Hvad har du spillet i dag? Marts 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Rune Petersen wrote:Pga. et frafald blev dagens program ændret lidt, men qute, Netsapiens og undertegnede fik spillet Doom og Tempus. Aftenen blev rundet af med lidt spas af den digitale slags i form af Guitar Hero, eftersom trætheden begyndte at melde sig.
Det skal lige nævnes at det er rigtig, rigtig, RIGTIG sjovt :P
Og jeg er bestemt IKKE en guitar freak.
Det er sjovt alene, men jeg er også glad for at Rune har investeret i en guitar nummer 2, så man kan spille co-op og mod hinanden. Idag blev det kun til co-op hvor den ene styrer bas og den anden normal guitar.
Glæder mig til at køre deathmatch næste gang :twisted:

Rune Petersen wrote:Doom blev vundet af Helvedes repræsentant (mig), som fik skovlen under de hårdt prøvede og hårdt kæmpende marines lige før det sidste rum. En heroisk indsats fra qute og Netsapiens blev desværre forpurret af uheldige terningeslag og en lind strøm af fjender.

Vi var også lidt heldige nogle gange, men det er bestemt ikke et nemt spil.
Vil stadig gerne prøve at være 4 for at se hvordan det SÅ spiller.
Rune Petersen wrote:Vi var alle nye udi Tempus og det gav et par problemer undervejs, selvom spillet i sig selv virkede ganske fint som et "civ lite". Nu er jeg mest til Sid Meier's Civilization (i pc-udgaven, altså) og har ikke spillet så mange variationer over dette tema i brætspilsgenren. Derfor fandt jeg det ganske fornøjeligt, men det er nok et spil man skal prøve lidt mere for at få strategierne på plads.

Ja, jeg tror det bliver sjovere de første gange man spiller det, så man lige får strategierne på plads.
Jeg må indrømme at spillet ikke føles som om man opbygger en civ. Også fordi man kan springe rundt via vandet. Jeg kender ikke lige nogle andre spil at sammenligne det med, så det vil jeg lade Rune og måske Klaus om.

Igen tak til Rune for at lægge hus til. Og tak igen for at prøve Guitar Hero. Jeg er hooked :D
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Som omtalt i en anden tråd, hvor der var åben invitation til en omgang Imperial, så skulle der Imperial på bordet idag (som på nuværende tidspunkt er blevet til igår).

Det var et glædeligt gensyn med et spil der absolut tåler at blive spillet mere end en enkelt gang.

Vi fik det denne gang prøvet med fem spillere. På BGG kan man se flere brugere tale varmt for at benytte den alternative regel, hvor man spiller uden investor card, hvilket vi så prøvede af. Det giver en smule ekstra fiddleri, da man efter hver spiller har afsluttet sin tur, skal købe eller melde pas, hvis man ikke ønsker at købe i det pågældende land. Men bortset fra det, fungerede det fint, og det fjernede den hæmning der ellers kan opstå omkring investor-kortet.

Et andet tiltag, var en foreslået houserule, som gør at en spiller uden noget land, må få 1 mio. fra banken, hvis han/hun ikke investerer i den enkelte omgang. Den var vi vist generelt ikke imponerede over. Den var for kraftfuld, så der skal eventuelt kigges på en variant der ikke er så voldsom, for der er ingen tvivl om, at en spiller uden land, kan lande i en situation hvor det er svært at få penge, og derfor svært at købe sig ind i et land igen.
Jeg vil holde øjne og ører åbne, for at se hvad der eventuelt kan gøres. For der er i mine øjne ingen tvivl om at Imperial skal på bordet igen. Og igen.
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Erik Mejer Hansen »

I weekenden blev det til et spil Arkham Horror (med Dunwich Horror og Dark Pharo udvidelserne) og et spil Thurn und Taxis. Begge spil med fire spillere.
Gæt hvilket spil der tog længst tid?

Nej, det gjorde Thurn und Taxis.
Nu er det ikke fordi vi spillede Thurn und Taxis meget langsomt, men Arkham Horror tog under en time (eksl. opsætning).

Vi var fire og vi spillede mod en af de nye GOOs. Og vi var mildest talt ikke særligt heldige. Egentligt så de meget godt ud, vi var tre der skulle til at seale hver vores gate. Vi fejlede alle. Nå, men vi prøver bare igen næste runde. Så kom Mythos kortet, og så klunne gates ikke seales længre. Runden inden var der kommet et kort der smed en doom token på GOO, hver runde! Av Av Av! Efter den 7ende runde vågnede han pga. for mange åbne gates.... Og så slog vi ham ihjel. Med en flamme kaster.
Det var ikke noget godt spil AH. Jeg syntes personligt at kampene mod GOO når de vågner er spilletes svageste side. AH er bedst når man styrter rundt på brættet i et desperat forsøg på holde antallet af monstre og åbne gates nede. Det er noget antiklimatisk at kæmpe mod guden til sidst. Og vi fik slet ikke prøvet ret meget af alle de spændene ting der er kommet i udvidelserne. Øv øv øv. Nå, jeg må slæbe spillet med til Fastaval og tvinge nogen af de andre i brætspilscafeen til at spille det med mig.

