Dejligt at se, at der er andre, der er engagerede omkring hobbyen. Jeg er tidligere stødt på siden og er med mellemrum forbi den. Jeg syntes dog også, at det kunne være interessant her på siden at høre lidt mere om, hvad I spiller og hvad I syntes om det i spiller. Eventuelt kan det jo være klippet fra jeres side og gerne med en reference (link) til hvor man kan læse det originale indlæg.Gunness wrote:Hej Sveinmain,Sveinmain wrote:Selv om PGs julekalender ble ferdig så fortsetter Preikestolen Gamers å publisere nye innlegg på bloggen sin.
jeg synes det er helt ok, at du reklamerer for jeres blog, og jeg har da også læst nogle af indlæggene. Men et forum som GG er jo ikke kun en reklameplads, og det ville være rart, hvis du ind imellem kunne skrive et reelt indlæg, der ikke bare henviste til jeres blog.
Tråden her hedder jo "Hvad har du spillet i dag", så du kunne f.eks. skrive om, hvad du har spillet
Hvad har du spillet i dag? Januar 2011
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2011
frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Fredag aften kom Innovation igen på bordet - og det scenarie gentog sig lørdag. Lørdag eftermiddag spillede jeg Mr. Jack Pocket med Severin. Jeg kom rimgeligt fra start som Jack og troede, jeg havde kontrol med spillet, da jeg lavede en brøler og straks blev sat på plads.
frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Jeg gik på jagt i et par af vores flyttekasse med brætspil, da familien holdt en afslapningsdag og det blev bestemt, der skulle spilles lidt. Blandt de spil jeg fandt frem var Survive! og det kunne der nemt skabes stemning for at spille. Jeg har svært ved at betragte det som andet end et børne-/familiespil - men det er måske også det, det er. Til gengæld er det et rigtig, rigtig godt et af slagsen. Vi startede lidt for venligt ud, men der gik naturligvis ikke mange ture inden det blev en meget blodig affære. Senere på eftermiddagen kom Arctic Scavengers på bordet, men her var der desværre ikke helt den samme positive stemning omkring spillet og det smittede af på spiloplevelsen. Jeg mener dog stadig, at spillet har potentiale men kom i dette spil dårligt fra start og havde hverken held eller evner til at formå at rette op på denne starte og sluttede et pænt stykke efter de andre spillere.
frouvne, administrator

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Consim-søndagen gik godt med mange fremmødte.
Vi var 9 ikke-Heroclixspillere, hvoraf 3 satte sig til at spille London. Vi andre 6 valgte at starte med 7 Wonders, for det tilfældes skyld at der skulle komme flere deltagere indenfor den næste halve times tid. Det blev til 2 spil, hvor nybegynderne fik langt flere point end os gamle!
Medens vi ventede på at London-holdet skulle blive færdige, gik et par af de nye til frokost, medens Boris og jeg tog en gang Dominion sammen med Rasmus, som kun havde prøvet det en enkelt gang før. Endnu en gang var det den nye som vandt med 26 point over Boris og jeg (25 point).
I mellemtiden havde de to helt nye spillere kigget med og fundet ud af hvordan man spillede Dominion, så de forsatte sammen med Rasmus, medens Morten, Boris, Magnus og jegspillede Tikal II. Da jeg jo var den eneste der kendte spillet havde jeg en stor fordel, og jeg lagde mig da også hurtig i spidsen med et stort forspring. Halvvejs i spillet blev jeg dog både indhentet og overhalet, og det så ud til at være et tæt løb hen imod slutningen. jeg vandt dog alligevel med nogle få point.
Endelig sluttede vi 4 mand dagen af med endnu en gang 7 wonders inden vi gik hjem.
Vi var 9 ikke-Heroclixspillere, hvoraf 3 satte sig til at spille London. Vi andre 6 valgte at starte med 7 Wonders, for det tilfældes skyld at der skulle komme flere deltagere indenfor den næste halve times tid. Det blev til 2 spil, hvor nybegynderne fik langt flere point end os gamle!
Medens vi ventede på at London-holdet skulle blive færdige, gik et par af de nye til frokost, medens Boris og jeg tog en gang Dominion sammen med Rasmus, som kun havde prøvet det en enkelt gang før. Endnu en gang var det den nye som vandt med 26 point over Boris og jeg (25 point).
