Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by BlueSwan »

DraX wrote:
BlueSwan wrote:Ser allermest frem til den næste Mage Knight Board Game expansion, der skulle komme indenfor de kommende måneder. Det spil er det svært at få nok af.
Hvad er det for en expansion?
Du kan læse om den her: http://boardgamegeek.com/thread/1143484 ... -expansion

Vlaada er ikke reelt involveret, men det var han vist heller ikke ved den sidste (Krang Character expansion). Det fremgår ikke helt tydeligt hvad den nye expansion kommer til at indeholde, men der er som minimum en ny karakter og nogle nye scenarier.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by DraX »

BlueSwan wrote:
DraX wrote:
BlueSwan wrote:Ser allermest frem til den næste Mage Knight Board Game expansion, der skulle komme indenfor de kommende måneder. Det spil er det svært at få nok af.
Hvad er det for en expansion?
Du kan læse om den her: http://boardgamegeek.com/thread/1143484 ... -expansion

Vlaada er ikke reelt involveret, men det var han vist heller ikke ved den sidste (Krang Character expansion). Det fremgår ikke helt tydeligt hvad den nye expansion kommer til at indeholde, men der er som minimum en ny karakter og nogle nye scenarier.
Super. Lyder fremragende :D Glæder mig til. Når du ved mere, så skriv endelig om det :D
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Larsine »

Larsine wrote:Mit ynglings RPG kom i en ny udgave sidste år, og i den forbindelse annoncerede de en del andet, som lyder interessant:

Shadowrun: Crossfire (designere: Mike Elliott, Rob Heinsoo, Jim Lin, Gregory Marques og Rob Watkins) er et cooperativt deck-Building spil for 2-4 spillere, som naturligvis foregår i Shadowrun universet. Man spiller et Shadowrun team, som tager jobs hvor man f.eks. skal beskytte klienter, bortføre personer, skyde sig vej ud af en situation, finde illegale oplysninger, eller møde en drage. Din person tjener karma, som man kan bruge til at blive bedre, f.eks. ved at lære nye egenskaber, eller forbedre dem man har i forvejen. Dem der har prøvet demoversioner er vældig positive over det, så det skal jeg nok prøve, selv jeg er lidt træt af deckbuilding, og cooperative spil ikke er min ynglingsgenre.
The Dice Tower (Tom Vasal og Zee Garcia) er vældig imponeret over dette spil, som det kan ses I deres video.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Larsine »

Larsine wrote:
Larsine wrote:Mit ynglings RPG kom i en ny udgave sidste år, og i den forbindelse annoncerede de en del andet, som lyder interessant:

Shadowrun: Crossfire (designere: Mike Elliott, Rob Heinsoo, Jim Lin, Gregory Marques og Rob Watkins) er et cooperativt deck-Building spil for 2-4 spillere, som naturligvis foregår i Shadowrun universet. Man spiller et Shadowrun team, som tager jobs hvor man f.eks. skal beskytte klienter, bortføre personer, skyde sig vej ud af en situation, finde illegale oplysninger, eller møde en drage. Din person tjener karma, som man kan bruge til at blive bedre, f.eks. ved at lære nye egenskaber, eller forbedre dem man har i forvejen. Dem der har prøvet demoversioner er vældig positive over det, så det skal jeg nok prøve, selv jeg er lidt træt af deckbuilding, og cooperative spil ikke er min ynglingsgenre.
The Dice Tower (Tom Vasal og Zee Garcia) er vældig imponeret over dette spil, som det kan ses I deres video.
Og endnu en anmeldelse af Crossfire her, som gør mig mere interesseret i at prøve dette.
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Lyng »

Ved ikke helt om det gælder men jeg ser meget frem til den nye udgave af Through the Ages der skulle udkomme til Essen næste år.
Skulle blandt andet indeholde helt nyt artwork!
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by BlueSwan »

Endnu et nyt Feld spil Aquasphere - det skal selvfølgelig prøves!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Mik »

Personligt har mere tiltro til Feld spillet La Isla fordi det er udviklet af alea.
Image
User avatar
Wuffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 173
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:43 pm
Location: København

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Wuffer »

Dead of Winter tegner til at blive et super fedt Semi co-op.
The Captain is Dead ser super sjovt ud og er helt vild med designet.
Redacted - uhhhh det kan blive så godt.
XCOM pga. IP'en, designeren og udgiveren (jøp Ameritrash).
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Lyng »

Tragedy Looper ser så forbandet spændene ud. Især fordi det er så fjernt fra noget som helst andet jeg har spillet.
Det er en slags deduction game hvor Mastermind ved alt, og de tre protagonists intet ved.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14652
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 467 times
Been thanked: 672 times
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Frouvne »

Lyng wrote:Tragedy Looper ser så forbandet spændene ud. Især fordi det er så fjernt fra noget som helst andet jeg har spillet.
Det er en slags deduction game hvor Mastermind ved alt, og de tre protagonists intet ved.
Det var røget fuldkommen under min radar ... og det ser da meget interessant ud!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5139
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 513 times
Been thanked: 581 times

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Gunness »

Wuffer wrote:Dead of Winter tegner til at blive et super fedt Semi co-op..
Yes, det ser jeg også meget frem til!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by thomassvan »

Gunness wrote:
Wuffer wrote:Dead of Winter tegner til at blive et super fedt Semi co-op..
Yes, det ser jeg også meget frem til!
GLS har det liggende til mig i Kolding i øjeblikket. Jeg tror ikke de er klar over hvor overventende jeg er...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5139
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 513 times
Been thanked: 581 times

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Gunness »

Hvor har du bestilt det fra?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by thomassvan »

Gunness wrote:Hvor har du bestilt det fra?
Pre-orderet fra plaid hat som har brugt en fulfillment agent i UK så jeg slipper for grimme overraskelser. Det er lige ankommet her til middag. Det bliver spændende at se om det er så godt som det er hypet.

Det er snart 3-4 måneder siden jeg bestilte det derfra.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by BlueSwan »

Jeg har desværre svært på fornemmelsen at den kommende Mage Knight expansion først kommer på markedet i 2015.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply