Den store 18XX traad.

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg

Re: Den store 18XX traad.

Post by Stunke »

Er der noget tabt ud over den taktile fornemmelse ved at spille 18xx via rails fremfor paa et reelt braet?

Jeg har siddet og nosset lidt rundt med 1830 og 1889 i rails og det virker vildt nemt at gaa til, fremfor papudgaven hvor man hele tiden skal holde oeje med tusind smaa detaljer.

Er der nogen af jer der har proevet at afvikle et 18xx spil udelukkende med rails?

For dem som ikke ved hvad rails er: http://rails.sourceforge.net/
Rail er et program skrevet i java som automatiserer stort set hele spillet. Det er begraenset hvilke spil man kan spille med 1830 18AL og 1889 er med, saa de normale anbefalinger til noobs er med :) Det er lidt grimt, men det goer ikke noget naar det er gratis!
It's about playing games, not owning games.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Det eneste man mangler er modstandernes hvin og hyl når man gør deres 4-toge obsolete på et (for dem) ubelejligt tidspunkt!
Image
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Stunke »

:)

Min tanke var at proeve at samle nogen om et spil 1889, men jeg ville rigge min baerbare til en stor monitor saa alle kunne foelge med i spillet.
Saa kunne man bruge bordplads til mad, drikke og hemmelige noter fremfor at bruge bordplads paa kort, charters, aktier og brikker.
It's about playing games, not owning games.
Post Reply