Først fredag i måneden

det betyder jo spil med præsten, pædagogen og socialrådgiveren. Dejligt at vi har hvert sit arbejde, for så går tiden jo ikke med at tale arbejde.
Vi spillede 3 spil
Betrayal at House on the Hill, så hvis man ikke vil vide hvad der sker i
scenarie 21: House of the Living Death,
scenarie 22: The Abyss Gazes Back og
scenarie 42: Comes the Hero, skal man nok springe de dele over som er markeret med
blåt og
SPOILER.
SPOILER Start
Første spil Betrayal at House on the Hill (scenarie 42: Comes the Hero). Vi havde udforsket hele stueetagen inden Henrik afslørede sig som en gemen forrædder. Det viste sig at han var usårlig, og var vi kun kunne stoppe ham ved at finde en statue og placere en ganstand i dens udstrakte hånd. Vi havde allerede 3 af de 4 genstanden som vi kunne bruge, og vi bestemte os for at give statue en krystalkugle, som ville forvandle den til en mægtig profet. Denne profet ville nedkaste forbandelser over den forræderiske helt, så han til sidst ville synke om i gråd (forræderens sanity blev en lavere hver gang profeten sluttede i samme rum som forræderen). Henrik skulle slå en af heltene ihjel, og ofre helten i et af 3 forudbestemte rum. Vores plan gik som smurt i olie, og inden længe var den forræderiske helt overvundet.
Andet spil Betrayal at House on the Hill (scenarie 22: The Abyss Gazes Back). Igen havde vi udforsket det meste af stueetagen, og en stor del af kælderen inden det viste sig at Morten havde åbnet et port, og huset var nu ved at blive suget ind i afgrunden. Vi skulle lave 4 ritualer for at stoppe processen. Vi kunne enten lave ritualer i bestemte rum, eller med bestemte genstande. Vi havde allerede en del af disse genstande, og flere af rummene vidste vi også hvor var. Problemet var at jeg stort set var den eneste der var i stand til at lave ritualer (hvade høj nok sanity eller knowledge). Inden længe var Henrik allerede blevet suget med ind i afgrunden. Jeg havde lavet 3 ritualer, men havde svært ved at komme frem til flere rum. Rune havde forsøgt sig adskillige gange med at lave et ritual i Research Laboratory, men med hans lave viden (knowledge 3), lykkedes det bare ikke (han skulle rulle 5+). Jeg havde næsten kæmpet mig vej til samme laboratorie, da rummet jeg befandt mig i blev suget ind i afgrunden, jeg sprang alt hvad jeg kunne (Speed 5), men nåede ikke at springe ud i tide (skulle rulle 4+, men fik kun 3). Det hele stod og faldt nu med Rune. Han gik i kamp med forræderen, og det lykkedes at slå ham ihjel. Rune samlede Mortens bog op (+2 knowledge), og sammen med en lille pige (+1 knowledge) forsøgte han at ofre bogen (skulle rulle 5+ på 6 terninger). Desværre for alle heltene fumleder Rune, og sekunder efter blev også han suget ind i afgrunden. Selvom Morten var død, kunne vi alle høre hans sære latter medens vi forsvandt ind i intetheden.
SPOILER Slut
Herefter var det tid til et spil Colosseum. Da vi jo allesammen var garvede spillere blev det naturligvis med Intense Auction varianten. Morten lagde ud med at flytte kejseren ind i sin arena, og scorede 17 point i første runde. Henrik scorede 13 point, jeg fik 10 point og Rune havde kun 7 og fik derved en af Mortens brikker. Vi havde alle været ude efter blomster, men Rune var den eneste der ikke havde fået en, og hans øjne stod nærmest på stilke efter Mortens blomst, men da det blev tid til at slide på vores brugte udstyr, så Rune til sin forskrækkelse at Morten valgte at smide blomsten ud.
Runde to gik stort set ligesådan. Morten fik 34 point, Henrik fik 27 point, jeg fik 17 og Rune fik 12 point. Morten havde nu nærmest røven fuld af penge i forhold til os andre, og han havde to podier.
Runde tre ændrede lidt idet Henrik (49 point) fik overhalet Morten (48 point), men Rune lå stadig bagerst.
Runde fire gik helt anderledes. Rune lå pludselig forrest med 52 point, jeg lå anden med 50 point, og Henrik og Morten fik begge færre point end forrige runde, og blev derfor på deres placeringer.
I runde 5 sørgede jeg for at holde fast i mit mellem show (Cirkus Maksimus) men til gengæld havde jeg to sæsonbiletter, to stjerner og adskillige medaljer. De andre havde alle bygget store shows, men både Henrik og Rune manglere udstyr til at opføre dem fuldt ud. Alt i alt fik jeg 89 point. Henrik fik kun 83 point, Morten fik også 89 point, og Rune fik 79 point. Da Morten og jeg lå lige, var det pengene der blev det afgørende, og her havde jeg 96 mønter, men Morten havde desværre 99 mønter. Jeg blev altså slået med sølle 3 mønter. Første gang jeg har oplevet at pengene havde en afgørende betydning.
Herefter tog Henrik hjem, og vi andre diskuterede om vi skulle spille Colosseum, Fury of Dracula eller Betrayal at House on the Hill. Der var mest stemning for Betrayal, primært da det nok ville ende med at være det korteste af de tre spil.
SPOILER Start
Tredie spil Betrayal at House on the Hill (scenarie 21: House of the Living Dead). Vi havde stort set udforsket hele stueetagen og kælderen, da morten afslørede sig en Zombie Lord, som samme med sine 3 zombier var ud på at slå os ihjel. Heldigvis for os havde jeg (som Zoe Ingstrom) både fundet et magisk spyd, og en medallion, samt fået fornyet mine kræfter. Jeg havde derfor 6 i Strength, og sammen med spyddet, betød det at jeg rullede 8 terninger i et angreb på zombierne. Jeg gik lige i flæsket på zombie lorden, og gav ham en gavaldig en. Herefter forsøgte han at flygte, men som bekendt er zombier langsomme, og jeg indhentede ham derfor næste runde, hvor jeg jog spyddet gennem ham, og dræbte ham. Herved smuldrede alle hans zombier også, og vi skyndte os hjem.
SPOILER Slut
Lars