Så skal du nok hente dokumentation hos Mik, AnneMette eller Jens Hoppe ... jeg tror, at vi er ved at være godt nede i antal efterhånden ... hårdt presset af fruen i huset ... ellers havde vi såmænd mange mange flere ...Sir William wrote:Elsker at spille og prøve nye, så jo det skal nok blive sjovt at se jeres udvalg af spil når jeg henter mit nye spil. Måske jeg får ideer til nye spil og med lidt billededokumenation, kan det jo være at kæresten kan blive overbevist om at vi slet ikke har så mange som hun påstårHelle wrote:Jamen, hvis tidsperspektivet 'bare' er en aften, så skal det jo nok gå ...Sir William wrote:Mange tak for jeres input.
Vi er meget friske på alle former for spil, men det er nok mest mig der er til komplekse spil da jeg også synes det er sjovt at studere mulighederne i spillet og reglerne. Har tidligere selv spillet Mahjong, hvilket jeg ikke kan lokke dem til.
Derfor søger vi spil, hvor vi kan dyste mod hinanden på alle områder samtidig med at det skal være sjovt og ikke tage for mange timer. Det med konflikter, det klarer vi. Selv i Settlers og TtR opstår der konflikter.
Så groft søger vi ny udfordringer og gerne noget der kan klares på en aften.
Jeg kan godt lide San Juan, Sankt Petersborg, Taluva, Through the Desert, Race for the Galaxy, Dominion (nærmest en mere kompliceret variant af San Juan) ... Disse spil er dog nok karakteriseret ved, at man selv opbygger noget, og at man skal gøre det bedre end sine modstandere - bortset fra Taluva og lidt Dominion er der ikke i disse spil noget, hvor man ødelægger det for hinanden (altså nedbryder hinandens ting), hvilket kan være en god ting, når man spiller med folk, der ikke er så brætspilsvante.... tænker jeg.
Derudover er der også nogle samarbejdsspil, som jeg rigtigt gerne vil spille, og som jeg rigtigt godt kan lide, nemlig Pandemic og Ghost stories (sidstnævnte er dog relativt nyt i samlingen), men begge er eksempler på spil, hvor man i samlet flok skal vinde over spillet ....
Jeg har spillet Goa et par gange, og jeg ville foretrække Amun-Re, hvis man skulle op i noget, som er bare lidt mere kompliceret.
Jeg mente nu ikke, at du skulle se frem til at hente dit spil, men at du kunne se de forskellige spil, som du overvejer, når du kommer, hvis du vil ... vi har de fleste af de titler, der nævnes her stående på hylden....
Anbefalinger af spil
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Re: Anbefalinger af spil
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Hvor mange er mange spil?Sir William wrote:Elsker at spille og prøve nye, så jo det skal nok blive sjovt at se jeres udvalg af spil når jeg henter mit nye spil. Måske jeg får ideer til nye spil og med lidt billededokumenation, kan det jo være at kæresten kan blive overbevist om at vi slet ikke har så mange som hun påstår
Lars
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
Du kan jo overveje at dukke op til Valby Con den 27. i denne måned. Det plejer at være rigtig hyggeligt, og så kan man se på en masse dejlige spil imens 
Helles forslag med Pandemic er også glimrende, mens jeg vil mene, at Ghost Stories vil få mange til at løbe skrigende væk - det er bare for svært

Helles forslag med Pandemic er også glimrende, mens jeg vil mene, at Ghost Stories vil få mange til at løbe skrigende væk - det er bare for svært

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Sir William
- 1000+ indlæg
Har faktisk aldrig talt antallet men nok kun omkring 25 stk. Så det er jo ikke meget, men det fylder jo alt sammen især fordi vi også begge samler på bøger.Larsine wrote:Hvor mange er mange spil?Sir William wrote:Elsker at spille og prøve nye, så jo det skal nok blive sjovt at se jeres udvalg af spil når jeg henter mit nye spil. Måske jeg får ideer til nye spil og med lidt billededokumenation, kan det jo være at kæresten kan blive overbevist om at vi slet ikke har så mange som hun påstår
Lars
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Åh, ja, det gør vi også ... nu har vi skåret den samling med 5-600 bøger eller noget i den stil .... så det gav alt andet lige også lidt mere plads ...Sir William wrote:Har faktisk aldrig talt antallet men nok kun omkring 25 stk. Så det er jo ikke meget, men det fylder jo alt sammen især fordi vi også begge samler på bøger.Larsine wrote:Hvor mange er mange spil?Sir William wrote:Elsker at spille og prøve nye, så jo det skal nok blive sjovt at se jeres udvalg af spil når jeg henter mit nye spil. Måske jeg får ideer til nye spil og med lidt billededokumenation, kan det jo være at kæresten kan blive overbevist om at vi slet ikke har så mange som hun påstår
Lars