
- Spil 07.jpg (78.34 KiB) Viewed 8635 times
Workerplacement er jeg normalt godt træt af men det fungerer virkelig godt i
Tribune: Primus Inter Pares. Der er forskellige veje til sejr, men får man ikke rytme i sit spil, bliver man hurtigt sat af. I starten af spillet har man indflydelse på spillets længde og det har altid leveret en god oplevelse. I æsken ligger også udvidelsen, som jeg aldrig har fået spillet. Udvidelsen er af den slags hvor man kan vælge dele til og ikke behøver inkludere det hele og ser ikke ud til at komplicere spillet i nævneværdig grad. Har aldrig fået den spillet, da der går lidt for lang tid imellem vi finder spillet frem.
La Città var jeg ret vild med og blev fascineret af den måde man kunne spille ret aggressivt på blot ved at udvide sine byer og i at tiltrække de andre spilleres borgere.
Vinhos burde være et oplagt valg for min spilgruppe men af besynderlige årsager er det aldrig kommet på bordet.
Vinci har jeg aldrig skilt mig af med selvom
Smallworld står på hylden. Jeg kunne godt se problemet med afslutningen af
Vinci, hvor alle tæskede på dem, der stak snuden for langt frem, men der er alligevel noget, der stadig tiltrækker mig ved
Vinci fremfor de pussenussede brikker i
Smallworld. Om
Vinci nogensinde kommer på bordet igen kan jeg dog godt tvivle lidt på. Tysk tekst på komponenter, hvor lidt det end er, trækker aldrig i den rigtige retning.
Stephensons Rocket var meget abstrakt men efterlod et godt indtryk. Jeg kunne egentlig godt forestille mig, at det er et af de Knizia-spil, der holder godt, da kompleksiteten var lidt højere end i gennemsnittet af hans spil. Med
Mystery Express er vi ovre i en helt anden genre, nemlig deduktionsgenren. Sødt og charmerende men jeg blev ikke overbevist. Åh, så ærgerligt for det kunne være noget, vi kunne samles om herhjemme.
Puzzle Strike var en god videreudvikling af deckbuilding-mekanismen. I mine øjne et solidt spil - men jeg tror faktisk ikke rigtig på, at det vil blive spillet igen.
Carolus Magnus er et meget abstrakt spil, hvilket ikke er nogen overraskelse, når der står Leo Colovini på æsken. I mine øjne er det et af hans bedste spil og så er det et ideelt tre-mandsspil.
Pueblo er et spil, hvor det spatielle virkelig kommer ind, når man bygger sine små tetris-brikker op i højden. Det holder jeg stadig meget af.