I mellemtiden havde de to helt nye spillere kigget med og fundet ud af hvordan man spillede Dominion, så de forsatte sammen med Rasmus, medens Morten, Boris, Magnus og jegspillede Tikal II. Da jeg jo var den eneste der kendte spillet havde jeg en stor fordel, og jeg lagde mig da også hurtig i spidsen med et stort forspring. Halvvejs i spillet blev jeg dog både indhentet og overhalet, og det så ud til at være et tæt løb hen imod slutningen. jeg vandt dog alligevel med nogle få point.
Endelig sluttede vi 4 mand dagen af med endnu en gang 7 wonders inden vi gik hjem.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Factory Fun var dukket op fra en af flyttekasserne i week-enden og jeg benyttede mig af lejligheden til at læse reglerne. Det gjorde mig så nysgerrig på igen at få prøvet spillet at jeg i aftes tog mig et par solo-spil. Wow. Det skal jeg have prøvet nogle gange; jeg er helt sikker på, at mange vil syntes, at der ikke er meget morskab forbundet med det spil - men det gør i hvert tilfælde mig nysgerrig. I det første spil fik jeg meget hurtigt fanget mig i en krog, hvorfor det næsten var umuligt for mig at komme til at bygge flere maskiner. I andet spil gik det noget bedre, men jeg fik dog praktisk talt afskåret mig fra et af råstofferne og da de næste par maskiner krævede netop dette råstof blev det så som så med optimeringen af fabrikken. Men absolut et interessant pusleri og det kunne være interessant at finde ud af, hvordan man holder flest muligheder åbne for sig selv imens man konstruerer sin fabrik - det må jeg se nærmere på.
frouvne, administrator

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Mandag blev det til 2x Sun, Sea & Sand (fra Cwali, ligesom Frouvnes ovenfor). Jeg vandt det første spil, men måtte mig slået på målstregen (tie-breaker) i det andet, på grund af en fejl-kalkulation i sidste runde. Jeg troede jeg var ved at blive træt af worker-placement spil, men det er rigtig sjovt at sende sine familiemedlemmer ud for at skaffe flere turister. Især øvelsen med at lokke de fattige rygsæksrejsende indenfor er rigtig sjov. Det er ikke nemt at forudse om de blot slår sig ned på stranden, eller om de bliver lokket indenfor hos naboen. Så timing af handlingerne er yderst vigtig. Kommer helt sikkert på bordet igen. 9/10.
Bagefter var der lige tid til et spil 7 Wonders med 6 mand.
her blev jeg kun nummer 2 - igen pga. en fejlkalkulation i de to sidste runder. Suk.
Bagefter var der lige tid til et spil 7 Wonders med 6 mand.
her blev jeg kun nummer 2 - igen pga. en fejlkalkulation i de to sidste runder. Suk.
- Sveinmain
- 100+ indlæg
Duger dette Gunness og Frouvne???
Siste brettspillkveld i Preikestolen Gamers ble følgende spill spilt:
PG- In Love, full spillanalyse av dette nye spillet for 2(helst par)
Top Trumph - turtles et ikke helt bra kortspill for 4
St.Petersburg - Alltid en suksess, selv om spillet har blitt noen år nå.
Goldbrau - Ølfestival, kan det bli bedre?!?
Bluff- Høy stemning, hver gang!
Diamant - Sjekk nok en fantastisk video av dette spillet som i år ble PGs 5. beste spill...
Picomino(HekkMekk)- Beste terningspill i Preikestolengamers!
Sjekk full rapport med bilder og video på:
www.preikestolengamers.wordpress.com

Siste brettspillkveld i Preikestolen Gamers ble følgende spill spilt:
PG- In Love, full spillanalyse av dette nye spillet for 2(helst par)
Top Trumph - turtles et ikke helt bra kortspill for 4
St.Petersburg - Alltid en suksess, selv om spillet har blitt noen år nå.
Goldbrau - Ølfestival, kan det bli bedre?!?
Bluff- Høy stemning, hver gang!
Diamant - Sjekk nok en fantastisk video av dette spillet som i år ble PGs 5. beste spill...
Picomino(HekkMekk)- Beste terningspill i Preikestolengamers!
