Øbro Con den 10. februar 2007

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 927 times

Post by Frouvne »

Andrea wrote:[...] ... desværre er jeg fanget i Jylland den dag, da Fastaval afholder arrangørweekend :? [...]
Det kunne ved lejlighed være interessant at høre lidt mere om, hvordan det er organiseret... :)
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Det kunne ved lejlighed være interessant at høre lidt mere om, hvordan det er organiseret... :)
Tænker du på selve rollespilsconnen i påsken?
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
Frouvne wrote: Det kunne ved lejlighed være interessant at høre lidt mere om, hvordan det er organiseret... :)
Tænker du på selve rollespilsconnen i påsken?
Jeg tænker mere på arbejdet bag connen. Jeg erindrer, at du også skrev noget om et arrangør-møde i.f.m. at du deltog i Viking Con, hvilket får mig til at tænke, at der er nogle, der må lægge en del kræfter i disse Conner. Men hvor mange er der tale om, og er det de samme, der står for det hele eller er det meste uddellegeret til mindre enheder...
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Der ligger ganske rigtig temmelig meget arbejde bag Fastaval og Viking con :)

Arbejdet på dette års Fastaval (som ligger i starten af april) begyndte allerede i sommers. Der er mange gengangere i arrangørgruppen hvert år - men også nye folk, der kommer til. Jeg har f.eks. været Fastavalgænger siden 1998, men det er først i år, jeg har lavet arrangørarbejde ifm. connen (ellers er det mest i livesammenhæng, jeg har været arrangør).

Fastaval har en general (aka hovedarrangør) og en bunker (generalens hjælpere/medarrangører). Bunkeren består i år af seks personer, der hver er tovholder på flere overordnede områder (f.eks. kommunikation eller aktiviteter), og under hvert område er der så arrangører for de enkelte delområder (der er f.eks. en kioskansvarlig og en turneringsansvarlig).

Det er forskelligt, om de ansvarlige for et delområde selv arrangerer hele aktiviteten, eller om de også er tovholdere over for andre - de scenarieansvarlige hjælper f.eks. scenarieforfatterne med sparring og idéudvikling og sørger for, at folk afleverer til tiden, mens den turneringsansvarlige skaffer brætspillene til turneringen og bestemmer, hvilke spil der skal køres.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

... uden at ville afsløre for meget :wink: kan jeg godt afsløre, at Øbro Con (TM) har en lidt løsere organiseringsgrad, end det du skitserer, Andrea! :lol:
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Frouvne wrote:... uden at ville afsløre for meget :wink: kan jeg godt afsløre, at Øbro Con (TM) har en lidt løsere organiseringsgrad, end det du skitserer, Andrea! :lol:
Ja, ellers ville det også være overkill! :D
Men nu varer Fastaval også en lille uges tid og har over 500 besøgende, så det kræver lidt arbejde at holde styr på så mange nørder på én gang ;)
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 715 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Fastaval springer jeg over, men hvis der stadig er pladser på Øbro Con'en (TM og (R)) så vil jeg gerne melde min ankomst ;)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Nu er det ikke noget med at Øbro Con kun er en årlig begivenhed vel? :D
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

qute wrote:Nu er det ikke noget med at Øbro Con kun er en årlig begivenhed vel? :D
Det vil successen af det første arrangement være med til at afgøre! Men det lyder da til, at der er stemning til at lave et lignende arrangement ved en senere lejlighed! :D
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Lad os lige resumere! Det ser ud til, at deltagerlisten p.t. ser således ud:

- Kanzler
- Anders
- Jespen
- Gunness
- Frouvne

...deltager alle fra kl. 10.

- Helle
- Jens_Hoppe
- Stony

...kommer muligvis lidt senere.

- Brian

...er endnu lidt usikker på, om han dukker op
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Det lyder cool. Jeg vil også gerne komme, men jeg ved endnu ikke hvornår jeg kan være der fra/til. Jeg tager også gerne obskure spil fra samlingen med, hvis der er interesse/forslag. :)
Du skal være meget velkommen til at komme med nogle forslag.

Af mindre obskure spil i din samling, det kunne være interessant at få introduceret er: Die Säulen der Erde. Det har lydt som om, du har været rimelig begejstret for det og det har jeg endnu ikke prøvet kræfter med. Så måske det var en idé?!
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Af mindre obskure spil i din samling, det kunne være interessant at få introduceret er: Die Säulen der Erde. Det har lydt som om, du har været rimelig begejstret for det og det har jeg endnu ikke prøvet kræfter med. Så måske det var en idé?!
Det kan jeg sagtens tage med. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by frostholm »

Jeg kommer, desværre er alle mine venner i min spilgruppe ophængt af andre aktiviteter som renovering og fødselsdage, men så må jeg vel komme alene.

Ses ...
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

frostholm wrote:Jeg kommer, desværre er alle mine venner i min spilgruppe ophængt af andre aktiviteter som renovering og fødselsdage, men så må jeg vel komme alene.

Ses ...
Det må du da hellere!

Så ser deltagerlisten således ud:

- Kanzler
- Anders
- Jespen
- Gunness
- Frouvne
- frostholm

...deltager alle fra kl. 10.

- Helle
- Jens_Hoppe
- Stony

...kommer muligvis lidt senere.

- Brian

...er endnu lidt usikker på, om han dukker op.
frouvne, administrator

Image
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Been thanked: 1 time

Post by Jespen »

Jeg tager også gerne obskure spil fra samlingen med, hvis der er interesse/forslag.
Jeg er en ren novice ud i brætspil af nyere dato, så jeg er frisk på at spille næsten alt. Egentlige obskure spil kan jeg dog ikke komme på :lol:

Som før nævnt er jeg meget interesseret i at blive introduceret til Railroad Tycoon og Shogun og Frouvnes forslag om Die Säulen der Erde er jeg også helt med på.

Herudover er jeg stærkt interesseret i at blive introduceret til Euphrat & Tigris, Maharaja, Amun-Re, Taj Mahal, Puerto Rico og Goa. Det er jo nok spil I alle, som garvede gamere, har tæsket rundt i utallige gange og måske ikke 'gider' hive frem ved denne lejlighed. Men hvis I alligevel kan lokkes, stiller jeg gerne op til 'prügel'. :D
Post Reply