Hvis ingen andre vil gå til bekendelse, kan jeg da godt endnu en gang gøre det: Jeg har spillet brætspil i aften!
I aften blev det til to spil; til gengæld var det to
rigtige spil af et par af de helt store kanoner!
Aftenens første spil blev også mit første praktiske møde med Kramer og Kieslings
Maharaja: Palace Building in India, der udkom for godt to år siden. Jeg har længe set frem til en gang at få det prøvet og i aften havde værten taget det frem! Spillet kom til at bære præg af, at ingen - måske med undtagelse af aftenens vært?! - havde prøvet spillet før og to af de fem spillere skilte sig ud. Da spillet sluttede ved at den ene havde bygget syv paladser havde to spillere kun fået bygget to paladser hver. Så der var stor spredning. Jeg vil betegne mit første møde med
Maharaja: Palace Building in India som en succes, der bestemt fortjener gentagelse. Jeg tvivler på, at det kan få samme status som
Princes of Florence,
El Grande og
Torres i min spilsamling, men der kan nok blive konkurrence om placeringerne med spil som
Tikal og
Pueblo.
Aftenens andet spil var
Amun-Re, der indtil nu har været succes på succes for mig. Altså spil-oplevelsesmæssigt! Og aftenens spil var ingen undtagelse.
Begge spil blev afviklet i et raskt tempo og jeg vil tro at de begge - hver for sig - er blevet spillet på cirka halvanden time.