Sjekk full rapport med bilder og video på:
www.preikestolengamers.wordpress.com
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
- Sveinmain
- 100+ indlæg
Hvordan var Tikal 2, sammenlignet med Tikal1? Kan de sammenlignes, og hvilket spill er best?!?Mik wrote:I mellemtiden havde de to helt nye spillere kigget med og fundet ud af hvordan man spillede Dominion, så de forsatte sammen med Rasmus, medens Morten, Boris, Magnus og jegspillede Tikal II. Da jeg jo var den eneste der kendte spillet havde jeg en stor fordel, og jeg lagde mig da også hurtig i spidsen med et stort forspring. Halvvejs i spillet blev jeg dog både indhentet og overhalet, og det så ud til at være et tæt løb hen imod slutningen. jeg vandt dog alligevel med nogle få point.
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
- glorn
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.
men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie. - Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s
Vi var 5 mennesker der mødtes for en hygge-brætspilsdag.
da en ikke var mødt op fik vi spillet to "the stars are right" tror jeg det hedder. noget så alternativt som et steve jackson spil uden terninger. Personlig kan jeg rigtig godt lide det og jeg er åbenbart også rigtig god til det. eller det vil sige, jeg har ikke andet end vundet i det endnu. *end of bragging* det er et spil der handler om at se mønstre og få mønstre til at opstå. ved at få dem til at opstå kan man så tilkalde de forskellige væsner fra Lovecrafts univers (i nuttede udgaver)
vi sluttede af med en omgang battlestar galactica uden pegasus udvidelsen. Jeg syntes det spil fungere bedst 5-personers.
da en ikke var mødt op fik vi spillet to "the stars are right" tror jeg det hedder. noget så alternativt som et steve jackson spil uden terninger. Personlig kan jeg rigtig godt lide det og jeg er åbenbart også rigtig god til det. eller det vil sige, jeg har ikke andet end vundet i det endnu. *end of bragging* det er et spil der handler om at se mønstre og få mønstre til at opstå. ved at få dem til at opstå kan man så tilkalde de forskellige væsner fra Lovecrafts univers (i nuttede udgaver)
vi sluttede af med en omgang battlestar galactica uden pegasus udvidelsen. Jeg syntes det spil fungere bedst 5-personers.
David.
- Mik
- 2500+ indlæg
De har intet med hinanden at gøre.Sveinmain wrote:Hvordan var Tikal 2, sammenlignet med Tikal1? Kan de sammenlignes, og hvilket spill er best?!?
Tikal 2 var oprindelig et spil om at udforske Tempelriddernes genfundne højborg. Hver tur består af to dele: først følger man et matador-spor rundt om spillepladen, hvor man frit kan vælge en af de tilbageværende handlinger - dog skal man betale en pris hver gang man passerer 'Start'. Når man har foretaget de derved tilknyttede aktiviteter, flytter man sin figur på brædtet: her trænger man dybere og dybere ind i templet, men har brug for diverse nøgler for at komme ind de fleste rum. Her indsamler man skatte (VP).
Ravensburger/alea havde oprindeligt spillet, men da de opgav det ændrede den nye udgiver på temaet. Så nu render du istedet rundt i et anomymt tempel i junglen, og templet er ikke længere et rigtigt tempel, men blot en samling hexagonplader som kunne være hvad som helst.
Spillet er dog stadig det samme, og rigtig sjovt. Men har altså intet med det første spil at gøre.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
I KBK denne gang startede jeg med at deltage i et seks-personers 7 Wonders. Som altid sjovt, men desværre var det ikke mig der vandt den overbevisende sejr denne gang. 
Dernæst stod den på nogle af mine absolutte yndlingsspil fra 2010, først Navegador og dernæst Innovation: I Navegador blev jeg to gange tidligt i spillet sat tilbage, da spilleren før mig investerede i samme typer fabrikker og kolonier som jeg allerede havde, hvilket gjorde det svært at få økonomien i gang. Jeg endte med 8-10 fabrikker og maxxede privilegier for dem, men da jeg ikke havde så mange andre strenge at spille på, var det slet ikke nok.
