Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

akwlinka wrote:Jeg forventer at komme til Consim i Juli. hvis du kommer der kan du så medbringe Vegas??
Naturligvis. Faktisk har udelukkende købt spillet for at være sikker på at det er til stede på Rubicon. Næste oplag kommer nemlig først til august, og til den tid kunne alle eksemplarer i butikkerne jo være væk.
Image
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Has thanked: 545 times
Been thanked: 330 times

Post by Jonezy »

Så blev min Summoner Wars samling komplet idag.

Jeg havde allerede en komplet samling inden idag, men nu er min samling blevet suppleret med matchende terninger til hver faction i spillet! Inspireret af de faction dice, man kan købe hos Plaid Hat Games (og som nu selvfølgelig er tilbage 'in stock'...) brugte jeg en hel weekends overspringshandlinger til nøje at udvælge passende terninger til hver faction og de er så endelig dukket op idag.

Så ja, nu kan min Summoner Wars samling næsten forveksles med Quarriors med antallet af terninger, og det pga. min samlermani der endnu engang har taget en smule overhånd.... :lol:
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

For nyligt modtog jeg mine små udvidelser til World Conquerors, der burde have fulgt med spillet i første omgang. Men hellere sent end aldrig. Måske det kan puste lyst til at få spillet på bordet igen.

Idag modtog jeg Neuroshima Hex! med diverse små-udvidelser til det: Neuroshima Hex! Steel Police, Neuroshima Hex! Duel og Neuroshima Hex! Babel 13 samt mikro-udvidelserne: Neuroshima Hex! Mad Bomber og Neuroshima Hex! Alabama Mercenaries. Jeg har høje forventninger til det spil, som man nok kan forstå! :)
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Jeg var på jagt efter en lille filler, der kan bruges i ferien, når vi forhåbentlig kan lokke de andre i sommerhuset til at spille lidt spil med os. Turen gik til Fantask, som desværre ikke kunne friste med noget i dag, men min kammerat sørgede for dagens glædelige overraskelse, da han lokkede mig med i Faraos Cigarer, som virkelig har oppet sig på brætspilsfronten. Der var en del fristelser, men det lykkedes mig at begrænse mig til King of Tokyo (som ikke skal med på ferie) samt Hey That's my Fish, som godt nok ikke imponerede mig i sin tid, men som vil egne sig glimrende som sommerhusspil.

Er bange for, at jeg må forbi butikken igen inden længe og hjælpe dem af med et par spil mere... ;)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

Modtog idag Ghost Stories: Steven Qi-Gal og Ghost Stories: The Infernal Die fra Geek Store.
frouvne, administrator

Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Frouvne wrote:Modtog idag Ghost Stories: Steven Qi-Gal og Ghost Stories: The Infernal Die fra Geek Store.
Nå du var en af dem der stod blandt de første 500 i køen!
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Been thanked: 4 times

Post by chr88 »

Puha, det er lang tid siden, jeg har skrevet herinde. Det skyldes eksamener osv., men nu har jeg endelig sommerferie :)

Har købt en MASSE siden sidst, men får ikke skrevet ned, hvornår jeg erhverver mig spillene, så kan ikke rigtig huske så meget...
Har dog fået et par spil fra Tyskland, da de ikke findes på engelsk; det drejer sig om Palastgeflüster (ok, det findes så på engelsk, men har ikke fundet det i andet end USA), Aargh!Tect og så naturligvis de 6 mini-expansions til Carcassonne, som ser ud til ikke at blive udgivet på engelsk lige foreløbigt.

Derudover har jeg netop fået The Infernal Die fra BGG-shoppen; jeg synes egentlig, det er en ringere terning for Wu Feng end den almindelige, men den er da meget fin at have. Og så manglede jeg kun den for at gøre min Ghost Stories-samling komplet, så...

Derudover har jeg fået Agricola: All Creatures Big and Small. Det er "open-information"; noget jeg plejer at kunne lide, og så er Agricola mit yndlingsspil, så det glæder jeg mig super meget til at prøve!

Derudover er det bl.a. blevet til Eaten by Zombies, Dominion: Cornucopia og Telestrations for 12 personer - og en maaaasse andre spil, jeg ikke lige kan huske.

