Nisse-leg - jul 2009

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Re: Nisse-leg - jul 2009

Post by Sir William »

Kunne det ikke tænkes, at vi har med en drillenisse at gøre. En som har læst det korrekt, men som så alligevel har valgt at sende spillene netop for at drille dig.

Når du så har ærgret dig et par dage over gaven, dukker den rigtige gave op og vækker meget mere glæde end den ellers ville have.

Altså ikke fordi jeg er din nisse, bare en tolkning i denne juletid.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Sir William wrote:Kunne det ikke tænkes, at vi har med en drillenisse at gøre. En som har læst det korrekt, men som så alligevel har valgt at sende spillene netop for at drille dig.

Når du så har ærgret dig et par dage over gaven, dukker den rigtige gave op og vækker meget mere glæde end den ellers ville have.

Altså ikke fordi jeg er din nisse, bare en tolkning i denne juletid.
Jeg ville nok sige, at et splinternyt race for the Galaxy nok ligger lidt ud over, hvad man normalt ville henregne til drillenissegaver ...

Ud fra det Robert skriver, tror jeg næsten, jeg har en idé om, hvem det er... uha, det er så spændende med alle de nisser ...
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 922 times

Post by Frouvne »

Selvom jeg godt er klar over, at man kan graduere sine ønsker på BGG, har jeg aldrig overvejet at skrive, at der er noget, jeg ikke ønsker mig, ligesom jeg på min ønskeseddel til jul ikke skriver det, jeg ikke ønsker mig af familien. Så kunne den blive lang. Så mon ikke der er tale om en fejllæsning. Når jeg ser din ønskeseddel er der også kun et spil, der et sådant negativt ønske om. Er det ikke lidt imod filosofien bag en ønskeseddel?
frouvne, administrator

Image
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Mit spørgsmål er hvad der har fået min Nisse til at købe netop dette spil til mig? Er det en fejllæsning på min BGG Wishlist eller ligger der en mere gennemtænkt årsag bag?

Hvorfor har du listet et spil på dinWishlist, som du ikke vil have? :shock:
Så må du komme forbi med det og så skal jeg som din nisse finde noget andet.
Image
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Frouvne wrote:Selvom jeg godt er klar over, at man kan graduere sine ønsker på BGG, har jeg aldrig overvejet at skrive, at der er noget, jeg ikke ønsker mig, ligesom jeg på min ønskeseddel til jul ikke skriver det, jeg ikke ønsker mig af familien. Så kunne den blive lang. Så mon ikke der er tale om en fejllæsning. Når jeg ser din ønskeseddel er der også kun et spil, der et sådant negativt ønske om. Er det ikke lidt imod filosofien bag en ønskeseddel?
Jeg gjorde det simpelthen fordi man kan.
Tobias wrote:Hvorfor har du listet et spil på dinWishlist, som du ikke vil have? :shock:
Så må du komme forbi med det og så skal jeg som din nisse finde noget andet.
Det kan vi helt sikkert finde ud af. Jeg sender dig en PM.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Robert wrote: Jeg gjorde det simpelthen fordi man kan.
Det koncept må jeg lige bakke op om, for jeg bruger listen på samme måde. Da jeg deltog i Secret Santa for første gang for nogle år siden, havde jeg inden læst om en række deltagere fra året før, som havde modtaget spil, de ikke ønskede sig. Det er på sin vis fint nok, når folk har sat sig ind i modtagerens smag og måske kan overraske med et spil, som vedkommende ikke selv havde tænkt på. Men da jeg har nogle ret klare holdninger til, hvad jeg kan lide og ikke lide af spil, så er jeg bange for, at en kreativ sjæl hurtigt kunne finde på at give et brætspil, som måske ligner noget, jeg ville kunne lide - men hvor det slet ikke er min stil (Dungeon Twister eller Carcassonne for at komme med et par eksempler), eller give mig et spil, som jeg ikke har brug for, fordi flere i omgangskredsen allerede har det.
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Så kom nissepakken i går, som selvfølgelig blev åbnet med det samme men ak og ve…Selve spillet var blevet pakket pænt ind med gavepapir, bånd og kort. ØV!!! Nu bliver jeg nød til at vente til juleaften. (som starter et sekund efter 23:59:59 d. 23/12!)
Glæder mig til at se, hvad min nisse har fundet på da jeg ønskede mig en overraskelse.
Anton (min søn) og jeg gik i gang med at gennemlyse, veje og ryste pakken, hvilket desværre ikke gav yderligere spor end at det mest af alt lyder som en æske lego.
Jeg må bare vente og trøstespise de chokolader, som var vedlagt.
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 922 times

