Som Jacob skriver har Avalon en masse nye roller med (mere a la Werewolf) i stedet for plotkortene.
Der er to obligatoriske roller, Merlin og Assassin. Merlin er en af de gode, som ved hvem de onde er (man indfører et ekstra trin i hele luk-øjnene proceduren i starten af spillet). På grund af assassin'en kan han dog ikke tillade sig bare at dele informationen: Når de gode nemlig i princippet har vundet spillet (3 quests der lykkes) får de onde en sidste chance for at ændre resultatet: Hvis assassin kan identificere Merlin korrekt, vinder de onde nemlig i stedet.
Der er også en lang række andre, ikke-obligatoriske roller som man kan indføre hvis man vil skrue på balancen (eller bare vil have yderligere kompleksitet i overvejelserne): En god som ved hvem Merlin er, en ond som Merlin ikke kender, en ond som ikke kender de andre onde (og vice versa), osv.!
Vi spillede det faktisk nogle gange i KBK i går - mere om det i den anden tråd (når jeg får det skrevet

).
Hvad angår komponenternes kvalitet var der ikke nogen problemer der sprang i øjnene. Men jo, kortene skal givetvis sleeves hvis man vil undgå at de bliver slidte med tiden. Nogle kort fra det gamle spil er nu skiftet ud med store, solide papbrikker, f.eks. den enkelte spillers stemmebrikker.
EDIT: Og ja, det er Kickstarter udgaven, hvor jeg helt utraditionelt havde flottet mig og bestilt tre eksemplarer af spillet inkl. ekspreslevering!