Hvad har du spillet i dag? Maj 2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2009

Post by Gunness »

Lettere OT, men fandt du så nogle gode tilbud i Gandalph? :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

Som Gunness allerede har kommenteret, havde vi i onsdags tre spil på bordet, der alle var nye for mit vedkommende. Der blev lagt hårdt ud med Viktory II, der på mange måder var en rigtig hyggelig overraskelse. Når vi for nyligt efterspurgte action, da vi spillede Age of Conan: The Strategy Board Game fik vi med Viktory II action fra start til slut. Spillet var væsentligt kortere end jeg havde forestillet mig men udmærkede sig som et fortræffeligt alternativ til Risk. For en gangs skyld et spil, man kunne ønske ville trække lidt længere ud - og det er der da også alternative vinder-betingelser, der kan sørge for! :D

Herefter var det tid til Roll Through the Ages. Situationen svarer vel her meget godt til den ovenstående; søger man et alternativ til Yatzy er Roll Through the Ages et kvalificeret bud. Spillet var underholdende, jeg ville gerne spille det igen - men eje det skal jeg nu nok ikke.

Endelig kom Ark på bordet og det blev en positiv overraskelse. Mine forventninger var dalet kraftigt til spillet efter min kone prøvede det uden at blive begejstret. Begejstring syntes jeg nu heller ikke der var grobund for... men hyggeligt var det. Jeg ville gerne spille spillet igen, hvis nogle spurgte mig, men det er ikke noget man skal forvente at se mig opsøge igen...

Søndag var der familiefrokost og da lejlighed bød sig sneg drengene væk og spillede 8 spil M:tG...
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

I dag aflagde jeg Lise et besøg sammen med et par andre tøser. Vi nåede kun en enkelt omgang Ghost Stories - til gengæld fik vi både spist aftensmad, kager og snakket en del! :)
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Ark Nova
Has thanked: 268 times
Been thanked: 105 times

Post by Taibi »

Vi nød det gode vejr i weekenden, omend vi måtte melde forfald til spilledag i Århus fredag, så blev vi ikke helt snydt for spil.

Min bror var på besøg og vi fik derfor prøvet San Juan med 3 spillere - en lidt anden oplevelse end vanligt - men rigtig godt. Det første spil blev et indlæringsspil, men det næste gik meget bedre og var en fin oplevelse. Ind i mellem fik vi også lært ham at spille Lost Cities...

Endvidere fik vi endelig The End of the Triumvirate på bordet - og selvom det blev til en "hurtig" sejr til Magnus, så var det en spændende oplevelse. Flere gange på bordet vil afgjort hjælpe os med at vælge en bedre strategi end de valg vi foretog. Der blev tænkt meget og længe, men stemningen var i top, Gladiator lydspor på afspilleren - det var klasse.

Søndag sluttede Vivi og jeg weekenden af med San Juan og Jambo med udvidelse, to favoritter i vores lille hjem... :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex

Post by VideoJakob »

Gunness wrote:Lettere OT, men fandt du så nogle gode tilbud i Gandalph? :)
OT? ( i know newbie.... )

Ja da fandt som sagt Zombie ( eng. udgave ) til 150, Small World til 300, Anasazi til 75 ( aner ikke hvad det er, men så dejlig syret ud og lavet af manden bag Carcassonne ) Dungeon Twister som jeg meget spændt venter på at få afprøvet. :-D Samt Stratego - The Shattered Lands til 50 ( mest af alt købt for sjov, tvivler på at det er særlig godt. Nogen der har prøvet det? ) :-D
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Taibi »

Vi fik Roma på bordet i går, hvor det blev til 2 spil. Stadig kaotisk, stadig sjovt. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

I tirsdags i KBK fik jeg for første gang prøvet Canal Mania, kanalbyggespillet fra Ragnar Brothers. På et kort over Syd- og Midtengland bygger spillerne kanaler mellem byer ved hjælp af sekskantede tiles (a la f.eks. Age of Steam). Spillerne tilegner sig kontrakter, som viser hvilke byer man må bygge kanaler imellem, man drafter byggekort som efterfølgende bruges til at bygge kanalerne, og endelig er der en mekanisme for at transportere varekuber mellem byerne, igen lidt a la Age of Steam.

Et interessant let- til mediumvægtspil, som konceptuelt virkede som en mærkelig, Frankenstein-agtig blanding af Ticket to Ride og Age of Steam. Noget instant hit var det ikke, men jeg vil gerne prøve det igen.

Bagefter stod den på en tre-personers Hermagor. Det var mit andet spil, og jeg blev bekræftet i at det er et spil jeg godt kan lide. Især er placement-mekanikken for at tilegne sig vare-tiles i starten af hver tur ret spændende. Jeg er dog ikke sikker på spillet er nyskabende og interessant nok til at eje, så umiddelbart fortryder jeg ikke at jeg solgte mit eksemplar. :)

Onsdag stod den på et nostalgisk næsten-gensyn med Advanced Squad Leader, i form af scenarie 1 fra ASL Starter Kit #1. Som gammel ASL-nørd virkede det ultra-simpelt, og det var ganske underholdende. Mange af de små mimre-regler fra det rigtige ASL er fjernet (og good riddance, hvis du spørger mig) og det der er tilbage er rimeligt strømlinet og nemt at gå til.

Image
Min modstander truer med at hælde øl ud over brættet, hvilket var ret unødvendigt, da han vandt overbevisende!

