Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Helle wrote:
Jens_Hoppe wrote:I går fik jeg købt mig et eksemplar af Sewer Pirats - spillet hvor forskellige (skade)dyr sejler omkring i kloakkerne og samler lækkert bytte; madrester, gamle plysdyr, og den slags! Og spillet kom endda på bordet samme aften i KBK.
Sikke et tema.
Dyr i menneskeroller er oppe i tiden! Se også det upcoming Mice & Mystics. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

I dag kunne jeg gå på posthuset og hente en lille pakke med mit nye The Resistance: Avalon. Det skal nok blive sjovt at spille!
What are you, like 80?
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Torcida »

Købte lige et par Runebound udvidelser mere i dag og det blev også til et par Munchkin spil.

Champions of Kellos
Relics of Legend
The Cataclysm
The Seven Scions
Crown of the Elder Kings

Munchkin (grundspillet)
Munchkin Impossible
Munchkin Cthulhu
The Good, the Bad & the Munchkin
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Jens_Hoppe wrote:I dag kunne jeg gå på posthuset og hente en lille pakke med mit nye The Resistance: Avalon. Det skal nok blive sjovt at spille!
Fortæl, fortæl! Er det Kickstarter-udgaven? Der var vist noget med, at trykket skulle skalle af kortene ret let.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Post by digter »

Gunness wrote:
Jens_Hoppe wrote:I dag kunne jeg gå på posthuset og hente en lille pakke med mit nye The Resistance: Avalon. Det skal nok blive sjovt at spille!
Fortæl, fortæl! Er det Kickstarter-udgaven? Der var vist noget med, at trykket skulle skalle af kortene ret let.
Hvilke ændringer, udover tema, er der lavet i forhold tildet "gamle"?
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail

Post by Gunness »

Primært, at der er mange flere roller i stedet for plot-kortene. De fleste lader til at mene, at det skulle gøre spillet mere komplekst end Resistance-grundspillet, men mindre komplekst end når man har plotkortene med.
Så vidt jeg har forstået, kan Avalon kombineres med det alm. Resistance.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Som Jacob skriver har Avalon en masse nye roller med (mere a la Werewolf) i stedet for plotkortene.

Der er to obligatoriske roller, Merlin og Assassin. Merlin er en af de gode, som ved hvem de onde er (man indfører et ekstra trin i hele luk-øjnene proceduren i starten af spillet). På grund af assassin'en kan han dog ikke tillade sig bare at dele informationen: Når de gode nemlig i princippet har vundet spillet (3 quests der lykkes) får de onde en sidste chance for at ændre resultatet: Hvis assassin kan identificere Merlin korrekt, vinder de onde nemlig i stedet.

Der er også en lang række andre, ikke-obligatoriske roller som man kan indføre hvis man vil skrue på balancen (eller bare vil have yderligere kompleksitet i overvejelserne): En god som ved hvem Merlin er, en ond som Merlin ikke kender, en ond som ikke kender de andre onde (og vice versa), osv.!

Vi spillede det faktisk nogle gange i KBK i går - mere om det i den anden tråd (når jeg får det skrevet :) ).

Hvad angår komponenternes kvalitet var der ikke nogen problemer der sprang i øjnene. Men jo, kortene skal givetvis sleeves hvis man vil undgå at de bliver slidte med tiden. Nogle kort fra det gamle spil er nu skiftet ud med store, solide papbrikker, f.eks. den enkelte spillers stemmebrikker.

EDIT: Og ja, det er Kickstarter udgaven, hvor jeg helt utraditionelt havde flottet mig og bestilt tre eksemplarer af spillet inkl. ekspreslevering! :D
What are you, like 80?
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Post by digter »

Lyder spændendende. Skrevet på ønskelisten.
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

Jeg ser frem til at høre, hvordan det skalerer, og hvordan balancen mellem de to sider er.

Jeg kan se på BGG, at en del brugere er gået i selvsving over et par tyrkfejl på kortene, og at Indies chef vist er blevet lidt træt af det. Men bare kvaliteten generelt er i orden :)
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Torcida »

Købte Runebound: The Frozen Wastes og Zombie Dice i går (fredag) :)

Er blevet total bidt af Runebound og da denne big box udvidelse kun kostede 200kr, så kunne jeg ikke lade være :)

Zombie Dice blev mest købt for at have noget at spille sammen med kæresten.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

I den forgangne uge var jeg et smut forbi Fantask hvorfra jeg hjembragte udvidelsen Timeline: Discoveries og et brugt eksemplar af Arimaa samt et par spil til en gave. Idag ankom der to pakker. Den ene indeholdt Rockband Manager og den anden Glory to Rome og Plato 3000.
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Glory to Rome og Plato 3000.
W00t, sådan en pakke har jeg også fået! :)
What are you, like 80?
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

Er der nogen, der får deres Glory to Rome leveret via Fantask? Jeg har stadig ikke hørt noget, men iflg. det seneste nyhedsbrev:
EUROPE - As of last Wednesday, Ed has shipped all EU Black Boxes. He still has 14 supporters still to ship to, outside the EU. We hope to ship those next week, but I need to get an exact plan from Ed on this.
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:Glory to Rome og Plato 3000.
W00t, sådan en pakke har jeg også fået! :)
Har ikke fået min endnu...men har så heller dårligt været hjemme siden torsdag morgen.

Til gengæld fik jeg lidt godt med hjem fra Viking Con, fra Faraos Cigarers bunke af spil der havde fået tæv: Descent (2nd edition), Descent conversion kit og en udvidelse til LoTR:TCG. Udover det måtte jeg også have mig et D-Day Dice.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Var forbi Fantask i fredags og faldt over et "dented" eksemplar af Railways of the world (2nd ed.) på "brugt-bordet". Der var en lille ubetydelig bule på et af spillebrættene, ellers var spillet fuldstændig som nyt - med unpunched brikker og uåbnede kort. De ville blot have kr. 250 for spillet i stedet for nypris kr. 640 - et vaskeægte kup spørger du mig!

Et fantastisk tog/økonomi-spil - selv om min kone og min søn surmulede lidt over et runaway leader problem i vores første forsøg... :D
/APK
Image
Post Reply