Nok lettere bare at tage til Essen og kigge lidt, lidt besværligt hvis man ikke kan få terningerne i hånden
Er også på udkig efter countertrays mere specifikt GMT's udgave, men kan ikke engang bestille dem på deres hjemmeside, så hvis der er nogen som har et godt sted i EU at bestille dem så sig endelig til. Er jo ikke så gunstigt at bestille fra UK længere efter euroens dyk!
Jeg gav så lidt mere for det. 15€ hvis jeg husker ret... Det ligger jeg stadig inde med, og har det egentlig til overs efter at jeg har erhvervet mig et dicetower. Jeg ved ikke om det opfylder dine kriterier.
Er du tosset hvor er han belastende (og nedladende), ham Lou Zocchi... Men bortset fra det, lad os ikke glemme at han selv sælger et konkurrerende produkt til alle de "dårlige" terninger: Kan være det bare er mig der er for skeptisk af natur, men jeg ser altså hans videoer som en slags infomercials.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Ja, han drøner lidt ud af en tangent. Men meget af det han siger giver god mening, og langt hen af vejen kan jeg godt sætte mig i hans sted. Det må da være enerverende at blive revet i næsen af folk, der reelt ikke aner hvad de snakker om. Og ligeledes må det være trættende, at blive sammenlignet med produkter, der næppe bør sammenlignes med. Men det er jo alt sammen et spørgsmål om hvor stor en fejlmargin man vil acceptere på sine terninger. Hvis man virkelig er pernittengryn, kunne man argumentere, at terninger med små fordybninger i terningerne for at vise antallet af øjne, som udgangspunkt må være uligevægtige. Da eksempelvis 1 og 6 ligger modsat hinanden, må man formode at 1'er siden er lidt tungere, og derfor oftere ender nedad.
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Stony wrote:Hvis man virkelig er pernittengryn, kunne man argumentere, at terninger med små fordybninger i terningerne for at vise antallet af øjne, som udgangspunkt må være uligevægtige. Da eksempelvis 1 og 6 ligger modsat hinanden, må man formode at 1'er siden er lidt tungere, og derfor oftere ender nedad.
Det er derfor at nogle terninger har forskellig dybde på fordybningerne. Seneste eksempel er Ystaris seneste spil, Asteroyds, hvor 1er-hullet er seks gange så stort som 6er-hullet.
Stony wrote:Hvis man virkelig er pernittengryn, kunne man argumentere, at terninger med små fordybninger i terningerne for at vise antallet af øjne, som udgangspunkt må være uligevægtige. Da eksempelvis 1 og 6 ligger modsat hinanden, må man formode at 1'er siden er lidt tungere, og derfor oftere ender nedad.
Det er derfor at nogle terninger har forskellig dybde på fordybningerne. Seneste eksempel er Ystaris seneste spil, Asteroyds, hvor 1er-hullet er seks gange så stort som 6er-hullet.
Jeg har før set terninger, hvor lige præcis 1'eren har et stort hul, men hvorvidt det er for at udligne vægtforskellen er jeg noget tvivlende overfor. Så skulle 2'er hullerne også være 2½ gange større end hullerne på 5'eren, og 3'er hullerne være en tredjedel større end på 4'eren...?
Jeg tror altså at det er rent kosmetisk.
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Jeg leder altid efter Axis & Allies style terninger, når jeg er i spilbutikker. Indtil videre er det kun lykkedes at finde dem i lilla(!) i games(web) i Aalborg. Det var måske ikke liiige den farve jeg var mest på jagt efter, men købte selvf. nogen.
Ellers laver Chessex terninger i god kvalitet. De har dem i mange hobbybutikker. Mange af deres terninger har tal i stedet for øjne, fordi de bruges til rollespil. Det er nok noget med at 19 øjne på en d20 er lidt upraktisk