Et rent infanteriscenarie med amerikanere mod tyskere var for så vidt fint nok, men nu har jeg fået blod på tanden efter mere: Guns, tanks, englændere, partisaner, ørkenscenarier, muahaha!
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Torsdag var der rig lejlighed til at få spillet lidt med min syge søn. Primært var det Bakugan Battle Brawlers, der efter den unge mands ønsker kom i spil. Et enkelt spil fik faderen lov til at vinde resten af spillene faldt ud til sønnens fordel. Med fare for at lyde som en dårlig taber, er jeg stadig ikke helt tilfreds med de mange skolegårdsregler. Heldigvis forbarmede den unge mand sig og sluttede af med et spil M:tG med sin fader.
frouvne, administrator

Image
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Taibi »

Vi fik nye spil i dag og de skulle naturligvis prøves...

Først spillede vi dog to spil Dead Man's Treasure med knægten som jo altid synes at pirater er seje... men som også havde lidt svært ved at tabe to spil... og helt forstå strategien (den smule der er) - men vi skal jo alle starte et sted.

Vivi og jeg fik dernæst prøvet The Downfall of Pompeii - et ganske underholdende spil med en lille vulkan og små runde mennesker (ihvertfald med lidt fantasi...). Der er et vist element af held i det, men det er ganske fornøjeligt med to, nok mere kaotisk med flere.

Tema, underholdningsværdi og længde gør at det klart vil være at finde på bordet flere gange...

Nu vil vi slutte dagen af med et spil Roma eller to... nu har vi nemlig opdaget at vi har spillet det lidt forkert... det bliver skægt at prøve den rigtige version... :lol:
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

VideoJakob wrote:OT? ( i know newbie.... ) [...]
Off Topic...?!
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:Torsdag var der rig lejlighed til at få spillet lidt med min syge søn. Primært var det Bakugan Battle Brawlers, der efter den unge mands ønsker kom i spil. Et enkelt spil fik faderen lov til at vinde resten af spillene faldt ud til sønnens fordel. Med fare for at lyde som en dårlig taber, er jeg stadig ikke helt tilfreds med de mange skolegårdsregler. Heldigvis forbarmede den unge mand sig og sluttede af med et spil M:tG med sin fader.
Fredag gentog ovenstående mønster sig...
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

I går aftes fik vi besøg. Jeg havde travlt med andre ting, så Jens spillede et par spil med gæsterne, inden jeg kunne være med. Sammen fik vi spillet Space Alert fire gange og Coloretto to gange. Jeg er stadig ret begejstret for Space Alert - det er ganske fornuftigt, at de har valgt at lave forskellige missioner med indbygget indlæringskurve for reglerne. Det gør det lettere at introducere til nye spillere.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

I går fik Maibritt og jeg endnu engang spiller tospiller-varianten af Battlestar Galactica. FFG skriver, at spillet i denne udgave mangler en del dynamik i forhold til den fulde version. Og rigtig nok - i spillets første halvdel er der bare ingen cylon-spillere, men til gengæld fungerer spillet udmærket som coop. Men da der så blev delt Loyalty-kort ud efter pausen... hæhæhæ!
Som cylon er det ret svært at skjule sin identitet ret lang tid, når man kun er to spillere, men jeg fik da forpurret et par Skill Checks og smidt min kære med-/modspiller i arresten, inden jeg viste mit sande ansigt :)

Efter et par (u)heldige Crisis Cards var den i forvejen plagede Galactica pludselig omgivet af to Basestars og 16 Raiders, der ellers bare kunne pløkke løs. Ka-boooom. Og så var der med ét meget, meget langt til Kobol.

It's a long way to Tipperary, It's a long way to go.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Taibi »

Lørdag fik Vivi og jeg spillet Carccassonne - The Discovery igen efter længere tids pause. Denne gang rigtigt spændende og kun 5 point imellem os.

Om eftermiddagen/ aftenen var Vivi til 10 års jubilæumsfest, så børnene og jeg underholdt os med et nyt spil - Manimals - Dinos - som er et lidt kaotisk spil. Der vendes ét kort som har et specifikt træk du leder efter - hvorefter det så gælder om at rage flest mulige kort til sig med den efterspurgte egenskab/ kendetegn/ oplysning. Dette vurderes alene ud fra billeder/ viden.

Efterfølgende tog vi et spil Dead Man's Treasure... pirater... kanoner... dejligt... :D

Søndag startede Vivi og jeg et spil Blackbeard som har fået lov at overnatte på bordet... :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Søndag spillede Severin og jeg blot et enkelt spil Bakugan Battle Brawlers. Jeg havde på forhånd betinget mig at få lov til at spille med de bakugans han på det seneste selv har spillet med. På den baggrund troede jeg, at jeg var godt på vej til en sejr, men knægten havde regnet den ud og tilføjede mig endnu et nederlag via sin brug af de tilhørende kort.

Herefter spurgte Severin om vi ikke skulle spille Pandemic og syntes at vi skulle spille på højeste sværhedsgrad. Jeg nøjedes dog med at blande fem af de seks epidemic-kort ind, da jeg erfaringsmæssigt mener, at det kan være rigelig vanskeligt. Vi kom hurtigt under hårdt pres men det lykkedes os at finde alle fire kure inden det gik helt galt. Et rigtig spændende spil.
frouvne, administrator

Image
Post Reply