Jeg har selv en pre-order på spillet og håber at snart kommer rullende med posten.
Jeg har også fulgt lidt med på BGG og kan se, at flere folk til gengæld påpeger, at de anmeldelser der er lavet, er lavet af folk der har prøvet Tannhäuser som demo på en messe og/eller af folk, som efter 1-2 spil anmelder det, i nogle tilfælde uden helt at have forstået reglerne helt.
Jeg aner endnu ikke om spillet er skidt eller hit, men idéen om at det er inspireret af computerspil afskrækker mig nu ikke - jeg har indtryk af, at Descent er et ok brætspil (har ikke prøvet det) og det er jo også bygget på et computerspil.. samme gælder vel Railroad Tycoon og Civilization...
Mht "masser af expansion" gælder dette også Carcasonne, BattleLore, Memoir 44, Tide of Iron (er der vist ikke tvivl om), Arkham Horror og sikkert mange andre spil, som jeg bare ikke lige har top of mind.
Det gør selvfølgelig ikke udviklingen bedre, at flere og flere spil bliver udvidet på den måde, men sådan er vores onde verden vel bare efterhånden - se som eksempel Ipod og alt det udstyr man finder til den, samt mange andre ting..
Jeg synes nu i øvrigt ikke det er så skidt, at man kan købe sig til et endnu bedre spil end grundspillet, det står jo enhver helt frit for, om man vil nøjes med grundudgaven - og er grundspillet helt skidt, er der jo næppe basis for, at folk gider købe en flok udvidelser.
Just my 2 cents..