Hvad har du købt / fået / modtaget idag?
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Re: Hvad har du købt idag?
Der er masser af den slags butikker med strikketilbehør.
En søgning på nettet efter "rundetæller" eller "række tæller" og "strikbutik" giver et godt udvalg af butikker.
Nåt mit valg faldt på Sommerfuglen, var det udelukkende fordi det er let at parkere gratis i området (pga. de mange udgravninger) og min vej fra arbejde alligevel passerer forbi området.
En søgning på nettet efter "rundetæller" eller "række tæller" og "strikbutik" giver et godt udvalg af butikker.
Nåt mit valg faldt på Sommerfuglen, var det udelukkende fordi det er let at parkere gratis i området (pga. de mange udgravninger) og min vej fra arbejde alligevel passerer forbi området.
Har idag modtaget Citadels, efter flere problemer end normalt fra postdk
, fra Kanzler her indefra
glæder mig til at få det prøvet. Forhåbentligt allerede imorgen 

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 927 times
Jeg fik også en pakke i dag, der havde været lidt længere tid undervejs; den var sendt fra USA den 23. september 2011!!! Det så ud til, at der både var hoppet og trampet på den - men nu har de jo også haft god tid til at fornøje sig med den. Indholdet var der mirakuløst ikke noget i vejen med.pytman wrote:Har idag modtaget Citadels, efter flere problemer end normalt fra postdk[...]
frouvne, administrator

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Jeg vil gætte på at den er sendt "by surface", hvor pakkerne til tider kan være rigtig længe undervejs. Jeg har oplevet at pakken først dukkede op efter et halvt år, hvilket trods alt er marginalt hurtigere end det du beskriver. Men det er ikke ualmindeligt.Frouvne wrote:Jeg fik også en pakke i dag, der havde været lidt længere tid undervejs; den var sendt fra USA den 23. september 2011!!! Det så ud til, at der både var hoppet og trampet på den - men nu har de jo også haft god tid til at fornøje sig med den. Indholdet var der mirakuløst ikke noget i vejen med.
Sidst spillet:

Frouvne wrote:Jeg fik også en pakke i dag, der havde været lidt længere tid undervejs; den var sendt fra USA den 23. september 2011!!! Det så ud til, at der både var hoppet og trampet på den - men nu har de jo også haft god tid til at fornøje sig med den. Indholdet var der mirakuløst ikke noget i vejen med.pytman wrote:Har idag modtaget Citadels, efter flere problemer end normalt fra postdk[...]
Ja ok så har jeg intet at klage over

Er er så småt ved at forstå hvorfor postDK har den pris de har

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 715 times
- Been thanked: 839 times
Den anden dag modtog jeg A Game of Thrones: A Clash of Kings fra Stony. En fin anledning til at komme i gang med HBO-serien 

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
I går kom udvidelsen til 2 de Mayo, Assault on Palace Grimaldi.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Spændende, den overvejede jeg også at tage med, da jeg bestilte fra boardgameguru i går (da det er på tilbud der). Jeg endte dog med at tale mig selv til fornuft, med argumentet om at jeg jo stort set ikke har spillet grundspillet siden jeg anskaffede det i 2008.Gunness wrote:I går kom udvidelsen til 2 de Mayo, Assault on Palace Grimaldi.

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Gunness
- 5000+ indlæg
Det er synd og skam, for det er et af de bedste og mest varierede, korte 2p-spil jeg har prøvet
Jeg har ikke fået set så meget på det, men kortkvaliteten i udvidelsen er ikke fantastisk.

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
Det er rigtigt, jeg var også meget imponeret af det, da jeg prøvede det.Gunness wrote:Det er synd og skam, for det er et af de bedste og mest varierede, korte 2p-spil jeg har prøvet
What are you, like 80?
- Gunness
- 5000+ indlæg
Nu du lige har handlet hos Guru - hvad tager de i porto? Så kan jeg opdatere forhandlerlisten.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
Det afhænger af hvor meget man handler for, ud fra en eller anden mere eller mindre snedig algoritme jeg ikke har forsøgt at gennemskue.Gunness wrote:Nu du lige har handlet hos Guru - hvad tager de i porto? Så kan jeg opdatere forhandlerlisten.
Jeg købte spil for ca. £82 og skulle betale £18.50 i porto.
What are you, like 80?
-
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB - Location: 2100 Kbh Ø
- Been thanked: 4 times
Det koster nærmest altid 18.5 pund - selv hvis du bestiller over 20 relativt store spil til en værdi af 600 pund, koster det kun 18.5 pund, så det kan virkelig betale sig at bestille en masse på en gang! Det er kun, hvis du bestiller 2-3 små spil, at portoen er lavere. Boardgameguru er den klart bedste udenlandske FOGS, synes jeg - Paul er virkelig flink og hjælpsom!Jens_Hoppe wrote:Det afhænger af hvor meget man handler for, ud fra en eller anden mere eller mindre snedig algoritme jeg ikke har forsøgt at gennemskue.Gunness wrote:Nu du lige har handlet hos Guru - hvad tager de i porto? Så kan jeg opdatere forhandlerlisten.
Jeg købte spil for ca. £82 og skulle betale £18.50 i porto.

- Gunness
- 5000+ indlæg
Det er rart at vide, for jeg må tilstå, at jeg ikke orker at gennemskue portosystemet hos de engelske forhandlere. Ud over, at det lader til at være møgdyrtchr88 wrote:Det koster nærmest altid 18.5 pund - selv hvis du bestiller over 20 relativt store spil til en værdi af 600 pund, koster det kun 18.5 pund, så det kan virkelig betale sig at bestille en masse på en gang! Det er kun, hvis du bestiller 2-3 små spil, at portoen er lavere. Boardgameguru er den klart bedste udenlandske FOGS, synes jeg - Paul er virkelig flink og hjælpsom!

Er det generelt billigere end fra Tyskland, eller er det meget afhængigt af onlineshop og spilproducent?
- Kanzler
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 247 times
- Been thanked: 2 times
Hvor har du købt det Jacob? Har selv kraftigt overvejet at købe det også.Gunness wrote:I går kom udvidelsen til 2 de Mayo, Assault on Palace Grimaldi.