Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
normann
50+ indlæg
50+ indlæg
Favoritspil: Dominion, Saint Petersburg, Settlers, Thurn & Taxis.

Re: Hvad har du købt idag?

Post by normann »

Jeg har lige købt Dominon "Dark Ages"-udvidelsen i Fantask i dag. Savle, ralle... :-)

Jeg glæder mig virkelig til at prøve det, der er mange spændende kort i.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

normann wrote:Jeg har lige købt Dominon "Dark Ages"-udvidelsen i Fantask i dag. Savle, ralle... :-)

Jeg glæder mig virkelig til at prøve det, der er mange spændende kort i.
Jeg var lige en tur i Lyngby i dag og var forbi Faraos - og der var jeg også liiiiiige ved at falde for fristelsen, men besindede mig, da jeg stadig har en del uspillede Dominion-udvidelser liggende.
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros

Post by thomassvan »

Røde kors butikken blev vært for en komplet udgave af Mississippi Queen til en billig penge.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

I går var jeg omkring Christian og købe Walnut Grove. Og i dag gik turen så til posthuset, hvor der lå et eksemplar af D-Day Dice og ventede på mig...
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Africana lå i tasken, da jeg kom hjem.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Brichs wrote:Africana lå i tasken, da jeg kom hjem.
Og hvordan i alverden var det havnet der??????
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Torcida »

Dagens spilindkøb står på Talisman 4th edition og udvidelsen The Dragon.
Begge er købt af Jesper_Norris her på forummet :)

Ser frem til at få prøvespillet dem i morgen inden den på søndag står på gennemspilning med drengene :)
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Jeg har kommet hjem med Eaten By Zombies: In Cahoots udvidelses grundspillet, og en udvidelse til Pillars of the Earth.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by thomassvan »

Torcida wrote:Dagens spilindkøb står på Talisman 4th edition og udvidelsen The Dragon.
Begge er købt af Jesper_Norris her på forummet :)

Ser frem til at få prøvespillet dem i morgen inden den på søndag står på gennemspilning med drengene :)

Håber at høre lidt om din oplevelse med det. Jeg har 4th edition grundspillet stående herhjemme uspillet da jeg er lidt usikker på om det er værd at sætte på bordet. Det virker meget som et meget tilfældigt spil som nemt kan ødelægge det for én spiller udelukkende ved dårlige terningkast.

Lækre komponenter dog.
slinden
10+ indlæg
10+ indlæg

Post by slinden »

I København og havde planlagt at købe Elder Sign. Imidlertid udsolgt overalt, da det åbenbart lige har været på TableTop's YouTube kanal. Endte med at købe de gamle travere Carcassonne og Settlers of Catan, der mangler i børnenes opdragelse.
Faraos Cigarer anbefalede The Castles of Burgundy, men tror det ville være for stor en mundfuld for os nybegyndere.

--Steen
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

thomassvan wrote:Håber at høre lidt om din oplevelse med det. Jeg har 4th edition grundspillet stående herhjemme uspillet da jeg er lidt usikker på om det er værd at sætte på bordet. Det virker meget som et meget tilfældigt spil som nemt kan ødelægge det for én spiller udelukkende ved dårlige terningkast.
Der er så mange terningslag i Talisman, at man ikke udelukkende kan få dårlige terningslag.
Der er terningslag for hvor langt man flytter, hver gang man har tur, med mindre man har en Teleport spell eller lignende. Man bestemmer dog altid selv hvilken vej man flytter.
Der er terningslag for hvad der sker på en hel del felter.
Der er terningslag hver gang man møder en fjende, og hver gang man vælger at møde en modspiller.
Der er terningslag for hvad der sker for en del spells.
Der er terningslag for hvad der sker når man trækker en hel del kort.

Så udelukkende dårlige terningslag er ikke ret sandsynligt.

Talisman er et oplevelsesspil, og hvis man udelukkende spiller det for at vinde, så skal man nok vælge et andet spil.
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by thomassvan »

Larsine wrote:
thomassvan wrote:Håber at høre lidt om din oplevelse med det. Jeg har 4th edition grundspillet stående herhjemme uspillet da jeg er lidt usikker på om det er værd at sætte på bordet. Det virker meget som et meget tilfældigt spil som nemt kan ødelægge det for én spiller udelukkende ved dårlige terningkast.
Der er så mange terningslag i Talisman, at man ikke udelukkende kan få dårlige terningslag.
Der er terningslag for hvor langt man flytter, hver gang man har tur, med mindre man har en Teleport spell eller lignende. Man bestemmer dog altid selv hvilken vej man flytter.
Der er terningslag for hvad der sker på en hel del felter.
Der er terningslag hver gang man møder en fjende, og hver gang man vælger at møde en modspiller.
Der er terningslag for hvad der sker for en del spells.
Der er terningslag for hvad der sker når man trækker en hel del kort.

Så udelukkende dårlige terningslag er ikke ret sandsynligt.

Talisman er et oplevelsesspil, og hvis man udelukkende spiller det for at vinde, så skal man nok vælge et andet spil.
Der er ikke andet for end at give det et forsøg så. Tak for beskrivelsen :)
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg osede brætspil på BGG, og fik kigget nærmere på Vanuatu, som udkom sidste år. Efterfølgende kom jeg til at bestille det.
Sidst spillet:
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Jeg er en lykkelig mand!
Endelig kan jeg komme væk fra finanskrisen, dummebøder og beskyttelsepenge her på Nørrebro, og istedet flytte ud under en presenning i en luksuriøs kløft i Dyrehaven. Jeg var alligevel ikke særlig glad for den lejlighed - eller for det evige rend af tyve, spioner, banditter og ambassadører der hele tiden forstyrrede...

Eller med andre ord: i dag er det dagen da jeg endlig kan få lov til at spille Dominion: Dark Ages, hvor vores herregårde (Estates) bliver byttet ud med skure, ruiner og andre obskure steder for husly (Shelters). Og da jeg for første gang ikke har fået spillet nogen af kortene på forhånd, glæder jeg mig meget til at prøve det i aften!

Posten have også et eksemplar med af Conquest of Planet Earth The Space Alien Game.
Nu da de to første Flying Frog spil er gået så godt fik jeg lyst til mere af slagsen...
Image
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Torcida »

Jeg var et smut i Fantask i dag og der blev det sgu til The Sacred Pool udvidelsen til Talisman.
Bliver tilføjet Talisman i morgen og blive ligeledes spillet der også :)
Post Reply