Innovation (3 spillere) var en tæt affære: Én spiller kom tidligt i gang, og scorede både de to mindste achievements og en af de specielle, mens jeg i mellemtiden fik opbygget en meget stærk brætposition. Da vi nåede slutspillet var den hurtige spiller nået op på 4 achievements totalt - kun én fra at vinde! - men jeg var begyndt at kontrollere spillet og med lidt held ville jeg kunne få det hele vendt på en tallerken. Det gik desværre ikke; min modspiller fik sat en sidste offensiv i gang, stjal kort til sin score pile fra os to andre (Mobility!) og nåede netop op på det nødvendige så han kunne tage sine sidste achievement også. Jeg havde umiddelbart forinden siddet med et kort, der gav mig mulighed for at vinde hvis jeg kunne mønstre 20 pære-ikoner, men jeg kunne desværre kun komme op på 18...

Dernæst stod den på nogle af mine absolutte yndlingsspil fra 2010, først Navegador og dernæst Innovation: I Navegador blev jeg to gange tidligt i spillet sat tilbage, da spilleren før mig investerede i samme typer fabrikker og kolonier som jeg allerede havde, hvilket gjorde det svært at få økonomien i gang. Jeg endte med 8-10 fabrikker og maxxede privilegier for dem, men da jeg ikke havde så mange andre strenge at spille på, var det slet ikke nok.
Innovation (3 spillere) var en tæt affære: Én spiller kom tidligt i gang, og scorede både de to mindste achievements og en af de specielle, mens jeg i mellemtiden fik opbygget en meget stærk brætposition. Da vi nåede slutspillet var den hurtige spiller nået op på 4 achievements totalt - kun én fra at vinde! - men jeg var begyndt at kontrollere spillet og med lidt held ville jeg kunne få det hele vendt på en tallerken. Det gik desværre ikke; min modspiller fik sat en sidste offensiv i gang, stjal kort til sin score pile fra os to andre (Mobility!) og nåede netop op på det nødvendige så han kunne tage sine sidste achievement også. Jeg havde umiddelbart forinden siddet med et kort, der gav mig mulighed for at vinde hvis jeg kunne mønstre 20 pære-ikoner, men jeg kunne desværre kun komme op på 18...

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Mik
- 2500+ indlæg
Tirsdag var formentlig sidste spilleaften for Jesper i et stykke tid (pga. familieforøgelse), så vi udvalgte nogle særlige gode spil.
Medens vi ventede på Martin blev det først til et gensyn med Corné van Moorsels Sun, Sea & Sand. Det var mit fjerde spil, og det er pt. et af mine favoritspil pga af de unikke worker-placement-beslutninger: du er nødt til at investere i sengepladser, men i mellemtiden render dine konkurrenter med alle turisterne! g skal du booke på forhånd, og dermed få færre handlinger i næste tur - eller er det bedre blot at lokke nogle få rygsæksrejsende ind for næsen af dine nabo? Vi havde et tæt kapløb, men jeg løb med sejren! 9/10.
Bagefter blev det tid til det store spil, som blev den færdige udgave af 20th Century fra Czech Games Edition, og som jeg havde stor fornøjelse af at prøve som prototype i foråret. I hver runde byder man på landskabsbrikker med byer som giver 3 forskellige resourcer: penge, forskning (som er en anden form for penge) samt point. Landskabet hænger sammen via jernbaner, hvilket er vigtigt da al produktion forurener og affaldet skal skaffes af vejen i Recyclingcentrene.
Der bliver bortautioneret flere landskabsbrikker, men hver brik kommer med dobbelt så meget affald som den forrige, hvilket kan give mange minuspoint hvis man ikke har fået det bortskaffet inden spillets slutning. Samtidig har man også det problem at hver spiller har adgang til at 'forske' i en enkelt Industribrik per tur - men først når man er droppet ud af auktionen. Så hvis der ligger en særlig god Industribrik føler man sig måske fristet til hurtigt at forlade auktionen. men på den anden siden bliver Industribrikkerne billigere jo længere man venter. ÅH!
Når alle er færdige med at købe skal der investeres i miljøet. Kun en spiller vil slippe helt uden yderligere forurening, medens de øvrige vil se deres land bliver mere eller mindre indhyllet i giftige stoffer. Så hvor meget har man råd til at betale?
