Hvad har du spillet i dag? Oktober 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

En aktiv spilleaften. Hele fire spil var på bordet.

Først en introduktion til Alan Moon's Capitol. Det imponerede ikke, men tåler absolut et gensyn, og jeg tror det vil vinde lidt ved at blive spille med et fuldt antal spillere.

Så blev det et spil Domaine, som afgjort er et spil der vil komme på bordet igen.

Så fik vi rundet en omgang Puerto Rico, som jo næsten altid er en fornøjelse.

Afslutningsvis blev det til Kingdoms, hvor jeg havde den store fornøjelse at slutte foran onde Kanzler med et helt guldstykke. 232 / 231
Større margen ville også bare være overarbejde. :D
Last edited by Stony on Thu Oct 11, 2007 12:33 am, edited 1 time in total.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Den ugentlige spilaften bød indledningsvis på Capitol. Et ikke uinteressant førstehåndsindtryk, men dog heller ikke et indtryk der klart afgør at det er et spil, der skal bevares i samlingen. Det må prøves igen. Herefter kom Domaine på bordet, hvilket igen var et fornøjeligt møde! Puerto Rico fulgte herefter. Jeg er aldrig blevet revet med af euforien, men har dog megen respekt for spillet, hvis mekanismer jeg syntes er så elegante, at jeg ingen problemer har med at se, hvorfor andre mener, at spillet er fantastisk. Endelig kom Knizias Kingdoms på bordet. Et solidt lille spil.
frouvne, administrator

Image
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Det kunne næsten se ud, som om I har haft en spilleaften sammen :wink:
...og næsten se ud, som om, I havde aftalt postning tidspunkt (11:32) :shock:
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Tobias wrote:Det kunne næsten se ud, som om I har haft en spilleaften sammen :wink:
...og næsten se ud, som om, I havde aftalt postning tidspunkt (11:32) :shock:
Det er udelukkende bygget på indicier!!! I forbindelse med en politimæssig efterforskning tror jeg, at vi ville blive beskyldt for at have koordineret vores vidneudsagn, når man læser vores vurderinger af spillene...
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

I går aftes blev godnathistorien erstattet af quiz-spillet Den store Dyre Quiz. Nu deler jeg ikke den aversion mod quiz-spil, som en del forum-brugere har givet udtryk for fornyligt og da jeg i forvejen igen og igen kan forundres over zoologien, var jeg ikke utilfreds med valget. For mig udgør quiz-spil dog heller ikke et reelt alternativ til brætspil i øvrigt, hvilket er heldigt, da stort set samtlige quiz-spils mekanismer er så ringe, at en sådan sammenligning ikke ville give dem mange overlevelseschancer. Fornøjelsen blev naturligvis ikke mindre af at min kære søn (på 5½ år) undervejs bestemte sig for, at han også ville læse spørgsmålskort op og vi så gjorde det på skift.

Under morgenmaden spillede vi Rocket Race. Det var ikke mit valg! Spillet udmærker sig ved stort set at være rippet for nogle meningsfulde valg. Udover at kunne bestemme hvor hurtigt jeg ville rykke min spillefigur, tror jeg kun at jeg en enkelt gang i dette spil havde et valg!

Til aften bad knægten så igen om at spil Den store Dyre Quiz og inviterede denne gang også sin mor med.
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

I dag havde jeg tøserne på besøg, og jeg fik introduceret dem for Inkognito. Derefter prøvede vi en enkelt omgang It's Alive, inden jeg skulle lave aftensmad. Oprindeligt var det planen, at de så skulle spille Heckmeck, mens jeg tryllede i køkkenet, men folk var generelt trætte, så det endte med hyggesnak i stedet.

En af tøserne er ret pjattet med Heckmeck, og hun har lavet sin egen udgave af spillet. Først tegnede hun orme på brikkerne, men da de blev for vellignende (!), endte hun med at tegne appelsiner på brikkerne i stedet, da det var knapt så ulækkert! :P
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Andrea wrote:I dag havde jeg tøserne på besøg, og jeg fik introduceret dem for Inkognito. Derefter prøvede vi en enkelt omgang It's Alive, inden jeg skulle lave aftensmad. Oprindeligt var det planen, at de så skulle spille Heckmeck, mens jeg tryllede i køkkenet, men folk var generelt trætte, så det endte med hyggesnak i stedet.

En af tøserne er ret pjattet med Heckmeck, og hun har lavet sin egen udgave af spillet. Først tegnede hun orme på brikkerne, men da de blev for vellignende (!), endte hun med at tegne appelsiner på brikkerne i stedet, da det var knapt så ulækkert! :P
Uhaa ... hun må være god til at tegne, hvis det skal være rigtigt ulækkert - men så bliver det tilgengæld også ...
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Helle wrote: Uhaa ... hun må være god til at tegne, hvis det skal være rigtigt ulækkert - men så bliver det tilgengæld også ...
Jeg har desværre ikke set det endnu, men jeg glæder mig til næste gang, jeg skal besøge hende! :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jeg fik spillet de tre første scenarier i Battlelore igen... sådan er det jo når man har nye modstandere som lige skal lære reglerne hver gang. Vi har til gengæld en aftale om at spille igen, så jeg håber da at vi snart kan komme til nogen af de "fulde" scenarier.

