På sommerspil fik jeg spillet en del dejligt. Den første dag kunne jeg forlyste mig med
Arkham Horror for første gang - utrolig positiv oplevelse, også selvom vi måtte se alle gates blive åbnet, den store onde satan komme ned på jorden og så måtte vi se os slået ét enkelt horror-token fra victory.. æv æv. Spillet virkede som værende fuld af potentiale, masser at tage fat på og nye oplevelser der venter. Klart noget jeg vil prøve igen, hvis jeg kan komme til det.
Sitting Ducks blev der spillet flittig i de sene aftentimer, som hygge/råbe/skåle-spil er det jo fænomenalt. Måske lidt ensformigt efter tredie spil på én time, men det er nu alligevel sjovt at gå efter de de lyserøde ænder
Anden dag går jo som dage går - med tømmermænd, men ellers blev der spillet
ursuppe, hvilket, specielt når man introducerer det for nye disciple, næsten altid starter en smule langsomt i en slags "øv hvorfor valgte vi lige at prøve netop dette spil"-stemning, over i en "hov, der er da vist mange sjove muligheder her" for tilsidst at ende i et ragnerok af taktik uden lige om hvem der kan få skadet de andres position mest muligt. Jeg valgte selvfølgelig den gamle taktik med at vente med gen-indkøb, ikke formere mig i første fase, komme bagerst i pointscore, hvorefter man bare skal sidde og vente på næste gen-indkøbsfase hvor man håber der stadig er flere "Division Rate" tilbage, køber dem og så bare køber alle sine amøber, lader dem flyde med strømmen og over to runder lader dem få to skade (på hvilket tidspunkt man har opsparet 15-20 BioPoints). I turen hvor de får deres anden skade køber man derefter "Life Expectancy", og evt. "Struggle for Survival". Bon Appetit. På nuværende tidspunkt burde man være foran alle de andre, og 10-12 flyt felter fra mål.. og det havde virket hvis jeg ikke havde to medspillere der insisterede på jeg ikke måtte vinde og åd alt jeg havde på bordet
Jeg prøvede også det fantastiske spil
Khet: The Laser Game. Vandt fire spil, tabte ét - hvilket jo i sig selv er et godt tegn

. Jeg var lidt skuffet over at selve strålen ikke var mere tydelig end den var, men ellers et rigtig godt og forholdsvist hurtig spil, der minder utrolig meget om skak på en måde.
Lørdag kunne jeg muntre mig med en omgang
Talisman, der sammen med tømmermænd, Daim, øl og godt selskab, er et helt uovertruffent godt spil. Specielt når man får lov til at spille, hvad der endte med at være, en styrke 12 Leprechaun der havde slået flere drager ihjel end nogen af de andre (faktisk var han vist den eneste der slog drager ihjel), men da jeg endelig havde vippet den anden (Thief) væk fra Crown of Command, tog det en evighed at slå de andre spillere ihjel alligevel SPECIELT "Sprite", som bare blev ved og ved med at cykle rundt i alle spells, og finde heals. Meget ubalanceret karakter, i forhold til at de andre blot starter med mere Craft / Strength som man ofte alligevel får samlet sammen undervejs. Dog kan det samme siges om Gypsy - at kunne tage alle discadede spells.. lækkert (dog stadig maks 3). Men alt i alt et rigtig sjovt spil, vi grinede rigtig mange gange, specielt da den ellers så noble ridder, flere gange måtte give fortabt overfor monstre, to gange blev til en frø, samlede en maiden, unicorn og derefter en anden ridder op som followers - helt det er jo helt fantastisk hvilke sjove bemærkninger man kan få ud af sådan en kombination.
Alle aftener sluttede selvfølgelig med
Sitting Ducks, øl, fest og ballade!