Djengis Con Math Trade

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Stony »

Jeg ved ikke om der er et andet input format der vil være bedre...? Den underliggende algoritme vil jo være den samme. Det er "bare" et spørgsmål om hvor data skal indsamles. Det skal jo helst være noget der er maskinelt læseligt, for at undgå en masse kedeligt tastearbejde.
Sidst spillet:
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole

Post by Stony »

Larsine wrote:Jeg har det lige som Michael, alle mine psil står stort set som prioritet 3, og jeg orker ikke at ændre og rangordne dem for en enkelt trade.

Og uden at kunne se listen over potentielle spil igennem inden jeg markeret dem som et fornuftigt bytte, så må jeg nok bare holde mig væk.

Ellers en god idé,
Det lyder som om flertallet har et helt andet behov. Hvis ikke det er wishlist/for trade der er svær at passe ind, så er det begrænsningerne ift. at spil X gerne må byttes for spil Y på ønskelisten men for guds skyld ikke spil Z, selv om det også står på ønskesedlen. Og når jeg siger spil Y, så er det DEN DER spil Y, fordi der følger promokort med. De to andre eksemplarer gider jeg ikke have. osv osv osv...

Det var et forsøg på at gøre tingene lidt enklere, men der lader ikke til at være noget behov. Så jeg tror bare jeg arkiverer initiativet lodret, og kaster mig over nogle andre eksperimenter istedet.
Sidst spillet:
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 917 times

Post by Frouvne »

Ja, det lyder som om der var stor opbakning omkring at lave en math-trade til lejligheden, men at det allerede kendte interface nok bedre matcher folks forventninger til, hvordan noget sådant skal gøres. Personligt syntes jeg stadig ideen er så god, at det ville være fint, hvis der var en der har mod på at udføre det.
frouvne, administrator

Image
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post by Parabellum »

Jeg kan fortsat godt arrangere den, selvom jeg ikke deltager personligt på Djengis Con. Vil dog ikke tage æren for Stony´s glimrende forarbejde, men blot hjælpe til hvis det ønskes.

Jeg skal blot bruge en startdato for math trade, og en slut dato, samt evt vilkår/regler hvis nødvendigt (udover at man selvfølgelig skal deltage på Djengis Con for at kunne være med).
Senest spillet:
Image
BGG-profil
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Det vil bestemt være et kærkomment tiltag, som jeg ikke vil sige nej til. Jeg tror ikke jeg selv får taget mig tid til at sætte mig ind i OLWLG. I hvert fald ikke på den korte bane.

Men giv det lige et par dage. Det kunne jo være at en Djengis Con deltager melder sig på banen som koordinator? Det behøver jo ikke nødvendigvis være undertegnede... *prikke prikke*

Den bør vel kunne oprettes med det samme, og så bare køre til et par dage før Djengis Con...?
Sidst spillet:
Image
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Parabellum »

Jeg afventer at du siger jeg skal lave den definitivt og så kører jeg den fra dags dato og til og med resultater uploadet f.eks 3 dage inden Djengis Con? Reglerne er jo simple nok: Man skal deltage på Djengis Con eller have mulighed for at møde op der og bytte spillene i tidsperioden for con, da der ingen forsendelse sker.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Michael_Olsen »

Parabellum wrote:Jeg afventer at du siger jeg skal lave den definitivt og så kører jeg den fra dags dato og til og med resultater uploadet f.eks 3 dage inden Djengis Con? Reglerne er jo simple nok: Man skal deltage på Djengis Con eller have mulighed for at møde op der og bytte spillene i tidsperioden for con, da der ingen forsendelse sker.
Ja, det var så det jeg ville spørge om... Jeg deltager ikke, men bor relativt tæt på, så er det i orden at man dukker op og bytter? Det må i gerne lige tænke over hvis I laver en trade. Tak!
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Personligt ser jeg intet til hinder for at folk dukker op for at aflevere/afhente. Ideen er jo bare, at nu hvor folk alligevel samles, så er der en god lejlighed til at få afviklet en math trade uden at man skal bekymre sig om levering/afhentning. Det må andre for min skyld gerne snige sig ind på. Det udvider bare valgmulighederne.
Sidst spillet:
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Er under flytning lige nu, derfor fristet af at prøve math trade for måske at skifte ud blandt de spil jeg ikke spiller og DC ideen virker overkommelig mht levering.