Endelig kan man så få lov til at 'bygge' sit nyindkøbte land, og bruge alle sine industrier til at skaffe mere kapital og flere point - og mindske sin forurening. Gentag proceduren i 6 runder, og man har konceptet i et uhyggeligt genialt spil som kræver sin mand. For mig er spillet et af de bedste fra årgang 2010. 9/10

Endelig afsluttede vi aftenen med 2x Dominion
Medens vi ventede på Martin blev det først til et gensyn med Corné van Moorsels Sun, Sea & Sand. Det var mit fjerde spil, og det er pt. et af mine favoritspil pga af de unikke worker-placement-beslutninger: du er nødt til at investere i sengepladser, men i mellemtiden render dine konkurrenter med alle turisterne! g skal du booke på forhånd, og dermed få færre handlinger i næste tur - eller er det bedre blot at lokke nogle få rygsæksrejsende ind for næsen af dine nabo? Vi havde et tæt kapløb, men jeg løb med sejren! 9/10.
Bagefter blev det tid til det store spil, som blev den færdige udgave af 20th Century fra Czech Games Edition, og som jeg havde stor fornøjelse af at prøve som prototype i foråret. I hver runde byder man på landskabsbrikker med byer som giver 3 forskellige resourcer: penge, forskning (som er en anden form for penge) samt point. Landskabet hænger sammen via jernbaner, hvilket er vigtigt da al produktion forurener og affaldet skal skaffes af vejen i Recyclingcentrene.
Der bliver bortautioneret flere landskabsbrikker, men hver brik kommer med dobbelt så meget affald som den forrige, hvilket kan give mange minuspoint hvis man ikke har fået det bortskaffet inden spillets slutning. Samtidig har man også det problem at hver spiller har adgang til at 'forske' i en enkelt Industribrik per tur - men først når man er droppet ud af auktionen. Så hvis der ligger en særlig god Industribrik føler man sig måske fristet til hurtigt at forlade auktionen. men på den anden siden bliver Industribrikkerne billigere jo længere man venter. ÅH!
Når alle er færdige med at købe skal der investeres i miljøet. Kun en spiller vil slippe helt uden yderligere forurening, medens de øvrige vil se deres land bliver mere eller mindre indhyllet i giftige stoffer. Så hvor meget har man råd til at betale?
Endelig kan man så få lov til at 'bygge' sit nyindkøbte land, og bruge alle sine industrier til at skaffe mere kapital og flere point - og mindske sin forurening. Gentag proceduren i 6 runder, og man har konceptet i et uhyggeligt genialt spil som kræver sin mand. For mig er spillet et af de bedste fra årgang 2010. 9/10

Endelig afsluttede vi aftenen med 2x Dominion
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Nu da BGG er nede, er der jo endnu mere grund til hurtigt at få registreret, hvad der er blevet spillet i dag på dette sted!
Eftermiddagen bød på Bakugan Battle Brawlers med min søn.
Til aften var (størstedelen af) spilgruppen samlet og der blev spillet ekstraordinært mange forskellige spil. Vi startede ud med Arctic Scavengers, der var det første spil, hvor jeg rent faktisk spillede med alle kortene. Herefter kom Factory Fun på bordet, hvor jeg heldigvis ikke var ene om at bygge fuldkommen tåbeligt. Så kom Survive! i spil og vi fortsatte i det våde element med Powerboats. Endelig sluttede vi af med Jungle Speed og Parade. Jungle Speed faldt helt til jorden - men der er naturligvis heller ikke meget spil at komme efter.

Eftermiddagen bød på Bakugan Battle Brawlers med min søn.
Til aften var (størstedelen af) spilgruppen samlet og der blev spillet ekstraordinært mange forskellige spil. Vi startede ud med Arctic Scavengers, der var det første spil, hvor jeg rent faktisk spillede med alle kortene. Herefter kom Factory Fun på bordet, hvor jeg heldigvis ikke var ene om at bygge fuldkommen tåbeligt. Så kom Survive! i spil og vi fortsatte i det våde element med Powerboats. Endelig sluttede vi af med Jungle Speed og Parade. Jungle Speed faldt helt til jorden - men der er naturligvis heller ikke meget spil at komme efter.
frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
... og så fik vi også Powerboats - igen fra Cwali - på bordet i aftes! Og noget kunne ud fra dine beskrivelser, Mik, tyde på, at vi også bliver nødt til at få prøvet Sun, Sea & Sand. De fleste spil fra Cwali sælger ikke sig selv så godt på deres udseende, men der er alligevel et eller andet, der formår at tiltrække mig ved deres spil.Mik wrote:Mandag blev det til 2x Sun, Sea & Sand (fra Cwali, ligesom Frouvnes ovenfor). [...]
