:
qute wrote:Og forresten:
Jeg har valgt at 2 andre skal afgøre deres konflikt først.
Men hvem er defender? (Og dermed skal trække sidst og vinder ties)
Reglerne siger vist, at den der forårsager konflikten må bestemme hvem der angriber og hvem der forsvarer. På det du skriver tyder det ikke på at du har fået det valg, men jeg kan så sige dig, at jeg er endt som angriber :twisted:
Du er sikkert også en trussel - så det var sikkert et godt ikke-valg!
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Helle wrote:
Det er jeg faktisk ikke helt sikker på, men jeg vil gætte på, at der så er en af spillerne, der rent faktisk skal have flest ... mon nogle andre kan svare på dette spg?
Hvad sker der så hvis de har det samme antal? :D
Da jeg spillede live, var det den aktive spiller som bestemte
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

qute wrote:
Helle wrote:
Det er jeg faktisk ikke helt sikker på, men jeg vil gætte på, at der så er en af spillerne, der rent faktisk skal have flest ... mon nogle andre kan svare på dette spg?
Hvad sker der så hvis de har det samme antal? :D
Da jeg spillede live, var det den aktive spiller som bestemte
Jeg tror, at det er det Kanzler har svaret på ovenfor - i så fald burde du principielt have bestemt, hvem der var angriber og forsvarer ...
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Kanzler wrote:
Reglerne siger vist, at den der forårsager konflikten må bestemme hvem der angriber og hvem der forsvarer. På det du skriver tyder det ikke på at du har fået det valg, men jeg kan så sige dig, at jeg er endt som angriber :twisted:
Ha ha, jeg tror du har en god chance for at vinde den krig :D
Image
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

qute wrote:
Kanzler wrote:
Ha ha, jeg tror du har en god chance for at vinde den krig :D
JEP :twisted: :twisted:
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Jeg har fundet svaret:
"If the active player chooses to resolve a conflict with one of his leaders involved, he becomes the attacker. Otherwise the next player (in clockwise order) with a leader involved becomes the attacker. The other player involved in the conflict is the defender".

Så man må ikke selv vælge hvem af modspillerne bliver angriber.
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

qute wrote:Jeg har fundet svaret:
"If the active player chooses to resolve a conflict with one of his leaders involved, he becomes the attacker. Otherwise the next player (in clockwise order) with a leader involved becomes the attacker. The other player involved in the conflict is the defender".

Det mener jeg netop kan være nødvendigt, idet de fleste helt logisk vil foretrække at være forsvarer. Det giver jo reelt et "gratis" point, da man vil vinde en eventuelt uafgjort. Så der bør aldrig være nogen der frivilligt vælger rollen som angriber, når det er en tredjepart der starter konflikten.

Som jeg har lært det, er det den aktive spiller der vælger hvem der er angriber, og det er - som jeg ser det - også den eneste logiske måde at få det løst på, med mindre man istedet lader det køre rundt om bordet el.lign.
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Stony wrote:
qute wrote:Jeg har fundet svaret:

Det mener jeg netop kan være nødvendigt, idet de fleste helt logisk vil foretrække at være forsvarer. Det giver jo reelt et "gratis" point, da man vil vinde en eventuelt uafgjort. Så der bør aldrig være nogen der frivilligt vælger rollen som angriber, når det er en tredjepart der starter konflikten.

Som jeg har lært det, er det den aktive spiller der vælger hvem der er angriber, og det er - som jeg ser det - også den eneste logiske måde at få det løst på, med mindre man istedet lader det køre rundt om bordet el.lign.
Køre rundt om bordet er jo præcis hvad reglerne siger man skal.
Den aktive spiller må ikke vælge hvem der er angriber.
(I så fald er det house rules)
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

qute wrote:Køre rundt om bordet er jo præcis hvad reglerne siger man skal.
Den aktive spiller må ikke vælge hvem der er angriber.
(I så fald er det house rules)
Det er nok reglen om at den aktive spiller må vælge hvilken rækkefølge konflikterne skal løses i, som er blevet blandet ind i billedet.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

qute wrote:Køre rundt om bordet er jo præcis hvad reglerne siger man skal.
Lige præcis. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Jeg husker noget med, at hvis der ikke er en købmand i et kongedømme og skatten udbetales, går den så til kongen eller ... forveksler jeg det med en anden regel?
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Kanzler »

Helle wrote:Jeg husker noget med, at hvis der ikke er en købmand i et kongedømme og skatten udbetales, går den så til kongen eller ... forveksler jeg det med en anden regel?
Skatten kan KUN udbetales til en købmand. Du forveksler med reglen om at kongen f.eks. modtager et blåt point, hvis der tilføjes en blå farm til hans rige, og der IKKE er en farmer.
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Kanzler wrote:
Helle wrote:Jeg husker noget med, at hvis der ikke er en købmand i et kongedømme og skatten udbetales, går den så til kongen eller ... forveksler jeg det med en anden regel?
Skatten kan KUN udbetales til en købmand. Du forveksler med reglen om at kongen f.eks. modtager et blåt point, hvis der tilføjes en blå farm til hans rige, og der IKKE er en farmer.
Hvad sker der så? Forsvinder skatten eller bliver den der indtil der er en købmand?
Image
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Kanzler »

qute wrote:
Kanzler wrote:
Hvad sker der så? Forsvinder skatten eller bliver den der indtil der er en købmand?
Der vil bare være 2 skatte i et rige indtil en købmand tilføjes til riget og så tager den ene skat. ( Faktisk er det lige sket i vores spil på BGG, men jeg tror ikke der var nogen der opdagede det. Så vi kørte en runde hvorefter jeg tilføjede min grønne og snuppede den ene skat :wink: )
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Hej

Bare lige for nysgerrighedens skyld - hvor mange points cirka har den spiller, som vinder normalt - jeg har ikke spillet ret meget Eufrat og Tigris, så jeg har ikke nogen idé om det.

I vores sidste spil havde vinderen 8 points ...

Hvordan har jeres pc spil set ud?

Helle
Post Reply