Har dog også fået solgt nogle af mine spil for at skabe plads til ovenstående... Og som det ser ud lige nu, er der ikke mange spil, jeg virkelig står og mangler og gerne vil købe; har en 20-30 stykker på min "watchlist", men de kan alle sammen vente.
Det eneste spil, jeg VED, jeg skal have, er ikke udkommet endnu, nemlig 7 Wonders: Cities. Derudover har jeg også kig på Clash of Cultures og et par co-op-spil, som udkommer i år/næste år, men måske jeg skulle styre min trang til at købe alle de nye spil lige så snart, de bliver udgivet...
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

chr88 wrote:Har dog fået et par spil fra Tyskland, da de ikke findes på engelsk; det drejer sig om Palastgeflüster (ok, det findes så på engelsk, men har ikke fundet det i andet end USA),
Du har såmænd ikke engang fundet det i USA. Kun en oversættelse af reglerne, såvidt jeg ved.
Så vær du glad for at du ikke har importeret det fra USA.

Iøvrigt er der engelske regler i Adlungspillet - eller i hvert fald 'adlung-engelsk'.
Men et rigtig fint spil.
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Har lige været et smut i Fredrikssund og i Bog & Ide fandt vi "Black Stories: English edition" til 50 kr., hvilket vi syntes var fristende nok til når vi skal på ferie om et par uger.

Det lyder sjovt og udfordrende.

Han ville også forsøge at få Agricola: All Creatures Big and Small hjem. Så ser lidt frem til, om han kan og til hvilken pris
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Memoir 44

Post by Legius »

idag kom naboen forbi med en pakke til mig, Samurai battles med nogle ekstra figurer, så skal der samles/males. Håber at det er bare halvt så godt som Memoir :)
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Det spil jeg har ventet længst på (jeg forudbestilte det sidst i 2007!), ankom endelig i tirsdags: Multiman Publishing's Kingdom of Heaven: The Crusader States 1097-1291.

Det er et traditionelt card-driven wargame for to spillere, og handler (som titlen afslører) om de forskellige felttog i Mellemøsten i middelalderen. Ni forskellige scenarier dækker perioden.

Og smukt er det jo:

Image

:)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Glæder mig til at høre hvordan det er!
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Lørdag ankom Small World Realms med 26 sekskantede terrænbrikker med basisspillet på den ene side og Undergrundsversionen på den anden. Hver brik er indelt i op til 3 felter, og der vil faktisk være muligt at genskabe alle tidligere scenarier (samt en masse nye forståes) med disse brikker. Så ud med de gamle brætter!

Det er faktisk en ide vi har ventet på siden Vinci udkom, så det er dejligt at vi endlig har fået muligheden!

Regel- og Scenariobogen er en heftig sag på 52 sider i fuld boksformat. Ikke fordi at der er særlig mange regler (2 sider) eller scenarier (12), men fordi de indeholder 8 forskellige sprog. Jeg forstår årsagen (at spare penge), men det er nue alligevel en irriterende stor bog at slæbe rundt med, når man selv kun har brug for højst 14 sider.

Så er der en del småbrikker med af forskellig slags. Først of fremmest 12 Tunnelskilte til alle os som aldrig fik fat i denne udvidelse, samt Slugter (chasms) bjergtoppe (peaks), Artefakter (til brug for egen fantasi) samt 6 hvide træstænger som påståes at være Flodgrænser. Der står dog ikke noget om hvordan de bruges, ligesom de halvthundrede sider på intet tidspunkt nævner hvad de enkelte ikoner brugt i scenariobillederne betyder. Højst underligt! Ganske vist giver simpel logik hvad de betyder efterhånden som får gennemkigget de enkelte dele og scenarier, men det er alligevel mærkeligt hvorfor det ikke er forklaret hvorfor der står et blåt "A6" på en sekskant og et rødt "F2" på en anden...

Om det putter nyt liv i spillet vil kun erfaringen vise.
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Vel hjemme fra Roskilde Festival lå der en stor kasse fra Cosim med:
- War of the Ring Second Edition
- King of Tokyo
- Cutthroat Caverns: Relics and Ruin
- Freitag
- Alcatraz: The Scapegoat
- Divinare

Nu tager vi på ferie i morgen, men så er der da noget at lege med, når vi kommer hjem igen :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Dagens indkøb blev Sky Traders fra Dust Games/Fantasy Flight: et handelsspil sat i et steampunk univers med et variabelt kort af hexbrikker og flyvende træskibe.
Image
Post Reply