Som kom posten med en stor pakke spil!
1812: the Invasion of Canada er det første spil i en ny serie fra Academy Games (
Birth of America-serien, og spillet er udgivet i anledningen af krigens 200-års jubilæum. Det er ellers sjældent at jeg fristes til at købe krigsspil, men min gode ven Matthias Hardel gav det en yderst favorabel anmeldelse i det seneste nummer af spielbox, og vi plejer ellers ikke at have samme smag: et af hans tre spillelokaler (!) er fyldt til bristepunket med ASL og andre seriøse krigsspil. Jeg troede ellers at spillet ville være for kaotisk for hans smag, så jeg glæder mig til at prøve det inden længe (og senest på G-con).
Så indeholdt æsken også den nye tyske (og særdeles velproducerede) udgave fra Schmidt Spiele af det japanske spil
Grimoria (Grimoire). Jeg blev forelsket i det på
Spiel '10, men der var kun ganske få eksemplarer til salg, og selvom jeg kunne have købt Z-man's engelske udgave fra sidste år, så vidste jeg at den tyske udgave ville blive forbedret på flere punkter, så jeg valgt at vente. Problemet er naturligvis så at alle trylleformlerne er på tysk - men så må man vel bare starte med at messe nogle en oversættelsesformel (!)
Geistesblitz er et af Zoch's små reaktionsspil, som jeg burde have købt for længe siden (det er fra 2010) - og at købe det nu, netop som v2 netop er udkommet virker fjollet. Men den kan altid komme til senere, og denne udgave kender jeg. Specielt indkøbt for at have noget fjollet med på G-con.
Det samme er
Crossboules, som simpelthen er en indedørsudgave af det klassiske franske kuglespil. Det fine ved denne Zoch-udgave er at det kan spilles indendørs, da 'kuglerne' er lavet af Amara (kunstlæder) med plasticgranulat, så de er (næsten) ufarlige og kan vaskes - og såmænd flyde i vand. Jeg har købt 5 sæt - nok til 10 deltagere!
Endelig har jeg også fået de første 4 sæt af de 6 nye små
Carcassonne-æsker, indeholdene nye varianter med Færger, Guldminer, Depecher, Drageflyvere - og naturligvis Korncirklerne.