frouvne, administrator

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Fredag aften var første fredag i måneden og derfor store spilleaften. Men det blev kun til et enkelt spil Battlestar Galactica med Pegasus udvidelsen. Martin havde ikke før spillet med Pegasus, så de nye regler blev lige gennemgået. Ingen af os valgte at blive Cylon leaders fra starten, nok mest fordi der i så fald ville være 2/3 chance for at blive en fjendtligt stillet Cylon, og så fordi vi ikke rigtig synes at de havde nogle særlig gode evner. Jeg selv spillede Louanne “Kat” Katraine, Henrik spillede William Adama, Martin spillede Laura Roslin, Morten spillede Ellen Tigh, og Rune spillede Helena Cain. Vi havde altså sat os i en position hvor vi ikke havde nogen fra support med, og kunne derfor ikke trække nogen Engineering Skill cards.
Men spillet gik stille og roligt derudaf, uden at der var tegn på at nogen modarbejdede andre. Jeg/Kat kom ud og flyve 2 gange, men begge gange fik vi enten udryddet hvad der var af modstand, eller skudt dem i stykker inden jeg kom i nærheden af dem. Hvis jeg igen vælger at spille en pilot, så tror jeg det skal være en der hurtigere kan komme ud og flyve (Apollo), eller kan gøre noget mere når man flyver (Starbuck). I vores kamp om at komme halvvejs blev Martin/Laura Roslin dog henrettet, men det viste sig at hun var et menneske og det tog lidt på moralen (Morten/Ellen Tigh blev den nye præsident). Martin valgte at spille videre som Anastasia “Dee” Dualla. Det tog lang tid at komme halvvejs, og vores hop var ikke særlig lange. Langt om længe lykkedes det os dog at komme halvvejs, og der blev delt nye loyalitetskort ud. Kort efter afslørede Rune/Helena Cain dog at han var en forfærdelig Cylon (hvilket han havde været hele tiden), som straks sørgede for at jeg kom i spjældet. Henrik/Adama blev derefter den nye admiral, og Rune gav mig sit overskydende loyalitetskort, og det satte straks lus i skindpelsen blandt de andre. Men da det blev Martin/Dees tur sendte han Henrik/Adama i spjældet, og overtog derfor selv rollen som admiral. Da det blev min tur, lykkedes det dog for mig at komme ud af fængslet (med stor hjælp fra Henrik, og vi var klar over at Martin/Dee ikke havde rent mel i posen. Det viste sig at holde stik, og han afslørede sig som endnu en væmmelig cylon. Men på trods af de to Cylons, lykkedes det for os at finde vej til New Caprica, men det kostede Morten/Ellen Tigh livet, og Morten valgte derefter at spille "Chief" Galen Tyrol. På New Caprica gik det over alle forventninger, og vi fik hurtigt klargjort alle vores skibe, ligesom vi fik Galactica og Pegasus tilbage i omløb. To gange fik vi oven i købet afværget katastrofer der ellers ville have kostet os sejren. Vi kunne se at hvis blot vi overlevede Runes tur, kunne Henrik og jeg sørge for at de sidste skibe kom i kredsløb, og komme afsted mod Jorden. Men i sidste øjeblik lykkedes det Rune at få os til at miste den sidste rest af vores befolkning, og vi måtet se os slået på målstregen.
Det viste sid at vi på daværende tidspunkt havde spillet lidt over 5 timer, men det var 5 af de bedste timer jeg nogen sinde havde brugt på et brætspil. Fyldt med intriger, spænding og latter.
Lørdag havde vi besøg af to par venner, og vi fandt to klassikere frem: Bohnanza og Igel Ärgern. I Bohnanza klarede jeg mig rigtig skidt, og endte på en sidste plads med kun 9 penge, medens vinderen havde 16 penge. I Igel Ärgern lå jeg pludselig med 3 pindsvin i huller, og troede at alt var tabt. Alligevel fik jeg kæmpet mig op på en 3. plads.
Søndag var vi på besøg hos Eik, og Larnas kæreste blev introduceret til Dominion. Jeg fik spillet to spil med First Game setup, og 2 spil med tilfældig kort, som dog alle blev fra grundsættet og så lige Stash og Envoy. Jeg fik en 2. plads i det første spil, men vandt de tre andre spil.
