Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Var et smut forbi Fantask idag og hamstrede et par småting: Love Letter, Timeline: Diversity og Timeline: Historical Events samt nogle potentielle værtindegaver til de forestående julearrangementer.
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Var et smut forbi Fantask idag og hamstrede et par småting: Love Letter, Timeline: Diversity og Timeline: Historical Events samt nogle potentielle værtindegaver til de forestående julearrangementer.
Uh! Har de fået Love Letter? Så kan det være, jeg snart skal forbi der igen. Er efterhånden blevet grebet af det hype, der har været her på forummet :)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
Frouvne wrote:Var et smut forbi Fantask idag og hamstrede et par småting: Love Letter, Timeline: Diversity og Timeline: Historical Events samt nogle potentielle værtindegaver til de forestående julearrangementer.
Uh! Har de fået Love Letter? Så kan det være, jeg snart skal forbi der igen. Er efterhånden blevet grebet af det hype, der har været her på forummet :)
Har på fornemmelsen, at de allerede er udsolgt, så tjek lige inden du tager til København...
frouvne, administrator

Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Har netop hentet min julegave til mig selv: den nye udgave af Quarriors!.
Og hvilken dejlig ud-gave det er: samtlige terninger er perfekte og betydeligt lettere at læse end de gamle!
Desuden er den grønne pose nu klassisk flaskegrøn istedet for vissengrøn, og æsken er naturligvis i det nye æskeformat, men det har nu mindre betydning for os som har udvidelserne. Så den kan såmænd gives væk til køberen af førsteudgaven...
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Mik, du er nødt til lige at svare mig på noget. Du, som er så glad for strategi, taktik og overvejelser, hvorfor er du så glad for Quarriors?

Jeg har det selv, og indtil nu har det været en MEGET lunken oplevelse, hvor det føles som om ham der først scorer fem point, bare vinder. Der er ingen skift i position, ingen pres, ingen strategi som er nævneværdig. Det er mægtig skæg at rulle med terningerne, men det føles næsten som om jeg spiller spillet forkert, så fladt føles det :)

Bruger du de alternative regler? Hjælper det med ekspansions? Er der stor forskel på 2-4 spillere?
Jeg vil bare gerne være glad for spillet, og vil lige have lidt input til hvad der evt. kan gøre forskellen :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 716 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

I går hapsede jeg Fantasks sidste eksemplar af Love Letter, og i dag fik jeg 2x Timeline og D-Day Dice fra et fællesindkøb fra Coolstuff i USA. Så burde der være lidt juleunderholdning.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

netsapiens wrote:Mik, du er nødt til lige at svare mig på noget. Du, som er så glad for strategi, taktik og overvejelser, hvorfor er du så glad for Quarriors?

Jeg har det selv, og indtil nu har det været en MEGET lunken oplevelse, hvor det føles som om ham der først scorer fem point, bare vinder. Der er ingen skift i position, ingen pres, ingen strategi som er nævneværdig. Det er mægtig skæg at rulle med terningerne, men det føles næsten som om jeg spiller spillet forkert, så fladt føles det :)

Bruger du de alternative regler? Hjælper det med ekspansions? Er der stor forskel på 2-4 spillere?
Jeg vil bare gerne være glad for spillet, og vil lige have lidt input til hvad der evt. kan gøre forskellen :)
Jeg har det lige som dig, men har indset at spillet bare ikke er noget for mig.

Glad for at jeg aldrig fik købt det.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Terningspil skal altid kigges på med andre briller end kortspil og brætspil.
Quarriors er ikke noget specielt godt spil, men det er harmløs underholdning hvor to spil aldrig er ens - på grund af de mange forskellige evner og trylleformler der er med i hvert spil.
Og jo, der er spil hvor en god start er umulig at indhente, men jeg har også set spil hvor 3 deltagere er en enkelt gogt slag fra at vinde medens den fjerde spiller har nul point - og så vinder han med 3-4 gode slag i rap.

Hvad jeg godt kan lide i spillet er at man ikke går efter en bestemt modstander, men alle de andre på samme tid. Desuden er der absolut strategi i spillet. Ikke alle væsener er lige magtfulde, og som i Dominion gælder det om at pille de dårlige fra og fokusere på dem som virker godt sammen. Og så skal man ikke glemme at bruge de bedste af trylleformlerne. Og i modsætning til f.eks. Innovation er det let at overskue hvad folk har, og hvad man skal opnå i den enkelte runde.

Det er absolut kun en filler, men jeg føler mig godt underholdt hver gang jeg spiller - selv når jeg taber!
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

I den forgangne uge havde Stony P.I. med til os og en pakke med Agents of SMERSH ankom. Så det var vist alt i alt en rigtig fin uge! :)
frouvne, administrator

Image
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Been thanked: 1 time

Post by jondifool »

var forbi fantask og snuppe et eksemplar af det nye "the enemy within" (warhammer 3 edition roleplay), 10 pakker japansk slik til at overraske (forarge) famillien med, 8 store manga dukker nedsat til spot pris (gaver til nevøer og niecer) og så et spontant indkøb af "hey that's my fish" fordi det altså næsten er helligbrøde ikke at købe et brædtspil når prisen ryger over 1000 kr.
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Kombinationen af et gavekort hos Boardgamer og deres ophørsudsalg levnede os ikke mange andre muligheder end at afgive en ordre. Det skal blive spændende at se, om det er sidste gang vi handler hos Boardgamer eller om en tredje ejer tager over. I denne omgang købte vi:

Fleet
Descent - Journey in the Dark 2nd Edition
Le Havre - The Inland Port
Nieuw Amsterdam
Quarriors! Quarmageddon
Summoner Wars - Taliya's Spirit Reinforcement
Mansion of Madness - Til Death Do Us Part
frouvne, administrator

Image
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by pytman »

Ophørsudsalget ved boardgamer lokkede lidt :P

Endte dog kun med 2 spil da de andre jeg havde i tankerne var solgt :S

Mansion of Madness - Til Death Do Us Part
The Resistance 2nd edition
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Jeg fik også shoppet lidt hos Boardgamer tidligere på ugen. Det blev til D-day Dice, Vegas Showdown og Spartacus.
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times

Post by Goblen »

Købte Rockband Manager billigt på Boardgamer.dk.

Stadig ærgeligt at Tobias lukker den ned.
Pulazzo
50+ indlæg
50+ indlæg
Favoritspil: Lords of Waterdeep, Arkham Horror, Last Night on Earth, Descent - spil med tema og bits! Og selvfølgelig Pandemic, Race for the Galaxy.

Post by Pulazzo »

I sidste uge fik jeg Mage Knight. Jeg har bare ikke haft tid til at skrive et indlæg om det.
Nu må jeg tilbage til brættet.
Mvh. Henrik
Post Reply