Tidskrævende brætspil søges

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Re: Tidskrævende brætspil søges

Post by Gunness »

Red November er ganske hyggeligt, og der er godt med spillerinteraktion. Det er nok ikke et spil, du stadig hiver frem om fem år - men til dit formål ville jeg mene, at det var fint.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Image/ Ages fra ADG kan vare en hel weekend, hvis man spiller igennem alle 7 tidsaldre, kan spilles af op til 7 spillere (bedst med 5) og en enkelt tur varer ikke mange minutter.
Image
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

7 Ages var også et af de spil, som jeg tror ville passe rigtig godt ind i traditionen men da det ikke just er nemt at skaffe forkastede jeg hurtigt den mulighed.
Red November er ganske hyggeligt, og der er godt med spillerinteraktion
Har lige fået læst reglerne og det virker som et sjovt hyggespil, hvor man godt kan spille det trods manglende hjerne aktivitet.
Fandt det som PC spil i går i en Java version, som jeg vil prøve i aften. Kan desværre ikke gengive links nu da min arbejdsplads har "banned" BGG :evil:
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Tobias wrote:Kan desværre ikke gengive links nu da min arbejdsplads har "banned" BGG :evil:
Øh... pga. det lumre indhold? Den massive båndbredde, sitet kræver? Øh??? I alt fald trist, når man ind imellem trænger til lidt inspiration midt i arbejdet.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Øh... pga. det lumre indhold? Den massive båndbredde, sitet kræver? Øh??? I alt fald trist, når man ind imellem trænger til lidt inspiration midt i arbejdet.
Ved ikke hvad der trigger deres alarmer men jeg har ihvert fald ikke fundet det endnu :(
Image
Rasmus Hviid
50+ indlæg
50+ indlæg
Been thanked: 4 times

Post by Rasmus Hviid »

Tobias wrote:7 Ages var også et af de spil, som jeg tror ville passe rigtig godt ind i traditionen men da det ikke just er nemt at skaffe forkastede jeg hurtigt den mulighed.
Du kan måske låne det af Søren Busch fra klubben. Personligt synes jeg spillet er lidt for ubalanceret, men din tærskel for den slags plejer at være højere end min. :wink:
Københavns Brætspilsklub: http://www.strategispil.dk
Jurymedlem for Guldbrikken
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Tobias wrote:
Ved ikke hvad der trigger deres alarmer men jeg har ihvert fald ikke fundet det endnu :(
virker det med www.hidemyass.com ?
(Den eneste proxy jeg kan huske navnet på :D )
Image
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Been thanked: 1 time

Post by jondifool »

Yderligere: Kan WOW spilles med 5 personer eller skal man helst være 2 ligelige hold?[/quote]

hvis en (uden AP problemer) spiller 2 characters virker det jo fint med 3 mod 3.
Det er jo også et spil hvor der er ret meget character udvikling og derfor er der jo en del at gå op i uden for ens tur, især de første gange man spiller det!
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
netsapiens wrote:Cutthroat Caverns og Ca$h n Gun$ rammer da lige i den kategori.
Cutthroat Caverns er altså for langt til at kaldes en filler ;)
Hvis bare hovedspillene er store nok, kan hvad som helst vel være en filler. Jeg bakker op bag Cutthroat Caverns, der f.eks. ikke behøver at tage meget længere tid end Red November.
frouvne, administrator

Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Tobias wrote:Kan desværre ikke gengive links nu da min arbejdsplads har "banned" BGG :evil:
Prøv deres domæne på Cayman Islands: http://www.bgg.cc
Der er en god chance for at dit firma ikke har bandlyst dette link.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Andrea wrote:
Cutthroat Caverns er altså for langt til at kaldes en filler ;)
Så spiller du det forkert :) ... eller også har vi forskellige definitioner af filler ...

Hos mig tager et spil omkring en time

Jeg vil i øvrigt også gerne anbefale Witch's Brew som et lille en-times spil. Der er ikke meget falden-i-ryggen, men spillet er jo defineret omkring konceptet: "ha-HA. tag DEN!". og er derfor godt blandt venner.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

netsapiens wrote: Så spiller du det forkert :) ... eller også har vi forskellige definitioner af filler ...
En filler tager max en halv time i min verden :)

Første gang jeg spillede CC, tog det over en time (præcis hvor lang tid kan jeg ikke huske), anden gang noget lignende - eller tilmed længere, og sidste gang tog det 1½ time, hvor jeg måtte gå til sidst, inden spillede var slut (tror de andre blev færdige 10-15 minutter efter).
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

ja, ok.. i min verden er alt under 60 minutter en filler :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

netsapiens wrote:ja, ok.. i min verden er alt under 60 minutter en filler :)
Tja, man kan vel så sige, at du sjældent løber tør for gode fillere ... :D For med op til en time, så er der altså en hel del gode sager at vælge mellem ...
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:ja, ok.. i min verden er alt under 60 minutter en filler :)
Tja, som hovedregel ville jeg nok ikke betegne et spil, der varer 60 minutter som en filler. På den anden side ville jeg nok gøre det, hvis jeg som Tobias og hans venner skal spille i en hel week-end. Og et spil som Cutthroat Taverns ville jeg nok sjældent tage på bordet som et hovedspil - så mon ikke der er tale om undtagelsen, der bekræfter reglen?! :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply