Det må du slet slet ikke sige ....Mik wrote:
Og desuden gør det ikke noget hvis det går galt. langt det meste står alligevel og fylder op, og det kunne såmænd være helt befriende hvis man kunne begynde 'på en frisk'.

Det må du slet slet ikke sige ....Mik wrote:
Og desuden gør det ikke noget hvis det går galt. langt det meste står alligevel og fylder op, og det kunne såmænd være helt befriende hvis man kunne begynde 'på en frisk'.
Jeg har kun solgt mine gamle rollespil (AD&D 1st og 2nd edition), samt Talisman (2nd edition, komplet inkl. alle udviddelser) og mine Magic kort (inkl. mange beta-kort), og alt blev solgt inden der var noget der hed eBay.Mik wrote:De andre spil? Tja. Larsine har jo vist vejen ved at skynde sig at sælge sine gamle, originale Talisman, Arkham Horror osv. for mange penge på E-bay. Selv hænger fast på mine, og regner ikke med at få mange penge for dem når samlingen engang skal ryddes.
'Udbud og efterspørgsel' er også en mærkelig størrelse.Sir William wrote:Alternativet var at lave en database, I repræsenterer vel en del hard core brætspilsgamere med viden om pris, popularitet, unikum og antal producerede. Der er godt nok brugtspilspriser på BGG, men mere reelle værdisætninger kunne være gode. Det vil ikke kunne påvirke spillenes salgspris, da de jo stadig vil være mærket af udbud/efterspørgsel.
Det kan stadig købes på Essen Messen. Jeg købte et 'mint condition' i original folie for 3 år siden for 372 kr. (50 Euro). Jeg ville gladeligt have givet 500 kr. Andre har købt lettere brugte udgaver for noget mindre. For 5-10 år siden var det nærmest umuligt at få fat i fordi Funagain Games støvsugede messen for eksemplarer et par dage før messen åbnede, men nu er det Amerikanske behov heldigvis stinet lidt af.Larsine wrote:Min ven har fundet Ave Caesar i den gamle udgave på et loppemarked. Han fik den med i købet gratis, hvad skal han så sætte den til? Personligt ville jeg jo gerne give kr. 200,- for spillet, men ikke engang den pris vil han sælge til.
Hov, tror du misforstod mig. Jeg har ingen planer om at skabe en database, gav bare et alternativ for hvordan man kunne give en vurdering af spils værdi. Opstillede så nogle kriterier for hvad der kunne påvirke spil værdi i en vurdering, mens jeg så ville argumentere for at en sådan liste ikke ville påvirke sælgers/købers marked, da markedsprisen jo netop vil være påvirket af udbud og efterspørgsel.Mik wrote:'Udbud og efterspørgsel' er også en mærkelig størrelse.Sir William wrote:Alternativet var at lave en database, I repræsenterer vel en del hard core brætspilsgamere med viden om pris, popularitet, unikum og antal producerede. Der er godt nok brugtspilspriser på BGG, men mere reelle værdisætninger kunne være gode. Det vil ikke kunne påvirke spillenes salgspris, da de jo stadig vil være mærket af udbud/efterspørgsel.
Jeg kender folk der lever godt at købe brugte spil i Tyskland og sælge dem på BGG til Amerikanere, som ikke aner (eller er ligeglade med) at de kan købes til en brøkdel af prisen. Og det er ikke fordi de tyske brugtspilsforhandlere ikke ved hvad de skal tage for spillene.
Og så kan man jo spørge hvorfor de samme forhandlere så ikke selv sælger dem på E-bay eller BGG? Det er fordi de ikke har salg af spil som hovederhverv, og de har rigelig travlt med at sælge til at bruge tid og kræfter på at spore forsendelse osv.
Hvordan vil du finde ud af produktionstallene?
Men så ser jeg frem til at du hjembringer et eksemplar af den gamle udgave til mig. Op til 30 euro er helt OK, bare æsken kan holde sammen og alle delene er der.Mik wrote:Det kan stadig købes på Essen Messen. Jeg købte et 'mint condition' i original folie for 3 år siden for 372 kr. (50 Euro). Jeg ville gladeligt have givet 500 kr. Andre har købt lettere brugte udgaver for noget mindre. For 5-10 år siden var det nærmest umuligt at få fat i fordi Funagain Games støvsugede messen for eksemplarer et par dage før messen åbnede, men nu er det Amerikanske behov heldigvis stinet lidt af.
Sir William wrote:Hov, tror du misforstod mig. Jeg har ingen planer om at skabe en database,
Tja, det løber jo ind i det problem at jeg sidder i Annemettes bil sammen med Dorthe og Erik. Og selv med tagbagagebærer er der altså ikke engang plads til de allermest nødvendige spil.Larsine wrote:Men så ser jeg frem til at du hjembringer et eksemplar af den gamle udgave til mig. Op til 30 euro er helt OK, bare æsken kan holde sammen og alle delene er der.
Det er da bare et spørgsmål om at prioritere. Personligt synes jeg at et Ave Caesar til mig burde stå meget højt på listen over allermest nødvendige spil.Mik wrote:Tja, det løber jo ind i det problem at jeg sidder i Annemettes bil sammen med Dorthe og Erik. Og selv med tagbagagebærer er der altså ikke engang plads til de allermest nødvendige spil.Larsine wrote:Men så ser jeg frem til at du hjembringer et eksemplar af den gamle udgave til mig. Op til 30 euro er helt OK, bare æsken kan holde sammen og alle delene er der.
Jeg har faktisk en brætspilsven der har et fragtfirma og dermed en særdeles rummelig varevogn. Han og jeg jokede om at han sandsynligvis kunne få overnatninger og adgang til messen betalt hvis han ellers ville fragte spil hjem for alle jer andreMik wrote:... Og selv med tagbagagebærer er der altså ikke engang plads til de allermest nødvendige spil.
Du har vist aldrig hørt om vores rejse med nattoget. På vejen hjem fyldte vi en sovekupe (6 pladser) udelukkende med spil, medens vi sov i kupeen ved siden af.netsapiens wrote:Jeg tror selv ikke den sangsomspundne gruppe du nævner der, ville være istand til at fylde hans varevogn