Tirsdag udfordrede Lilli mig i Skt. Petersburg, men allerede efter 2. rundet fik hun flere penge og flere point end mig i samtlige runder, då det blev et rigtig kedeligt spil.
Her til aften har Larna og jeg netop afsluttet et spil Fresco, som jeg vandt suverent med 118 point, mod Larnas 79 point. Vi fulgte ellers pænt ad, indtil der var 3 runder tilbage hvor jeg rendte fra hende.
Men spillet gik stille og roligt derudaf, uden at der var tegn på at nogen modarbejdede andre. Jeg/Kat kom ud og flyve 2 gange, men begge gange fik vi enten udryddet hvad der var af modstand, eller skudt dem i stykker inden jeg kom i nærheden af dem. Hvis jeg igen vælger at spille en pilot, så tror jeg det skal være en der hurtigere kan komme ud og flyve (Apollo), eller kan gøre noget mere når man flyver (Starbuck). I vores kamp om at komme halvvejs blev Martin/Laura Roslin dog henrettet, men det viste sig at hun var et menneske og det tog lidt på moralen (Morten/Ellen Tigh blev den nye præsident). Martin valgte at spille videre som Anastasia “Dee” Dualla. Det tog lang tid at komme halvvejs, og vores hop var ikke særlig lange. Langt om længe lykkedes det os dog at komme halvvejs, og der blev delt nye loyalitetskort ud. Kort efter afslørede Rune/Helena Cain dog at han var en forfærdelig Cylon (hvilket han havde været hele tiden), som straks sørgede for at jeg kom i spjældet. Henrik/Adama blev derefter den nye admiral, og Rune gav mig sit overskydende loyalitetskort, og det satte straks lus i skindpelsen blandt de andre. Men da det blev Martin/Dees tur sendte han Henrik/Adama i spjældet, og overtog derfor selv rollen som admiral. Da det blev min tur, lykkedes det dog for mig at komme ud af fængslet (med stor hjælp fra Henrik, og vi var klar over at Martin/Dee ikke havde rent mel i posen. Det viste sig at holde stik, og han afslørede sig som endnu en væmmelig cylon. Men på trods af de to Cylons, lykkedes det for os at finde vej til New Caprica, men det kostede Morten/Ellen Tigh livet, og Morten valgte derefter at spille "Chief" Galen Tyrol. På New Caprica gik det over alle forventninger, og vi fik hurtigt klargjort alle vores skibe, ligesom vi fik Galactica og Pegasus tilbage i omløb. To gange fik vi oven i købet afværget katastrofer der ellers ville have kostet os sejren. Vi kunne se at hvis blot vi overlevede Runes tur, kunne Henrik og jeg sørge for at de sidste skibe kom i kredsløb, og komme afsted mod Jorden. Men i sidste øjeblik lykkedes det Rune at få os til at miste den sidste rest af vores befolkning, og vi måtet se os slået på målstregen.
Det viste sid at vi på daværende tidspunkt havde spillet lidt over 5 timer, men det var 5 af de bedste timer jeg nogen sinde havde brugt på et brætspil. Fyldt med intriger, spænding og latter.
Lørdag havde vi besøg af to par venner, og vi fandt to klassikere frem: Bohnanza og Igel Ärgern. I Bohnanza klarede jeg mig rigtig skidt, og endte på en sidste plads med kun 9 penge, medens vinderen havde 16 penge. I Igel Ärgern lå jeg pludselig med 3 pindsvin i huller, og troede at alt var tabt. Alligevel fik jeg kæmpet mig op på en 3. plads.
Søndag var vi på besøg hos Eik, og Larnas kæreste blev introduceret til Dominion. Jeg fik spillet to spil med First Game setup, og 2 spil med tilfældig kort, som dog alle blev fra grundsættet og så lige Stash og Envoy. Jeg fik en 2. plads i det første spil, men vandt de tre andre spil.
Tirsdag udfordrede Lilli mig i Skt. Petersburg, men allerede efter 2. rundet fik hun flere penge og flere point end mig i samtlige runder, då det blev et rigtig kedeligt spil.
Her til aften har Larna og jeg netop afsluttet et spil Fresco, som jeg vandt suverent med 118 point, mod Larnas 79 point. Vi fulgte ellers pænt ad, indtil der var 3 runder tilbage hvor jeg rendte fra hende.