Thurn und Taxis tabte jeg stort. Igen. Men ud over det syntes jeg rigtigt godt om spillet.
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Erik Mejer Hansen wrote:Det er noget antiklimatisk at kæmpe mod guden til sidst.
Det er i hvert fald ikke særligt trofast over for hele Mythos'en, hvor GOO'er ikke er nogen man slås mod... :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Erik Mejer Hansen »

Jens_Hoppe wrote:
Erik Mejer Hansen wrote:Det er noget antiklimatisk at kæmpe mod guden til sidst.
Det er i hvert fald ikke særligt trofast over for hele Mythos'en, hvor GOO'er ikke er nogen man slås mod... :)
Og det helt store problem er at det heller ikke er ret sjovt.
Er skuffet over at jeg ikke fik lov at trække et sindsyge kort. Det havde jeg set frem til.
Nå, måske jeg skulle tage mig et solospil engang...
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 189 times
Been thanked: 190 times

Post by Andrea »

Kæresten og jeg tog i dag et lille prøvespil Hunting Party. Spillet er sat til 2-5 spillere, men på spillet står der, at det er bedst til 3 spillere.
Umiddelbart virker det lovende, men eftersom jeg regner med, at vi skal spille det med vores gamebuddies d. 24., så kommer der først en mere detaljeret forklaring der :)

Uh! Og så står hele weekenden på brætspil... det bliver godt! :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Andrea wrote: Uh! Og så står hele weekenden på brætspil... det bliver godt! :)
hmm.. jeg skal vist have et alvorsord med den lokale Postmand Per, for min invitation lader vist til at være gået tabt i sorteringen :P
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

hmm.. jeg skal vist have et alvorsord med den lokale Postmand Per, for min invitation lader vist til at være gået tabt i sorteringen

Hehehe!
Jeg troede ellers, du skulle male minier hele weekenden? ;)
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

I weekenden fik jeg spillet Landmandsspil med børnene - lige et tand for langt når man kom for sent i seng dagen før efter en god middag.

Og mit nye "A Victory Lost" ankom og blev spillet over lørdag/søndag. Og jeg tabte på en uduelig russisk opførsel oppe nordpå. Mine forsyningspunkt blev indtaget og den russiske hær gik i stå. Ups. Jeg glæder mig til at prøve det en gang til. Af et krigsspil at være er det overkommeligt, og jeg tror at det vil kunne tilfredsstille mine krav om spænding og overskuelighed.

Og så har jeg fået spillet de første par solospil af mit egenudviklede badmintonspil - og der er også plads til forbedring her :idea: Men det går da heldigvis fremad for en gangs skyld, med at få noget ud over ide-stadiet.
Jesper Rugård Jensen
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Andrea wrote: Hehehe!
Jeg troede ellers, du skulle male minier hele weekenden? ;)
puha... et kort øjeblik troede jeg der stod: MINE minier... :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Her til aften var der travlt ved sofabordet! Først introducerede vi vores gæst til Alhambra, hvorefter han tævede os i det! :shock: Skandale...

Dernæst tog vi 2 x Heckmeck, hvilket blev ret kaotisk men også ret sjovt, og vi sluttede af med 2 x Emerald. Ikke dårligt :)

netsapiens wrote:puha... et kort øjeblik troede jeg der stod: MINE minier... :)
Hov var det et tilbud? Jeg vil da gerne ha' mine miniatures malet! :D
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 635 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

De seneste par dage er det blevet til et par spil Rocket Race med min søn - det spil kan ikke anbefales :( og så nogle spil Lost Cities... Det efterlader mig med en følelse af at være i underskud af spilleoplevelser...
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

I går blev det til 2 scenarier i vores Descent-kampagne med vores gamebuddies. Første scenarie gik fint, men trak dog noget ud til sidst. I andet scenarie fik vi til gengæld klask :shock:

Pt. ved vi ikke helt, om vi holder en pause i kampagnen og kaster os over Battlestations igen, men den tid, den fornøjelse :)
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

I går var der tid til et fem personers Twillight Imperium med samt pizza og dåseøl. Selv med to newbies gik det okay hurtigt. Og det eneste problem var at Andreas vandt (whats new) og vi andre svor revanche.
Jesper Rugård Jensen
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Og i dag blev det så til en omgang Heckmeck samt en gang Alhambra. Vi skulle egentlig også have spillet Louis XIV, men det nåede vi ikke.

Øj, det har været en fremragende brætspilsweekend! :)
Post Reply