Post by Frouvne »

Tobias wrote:[...] Glæder mig til at se, hvad min nisse har fundet på da jeg ønskede mig en overraskelse.
Anton (min søn) og jeg gik i gang med at gennemlyse, veje og ryste pakken, hvilket desværre ikke gav yderligere spor end at det mest af alt lyder som en æske lego. [...]
Hvis du tager en kort tur til Paris - og så kan du jo ved samme lejlighed få ordnet de sidste juleindkøb - kunne du komme til at medbringe pakken og få den gennemlyst i tolden!
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Tobias wrote:Så kom nissepakken i går, som selvfølgelig blev åbnet med det samme men ak og ve…Selve spillet var blevet pakket pænt ind med gavepapir, bånd og kort. ØV!!! Nu bliver jeg nød til at vente til juleaften. (som starter et sekund efter 23:59:59 d. 23/12!)
Glæder mig til at se, hvad min nisse har fundet på da jeg ønskede mig en overraskelse.
Anton (min søn) og jeg gik i gang med at gennemlyse, veje og ryste pakken, hvilket desværre ikke gav yderligere spor end at det mest af alt lyder som en æske lego.
Jeg må bare vente og trøstespise de chokolader, som var vedlagt.
Fandt du ud af, hvem det var fra ... kan du gætte det ud fra dine informationer?????
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Tobias wrote:Nu bliver jeg nød til at vente til juleaften.
"Jeg var svag! Jeg tilstår, højtærede dommer! Jeg kunne ikke vente! Argh! Jeg gør det aldrig mere!!"
Derfor er min gave blevet pakket op, hvilket havde den positive sideeffekt, at jeg lige kunne få bestilt 2 de Mayo til mig selv inden jul :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Fandt du ud af, hvem det var fra ... kan du gætte det ud fra dine informationer?????
fru Nisse har lovet at sende din gave for mig i dag
Da nissens kone stod for at få postet pakken må jeg gå ud fra at nissen er hankøn (eller en moderne nissepige, som har været på rådhuset med en nissesøster.)
Nissen havde også børn (eller en sjusket håndskrift selv :D )
Nissen underskrev sig J…….. og da jeg kan udelukke julemand og Jensskone (som næppe ville betegne sin mand som kone).
Så med de oplysninger står jeg tilbage med en brætspiller der har været Ugens geek på BGG…
:D
Image
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Jeg tog fejl...men nu har jeg den.
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Tobias wrote:Jeg tog fejl...men nu har jeg den.
Ja, jeg har jo regnet min ud ,,,,og jeg modtaget en gave ,,, og efter at have gået om grøden i et stykke tid ,... ja, så åbnede jeg den ,,,

Og jeg har fået noget, som jeg rigtigt rigtigt gerne ville have ,,, nemlig Dominion Seaside ... og for at det ikke skal være lyv, så fik jeg et DS spil med også - et som jeg faktisk kender og låner af Severin ind i mellem .... nemlig Super Mario Bros - min nisse vidste godt, at vi havde det, men så muligheder ved at kunne spille sammen ... hvilket faktisk kunne være en fordel for mig - for - jeg er elendig til vandbanerne ...... til at overleve i hvert fald :(
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Helle wrote:
Og jeg har fået noget, som jeg rigtigt rigtigt gerne ville have ,,, nemlig Dominion Seaside
Så håber jeg ikke de player mats irriterer dig ALT for meget :wink:
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

qute wrote:
Helle wrote:
Og jeg har fået noget, som jeg rigtigt rigtigt gerne ville have ,,, nemlig Dominion Seaside
Så håber jeg ikke de player mats irriterer dig ALT for meget :wink:
He he ... jeg fik jo aldrig prøvet lige dem ... men jeg glæder mig til at spille ... jeg skal bare have lokket min mand med - eller nogle andre!
Post Reply