Tidskrævende brætspil søges
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
Re: Tidskrævende brætspil søges
Red November er ganske hyggeligt, og der er godt med spillerinteraktion. Det er nok ikke et spil, du stadig hiver frem om fem år - men til dit formål ville jeg mene, at det var fint.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

7 Ages var også et af de spil, som jeg tror ville passe rigtig godt ind i traditionen men da det ikke just er nemt at skaffe forkastede jeg hurtigt den mulighed.
Fandt det som PC spil i går i en Java version, som jeg vil prøve i aften. Kan desværre ikke gengive links nu da min arbejdsplads har "banned" BGG
Har lige fået læst reglerne og det virker som et sjovt hyggespil, hvor man godt kan spille det trods manglende hjerne aktivitet.Red November er ganske hyggeligt, og der er godt med spillerinteraktion
Fandt det som PC spil i går i en Java version, som jeg vil prøve i aften. Kan desværre ikke gengive links nu da min arbejdsplads har "banned" BGG

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
Øh... pga. det lumre indhold? Den massive båndbredde, sitet kræver? Øh??? I alt fald trist, når man ind imellem trænger til lidt inspiration midt i arbejdet.Tobias wrote:Kan desværre ikke gengive links nu da min arbejdsplads har "banned" BGG
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Ved ikke hvad der trigger deres alarmer men jeg har ihvert fald ikke fundet det endnuØh... pga. det lumre indhold? Den massive båndbredde, sitet kræver? Øh??? I alt fald trist, når man ind imellem trænger til lidt inspiration midt i arbejdet.

-
- 50+ indlæg
- Been thanked: 4 times
Du kan måske låne det af Søren Busch fra klubben. Personligt synes jeg spillet er lidt for ubalanceret, men din tærskel for den slags plejer at være højere end min.Tobias wrote:7 Ages var også et af de spil, som jeg tror ville passe rigtig godt ind i traditionen men da det ikke just er nemt at skaffe forkastede jeg hurtigt den mulighed.

virker det med www.hidemyass.com ?Tobias wrote:Ved ikke hvad der trigger deres alarmer men jeg har ihvert fald ikke fundet det endnuØh... pga. det lumre indhold? Den massive båndbredde, sitet kræver? Øh??? I alt fald trist, når man ind imellem trænger til lidt inspiration midt i arbejdet.
(Den eneste proxy jeg kan huske navnet på

- jondifool
- 250+ indlæg
- Been thanked: 1 time
Yderligere: Kan WOW spilles med 5 personer eller skal man helst være 2 ligelige hold?[/quote]
hvis en (uden AP problemer) spiller 2 characters virker det jo fint med 3 mod 3.
Det er jo også et spil hvor der er ret meget character udvikling og derfor er der jo en del at gå op i uden for ens tur, især de første gange man spiller det!
hvis en (uden AP problemer) spiller 2 characters virker det jo fint med 3 mod 3.
Det er jo også et spil hvor der er ret meget character udvikling og derfor er der jo en del at gå op i uden for ens tur, især de første gange man spiller det!

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Hvis bare hovedspillene er store nok, kan hvad som helst vel være en filler. Jeg bakker op bag Cutthroat Caverns, der f.eks. ikke behøver at tage meget længere tid end Red November.Andrea wrote:Cutthroat Caverns er altså for langt til at kaldes en fillernetsapiens wrote:Cutthroat Caverns og Ca$h n Gun$ rammer da lige i den kategori.
frouvne, administrator

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Prøv deres domæne på Cayman Islands: http://www.bgg.ccTobias wrote:Kan desværre ikke gengive links nu da min arbejdsplads har "banned" BGG
Der er en god chance for at dit firma ikke har bandlyst dette link.
-
- 1000+ indlæg
Så spiller du det forkertAndrea wrote:
Cutthroat Caverns er altså for langt til at kaldes en filler

Hos mig tager et spil omkring en time
Jeg vil i øvrigt også gerne anbefale Witch's Brew som et lille en-times spil. Der er ikke meget falden-i-ryggen, men spillet er jo defineret omkring konceptet: "ha-HA. tag DEN!". og er derfor godt blandt venner.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
En filler tager max en halv time i min verdennetsapiens wrote: Så spiller du det forkert... eller også har vi forskellige definitioner af filler ...

Første gang jeg spillede CC, tog det over en time (præcis hvor lang tid kan jeg ikke huske), anden gang noget lignende - eller tilmed længere, og sidste gang tog det 1½ time, hvor jeg måtte gå til sidst, inden spillede var slut (tror de andre blev færdige 10-15 minutter efter).
-
- 1000+ indlæg
ja, ok.. i min verden er alt under 60 minutter en filler 

Sjov > regler .... HVER gang
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Tja, man kan vel så sige, at du sjældent løber tør for gode fillere ...netsapiens wrote:ja, ok.. i min verden er alt under 60 minutter en filler

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Tja, som hovedregel ville jeg nok ikke betegne et spil, der varer 60 minutter som en filler. På den anden side ville jeg nok gøre det, hvis jeg som Tobias og hans venner skal spille i en hel week-end. Og et spil som Cutthroat Taverns ville jeg nok sjældent tage på bordet som et hovedspil - så mon ikke der er tale om undtagelsen, der bekræfter reglen?!netsapiens wrote:ja, ok.. i min verden er alt under 60 minutter en filler

frouvne, administrator