Hvilke (tyske) spil er udkommet på dansk?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung

Post by Black Sea »

Har stadig min gamle danske udgave af Bahnanza - den kan næsten ikke hænge sammen længere :)
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Danny »

Helle wrote:
Colossal Arena er også kommet på dansk....
Arena Maximus og Senator har også danske regler - de er ligesom Colossal Arena spil fra Fantasy Flights sølvserie. Måske er der flere spil i serien med danske regler? Egentlig havde jeg set bort fra alt andet end tyske spil, da jeg svarede første gang i denne tråd. Måske kunne vi få opsummeret samtlige spil på dansk i denne tråd på et tidspunkt?
Danny Rasmussen
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Been thanked: 1 time

Post by Jespen »

Danny wrote:Måske kunne vi få opsummeret samtlige spil på dansk i denne tråd på et tidspunkt?

Med kun to måneders forsinkelse, har jeg hermed opdateret listen. :D

For at råde lidt bod på den ringe opdateringshastighed har jeg tilføjet links til BGG for alle spillene. :)

/Jesper
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Danny »

Jeg synes, det er en superindsats, du har gjort, Jesper. Opdateringer ca. hver 2. måned generer mig ikke. Her er lige en mere til listen:

Wreckage (2003, Fantasy Flight Games)
Danny Rasmussen
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Been thanked: 1 time

Post by Jespen »

Danny wrote:Wreckage (2003, Fantasy Flight Games)
Tilføjet!

Jeg var i øvrigt lige i Toys'R'Us og så at de havde en del titler på dansk fra det finske firma Lautapelit. Jeg så Samurai (Den Hvide Udgave, som Helle nævnte tidligere), Thurn und Taxis, Diamant, Zooloretto og Portobello Market. Et hurtigt opslag på Deres hjemmeside viste at de også har udgivet Oltre Mare og Mykerinos.

Er der nogen, der har kendskab til kvaliteten af Deres oversættelser?

/Jesper
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Danny »

Jespen wrote:
Danny wrote:Wreckage (2003, Fantasy Flight Games)
Tilføjet!

Jeg var i øvrigt lige i Toys'R'Us og så at de havde en del titler på dansk fra det finske firma Lautapelit. Jeg så Samurai (Den Hvide Udgave, som Helle nævnte tidligere), Thurn und Taxis, Diamant, Zooloretto og Portobello Market. Et hurtigt opslag på Deres hjemmeside viste at de også har udgivet Oltre Mare og Mykerinos.

Er der nogen, der har kendskab til kvaliteten af Deres oversættelser?

/Jesper
Desværre nej. Men det er sgu da interessant med en dansk oversættelse af reglerne til Thurn und Taxis, og de svenske oversættelser af Caylus og Puerto Rico. Dem kunne jeg godt tænke mig at smide et par skillinger efter.
Danny Rasmussen
yngredame

Professionel tyskkyndig vil gerne hjælpe med at fremme spil

Post by yngredame »

Kære alle
Jeg er nyt medlem af forummet. Jeg blev overrasket og glad for at opdage jer, og jeg er ked af, at det åbenbart ikke er lykkedes at drive forretning med brætspil for voksne.

Jeg er en erfaren professionel oversætter og konferencetolk og arbejder især meget med tysk. Derfor ville jeg synes det ville være en sjov con-amore-opgave, hvis mine sprogkundskaber på en eller anden måde kunne være til nytte for nogle spilentusiaster eller gøre det lettere at udbrede kendskabet til disse spil.

Jeg holder selv meget af spillene, siden jeg lærte dem at kende i Tyskland, og jeg har også en svoger i Tyskland, der er en stor entusiast.
I dag spiller min mand og jeg ofte HABA-spil og andre tyske børnespil med vores børn.

Mange hilsener Hannah
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Hej Hannah! Velkommen til! Dejligt at høre, at der er nogen, der brænder for børnespillene, der endnu er en mindre kategori på dette forum. Men absolut en del, det er værd at slå et slag for! :D Dine sproglige kompetencer skal jeg holde i mente, når - og ikke hvis :wink: - vi næste gang støder ind i oversættelsesproblematikker. Selvom der hurtigt kommer engelske oversættelser, ender det alligevel jævnligt med, at man må søge tilbage til de tyske original-regler for at få en endelig afklaring på, hvad designeren i virkeligheden havde forestillet sig.

I øvrigt er der en særlig præsentationstråd, som man nok ikke lige falder over, hvis du eller andre skulle have lyst til at skrive mere om jer selv eller vil vide lidt om, hvem vi andre er. Den findes via nedenstående link:

viewtopic.php?t=776
frouvne, administrator

Image
Post Reply