Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Godt køb! Det er et interessant eurogame.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:Godt køb! Det er et interessant eurogame.
Ja, jeg hørte en spiller, som har nogle af de samme favorit spil som mig sige, at det var et af de bedste Euro-games de seneste år ... og så var jeg alligevel nok nødt til at eje ...
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

STEAM Map Expansion #2 ankom i dag - hvilket lige akkurat redder mig fra at skulle fremstille en Action-brik til Steam-spillet på fredag. Godt nok er handlingen trykt på kortet, men for at gøre det nemmere havde jeg faktisk lavet en farvekopi klar til at lime op og skære ud. Men alt det er nu slet ikke nødvendigt, da de fornuftige mennesker hos Mayfair har husket at trykke et par ekstra brikker til Exp. #1, nu de alligevel skulle trykke nye brikker til de tre nye kort. Stor tak til Mayfair og designeren Morgan Dontanville!

Denne udvidelse indeholder 3 kort:
China, Unite the Country on the Floodplains (2-4 spillere)
California 2090, Gain Prestige but prepare for Disaster (3 spillere)
Great Britain, Progress from Canals to Rails (3-4 spillere)

så hvis vi ikke bliver så mange på fredag, er her nogle interessante alternativer!
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

På Djengis Con overtog jeg et eksemplar af Defenders of the Realm inkl. Dragon expansion fra jyderne. Nu håber jeg så at spillet bliver en succes med sønnike derhjemme. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Var forbi strikbutikken Sommerfuglen inde ved Vandkunsten i går, og hjembragte 12 omgangstællere, som er et genialt lille nytteredskab til spil: den lille cylinder (beregnet til at sætte på en strikkepind for at holde styr på antallet af rækker man har strikket) er perfekt til at holde styr på antallet af liv i diverse spil.
I første omgang vil de blive brugt i Sentinels of the Multiverse til at holde styr på Superhelte og -skurke.

Image
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Neat. Hvad koster de?
Sidst spillet:
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Ca. 15 kr. stykket. Der findes forskellige størrelser, farver og fabrikater.
Dem jeg købte var lidt dyrere, men havde pæne neutrale "mandefarver" (sorte og lysegrå) og tallene var lidt større end på de øvrige.
Helt præcist har jeg købt 6 pakker af disse: http://www.sommerfuglen.dk/shop/omgangs ... 3641p.html
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Jamen, altså ... købte du noget lækkert garn med, når du nu var i gang????
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

So ein Ding muss ich auch haben! Jeg lagde en bestilling, og prøvede desuden at bestille en pindetæller. Så må vi se om den er praktisk og funktionel.
Og nej, jeg købte ikke noget garn.
Sidst spillet:
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Pindetælleren har jo det problem at den tæller opad fra nul hver gang du trykker på knappen, ikke nedad.
Men nu kan du jo så fortælle os andre om der findes en metode til at få den til at tælle baglæns :wink:

Og nej, Helle, jeg købte ikke noget garn.
Men jeg lavede dog mange korsstingsbroderier i mine yngre dage. Bl.a. et juletræstæppe og to fantastiske pakkekalendere til min min søsters børn
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Stony wrote:So ein Ding muss ich auch haben! Jeg lagde en bestilling, og prøvede desuden at bestille en pindetæller. Så må vi se om den er praktisk og funktionel.
Og nej, jeg købte ikke noget garn.
Aber ich habe so ein ding ...
De kan være i forskellige kvaliterer - nogle af dem er meget stramme ... når jeg tæller pinde/masker har jeg indimellem overvejet at hive en gammel mekanisk håndlommeregner frem, hvor en lille knap kan skydes frem og tilbage, så den tæller henholdsvis op og ned ... men de fylder lidt mere ...
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Mik wrote:Pindetælleren har jo det problem at den tæller opad fra nul hver gang du trykker på knappen, ikke nedad.
Men nu kan du jo så fortælle os andre om der findes en metode til at få den til at tælle baglæns :wink:

Men jeg lavede dog mange korsstingsbroderier i mine yngre dage. Bl.a. et juletræstæppe og to fantastiske pakkekalendere til min min søsters børn
En pindetæller må da være velegnet til at holde styr på omgange/runder i et spil, hvor der ikke er nogen anden indikator f.eks. som i Trajan. Her skal du køre en brik rundt 4 gange før en runde er færdig, ganske nemt i ens iver at glemme hvilken omgang den har taget.

Det er nok også tilfældet i andre spil.

Hjælpemidler af en enhver art er jo altid fornøjelig.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Sir William wrote:
Mik wrote:Pindetælleren har jo det problem at den tæller opad fra nul hver gang du trykker på knappen, ikke nedad.

En pindetæller må da være velegnet til at holde styr på omgange/runder i et spil, hvor der ikke er nogen anden indikator f.eks. som i Trajan. Her skal du køre en brik rundt 4 gange før en runde er færdig, ganske nemt i ens iver at glemme hvilken omgang den har taget.

Det er nok også tilfældet i andre spil.

Hjælpemidler af en enhver art er jo altid fornøjelig.
Ja, skal du så også en tur ind forbi Sommerfuglen?
Nu vil jeg så lige sige, at det er en af de rigtigt dyre strikkebutikker - så kan kan nok finde tingene billigere, hvis man synes, at noget af det er liiiiige i overkanten ... til gengæld kan de levere det meste og har god kvalitet .. sådan den ene strikkeshopper til den anden :wink:
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Satser på at der også er sådanne butikker i Hillerød, havde en butik i Hillerød der solgte symaskiner måske de også har strikketing. Kommer ikke så ofte i sådanne butikker.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Sir William wrote:Satser på at der også er sådanne butikker i Hillerød, havde en butik i Hillerød der solgte symaskiner måske de også har strikketing. Kommer ikke så ofte i sådanne butikker.
Det er ikke sandsynligt, at en sy butik kun med stof har strikketilbehør, men der skulle være en rigtig god strikkebutik i Hillerød ... og stof og stil har også garn, men om de har tilbehør skal jeg ikke kunne sige ...
Post Reply