Og for at slutte af tog vi lige et hurtigt spil Hive, som virkede helt fint.. glæder mig til at spille det mere med konen.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Stony wrote: Afslutningsvis blev det til Kingdoms, hvor jeg havde den store fornøjelse at slutte foran onde Kanzler med et helt guldstykke. 232 / 231
Større margen ville også bare være overarbejde. :D
Hmm ja det var en temmelig bitter afslutning på en ellers god spilleaften :?

Jeg vil dog til enhver tid påstå at der må have indsneget sig en regnefejl på et eller andet tidspunkt i spillet :wink:
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

I tirsdags blev det for første gang (for mit vedkommende) til et par spil Mr. Jack. Jeg var ikke "blown away" (men hvornår er jeg også det? ;)), men syntes det virkede som et sjovt og solidt spil.

Til jer der har spillet mange gange; hvad synes I om balancen i spillet? Jeg vandt to meget nemme sejre som detektiv, begge gange omkring tur 4-5 stykker. Sålænge man ikke lader Jack undslippe, er 8 ture lang tid at undgå at blive opdaget. Som detektiv prøvede jeg selvfølgelig bare hver tur at få delt folk op i set/ikke-set så ligeligt som muligt, og har man bare nogenlunde held til at få skilt et par stykker fra i hver af de første ture, er man hurtigt nede på få mistænkte.

Men det er som sagt kun min vurdering efter et par spil... Hvad siger I som har spillet det dusinvis af gange? :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Jeg havde rollespilsgruppen på besøg i dag. Scenariet endte desværre tidligt, men så fik vi mulighed for at spille King of Chicago, som en af de andre havde taget med. Godt med lidt opvarmning inden Essen! :)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Vi har spillet Easter Island, der venligst er udlånt af Tobias. Det var et interessant møde. Mit førsteindtryk er positivt - et lille aggressivt spil, der kan afsluttes indenfor en overskuelig tidshorisont.
frouvne, administrator

Image
lara
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by lara »

Viking Con 26 var en super oplevelse i år.

Fredag fik jeg spillet mig i finalen i Ursuppe, men desværre stoppede vi pga. tidsmangel. Derefter spillede jeg Set! og Sitting Ducks Gallery i Heksens Hule.

Lørdag stod på Thurn und Taxis turnering, som nok er den sjoveste turnering jeg endnu har deltaget i på VC. Tak Boris! Thurn und Taxis står heldigvis på min hylde, og er et spil jeg vil introducere andre til, så det kan blive spillet noget mere. Derefter deltog jeg i Consims Trekamp, som bestod af 3 spil: Vikings, Jenseits von Theben og Thurn und Taxis: Glanz und Gloria. Vikings skal prøves igen, men jeg tror ikke det bliver ynglingsspillet. Jenseits von Theben var et rent held spil, så nu kan jeg sige, jeg har prøvet det, og det er så det. Thurn und Taxis: Glanz und Gloria er ikke så godt som grundspillet, men vil man gerne have en ekstra bane at spille på, kan man investere i det. Derefter blev det til nogle hyggespil som Heckmeck, Set!, Fluxx og Flix Mix.

Søndag var jeg turneringsleder på Can't Stop, som jeg desværre ikke selv fik spillet :( Derefter blev jeg shanghaiet til at deltage i Ave Caesar turneringen, da jeg ikke kendte spillet. Det blev til 6 spil i den indledende runde, hvor jeg vandt første og sidste spil, så jeg har et rigtig godt indtryk af spillet :D
Image
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung

Post by Black Sea »

Jamen selv tak Lara. Jeg morede mig også vanvittigt meget :D. Det må vi gøre igen en anden gang.

Viking-Con 26 var - som sædvanligt - en fornøjelse. Organiseret "leg" for den indre spiller.

Det blev til 3 spil Chaos Marauders, samt en stak Ave Caesar (2-2½ timer) om fredagen, inden jeg skulle stå for turneringen i RoboRally. Masser af tilmeldte dukkede op og var med til at skabe en fed stemning og turnering. Det kribler godt nok meget i fingrene når de andre spiller, så jeg håber på, at en anden vil afholde turneringen en gang imellem. Resten af natten gik med Ave Caesar (5 timer).

Lørdag startede med Thurn und Taxis, der - som nævnt - var vildt underholdende. Det lykkedes mig sågar at komme i finalen, men her fik jeg godt nok klø af et par meget rutinerede spillere. Derefter lidt Ave Caesar (4-6 timer) inden Lara, Frostholm, Helvard, KrammeB og jeg fik spillet lidt Heckmeck, Set! (spil ikke dette med Lara før du har øvet dig!), Fluxx og Flix Mix (kl. 4 om natten efter ca. 40 timer i træk uden søvn :shock:). Afslutningsvis blev det spillet Ave Caesar (3 timer).

Efter knap 2 timers søvn stod den på Can't Stop. Et godt "søndagsspil" (hyggeligt, ikke megen tankevirksomhed nødvendig), der sagtens kunne forefindes på spil-hylden snarest. 2 spil Car Wars - Card Game senere var det tid til årets sidste turnering: Ave Caesar. Det lykkedes mig at overtale Lara til at deltage, men jeg fik ikke fornøjelsen af at møde hende i et ræs. Efter 6 indledende runder skulle der spilles en finale-serie og - traditionen tro - kvalificerede jeg mig til denne. Vi nåede 4 løb i finalen og resultatet blev en samlet 3.plads med en spektakulær sejr undervejs. Det lykkedes mig at vinde, selv om jeg var blevet overhalet med en omgang 8).

Glæder mig allerede til næste år. Bare trist, at der er 362 dage til :(.
Post Reply