Så er frisk som deltager, skal dog lige opdatere min bgg profil som ikke har været opdateret i over 1 år.
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Parabellum »

Jeg har nu aktiveret math traden for Djengis Con her: https://boardgamegeek.com/geeklist/2067 ... 29-april-1

Hvis der er tilføjelser til regler mv, så bare giv lyd og jeg tilføjer. Listen skulle gerne blive synlig i OLWLG om et par timer.

Held og lykke til dem som skal deltage!

For dem som er på nippet til at være med, men fortsat er forvirrede, kan jeg henvise til Rahdo´s gennemgang af hvad en Math Trade egentlig er og hvordan man gør:

https://boardgamegeek.com/thread/1023913/math-trades

og her en hurtig introduktion, med mine egne ord, for dem som gerne vil være med, men er skræmt af hvordan og hvorledes.

Gå til: http://bgg.activityclub.org/olwlg/
Og få sendt link til login derfra, det sendes til din BGG mailboks, med link du kan klikke på og så logger den dig automatisk på derefter.

Det første du så skal gøre er at finde "resync BGG collection now" i toppen af siden et sted og trykke der og vente, den henter nu din "for trade" liste ind fra BGG, det er derfor vigtigt at sørge for alle spil som du har interesse i at bytte er markeret for trade. Skulle du tilføje spil "for trade" senere er det blot at resynce igen.

Herefter kan du trykke på første ikon under math trade (ligner en boks med et +) og du kan så starte med at tilføje spil til listen. Et af gangen.

Selve byttedelen af Math Traden er ret smart, når du nu er på OLWLG og trykker på listenavnet for math traden, så får du vist alle spil, som er postet til listen indtil videre, ud for alle spil (som ikke er dine egne) er der en lille knap "add", som du kan klikke på, og så får du listen med dine egne spil frem og kan med flueben angive hvilke spil du vil bytte for pågældende spil.

Senere låses listen ned for nye tilføjelser og man kan så gå sine spil igennem mht de flueben man har sat og tilpasse. Derefter skal man endeligt bekræfte dem.

Du vil kun bytte dig til spil, som du har markeret med flueben i fht dine egne spil, og kan således ikke risikere at bytte et dyrt spil til et billigt spil, medmindre du har sat dine flueben forkert. Du kan således sætte f.eks 15 flueben (som er lig med 15 af dine spil for trade) ud for et spil du gerne vil have, men du ender kun med at bytte 1 af dem væk for det, hvis ellers der er matches.

Eksempel:

Du vil have spil A, og har spil B, C og D markeret til trade i fht den. Brugeren af spil A har dog ikke markeret sit spil som et ønske kontra enten dit spil B, C eller D.

For at algoritmen skal regne den trade ud kigger den alle mulige trade-løkker igennem kontra andre brugere for at finde den bedste mulige løsning for alle, og som ikke nødvendigvis betyder et direkte trade imellem dit B, C eller D og spillet A, men alligevel betyder at i får jeres ønskede spil hvis ellers der er matches. Løkken kan ofte involvere op til 5-6 brugere, som alle får hvad de ville have.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Så er der smidt lidt ind. Men jeg synes ikke jeg har så meget at vælge imellem... 8)
Sidst spillet:
Image
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.

Post by BlueSwan »

Stony wrote:Så er der smidt lidt ind. Men jeg synes ikke jeg har så meget at vælge imellem... 8)
Hvis det ikke lykkes at bytte er jeg klart interesseret i Arkwright og La Granja!

Skal nok sætte mig selv på her, men skal lige fatte hvordan det fungerer!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

BlueSwan wrote:Hvis det ikke lykkes at bytte er jeg klart interesseret i Arkwright og La Granja!
Hvis ikke de ryger i math-trade, så smider jeg dem nok på det årlige Djengis Con marked, og lader folk byde på dem.
Sidst spillet:
Image
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.

Post by BlueSwan »

Har smidt nogle spil op, som jeg er sikker på at jeg gerne vil bytte. Har nogle andre spil jeg overvejer - det er spil jeg godt kan lide, men som det ikke er super sandsynligt at jeg får spillet.
Sidst spillet:
Image
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by BlueSwan »

Stony wrote:
BlueSwan wrote:Hvis det ikke lykkes at bytte er jeg klart interesseret i Arkwright og La Granja!
Hvis ikke de ryger i math-trade, så smider jeg dem nok på det årlige Djengis Con marked, og lader folk byde på dem.
Cool! :)
Sidst spillet:
Image
Post Reply