Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Mik wrote:Eftersom Milan-Spiele havde Skandinavien/Baltikum & England/Irland-brættet til Funkenschlag på tilbud fandt jeg tiden inde til at bestille det. [...]
Øv, det skulle jeg have set, da jeg alligevel bestilte hos dem i søndags. De spil jeg bestilte søndag modtage jeg idag, onsdag. Det er jeg ovenud godt tilfreds med. Primært måtte jeg have fingrene i et eksemplar af Bora Bora. Sekundært tænkte jeg, at jeg hellere måtte få fat i et eksemplar af War of the Ring 2nd edition: Upgrade Kit imens det stadig er til at få og inden War of the Ring: Lords of Middle-Earth dukker op hos mig.
frouvne, administrator

Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Frouvne wrote:
Mik wrote:Eftersom Milan-Spiele havde Skandinavien/Baltikum & England/Irland-brættet til Funkenschlag på tilbud fandt jeg tiden inde til at bestille det. [...]
Øv, det skulle jeg have set, da jeg alligevel bestilte hos dem i søndags. De spil jeg bestilte søndag modtage jeg idag, onsdag. Det er jeg ovenud godt tilfreds med. Primært måtte jeg have fingrene i et eksemplar af Bora Bora.
Ja, jeg havde det omvendt. Jeg havde så travlt med at få fat i Funkenschlag-pladen at jeg blot købte et andre ikke-så-interessante spil med. Hvilkey gjorde at jeg to dage senere måtte på den igen for at få Bora Bora. Den kom så i dag, Torsdag.
Og i modsætning til Stony er jeg sikker på at det er godt køb. Kombinationen Stefan+Stefan bringer det bedste frem i dem begge!

Og endnu en gang måtte et par andre spil fylde kassen ud: A Touch Evil: The Coast samt Hero Pack 2 til samme. Selv om jeg ikke er den store fan af spillet, måtte jeg alligevel have den sidste spilleplade for at gøre landkortet fuldendt - troede jeg. Men jeg ser at kysten har en ukendt vej nordpå. Så der kommer nok en plade mere. Hviilket vil være et problem, for mit bord kan ikke engang rumme de tre nuværende kortdele...
Image
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.

Post by BlueSwan »

Var til udsalg hos Faraos Cigarer. Skulle have brugt et gavekort. Endte dog med at få lidt mere med hjem end intenderet. Købte Eclipse, Power Grid, Ticket To Ride, India/Switzerland udvidelse til ttr, 1910 udvidelse til ttr, Be Not Afraid udvidelse til Small World, Grand Dames udvidelse til Small World og Cursed udvidelse til Small World.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Da jeg befandt mig et par hundrede meter fra Faraos Cigarer i eftermiddags, var det svært at finde en undskyldning for ikke at gå forbi butikken. Og så lod jeg mig gribe af den snak der på det seneste har været om Claustrophobia: De Profundis her på forum og tog det med hjem. Med en fornuftig rabat og viden om hvor svært det er ved at få fat i, syntes jeg det var svært at efterlade det på hylden.

Forleden da Stony var forbi havde han yderligere et par udvidelser med til mig: Eclipse: Rise of the Ancients og Agricola: Farmers of the Moor.
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 719 times
Been thanked: 841 times

Post by Gunness »

Var sør'me også i Faraos i lørdags, men nøjedes dog helt beskedent med at købe The Resistance: Avalon.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Så har jeg fået mig et eksemplar af GMT's blok-krigsspil Pax Baltica - krigsspillet hvor Danmark også er repræsenteret! :) Det skal blive spændende at prøve...
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail

Post by Gunness »

Lidt mere småtteri til samlingen: Hanabi (ankommet fra Tyskland).
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Nogle gange kan jeg godt lide spil som er lidt "skæve", rent tematisk, mekanisk eller komponentmæssigt. Og det synes jeg disse to sidste nyanskaffelser er:

Først er der Nuklear Winter '68, som er et alt-historisk/post-apokalyptisk krigsspil, hvor kampene foregår i den radioaktive ørken som før var Tyskland: Nazisterne blev nuket i 1946, Himmler og hans folk søgte tilflugt i enorme bunkeranlæg, og de allierede byggede efterfølgende en mur rundt om den radioaktive ødemark. I 1968 kommer de onde nazister så op af deres bunkere, NATO sætter tropper ind bag muren, men hvad er det? En tredie fraktion - mærkelige muterede væsener, som har holdt til i ødemarken - blander sig i kampene...

Weird, men fascinerende. :mrgreen:

Det andet spil er sidste års Collapsible D: The Final Minutes of the Titanic, hvor hver spiller skal undslippe med så mange af sine personer fra Titanic. Et typisk "hver mand for sig selv" slags spil, men med den forskel at dette altså baserer sig på en virkelig tragedie. Måske viser det sig at dine 1. klasses passager ikke må komme med på den redningsbåd han havde udset sig, men har han fundet et "lost child", er historien måske en anden... Komponenterne er fine - kortet over skibet er f.eks. ekstremt detaljeret og meget flot - og som Doug Adams skriver i sin anmeldelse er det nok mere en tematisk oplevelse end et egentligt fantastisk spil. Ja ja, tematiske oplevelser skal der også være plads til.
What are you, like 80?
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

Hvadøh, Jens - det Titanic-spil skal du have med på Djengis IV, skal du ikke? Læste lige anmeldelsen, og det lyder da gevaldig interessant!
Last edited by Gunness on Thu Feb 21, 2013 11:16 am, edited 1 time in total.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Ja, det lyder absolut som et "try before buy"-spil. Og Doug's rating på "6" bekymrer mig lidt. Men vi plejer at have en rimelig fælles smag i spil.
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Hvadøh, Jens - det Titanic-spil skal du have med på Djengis IV, skal du ikke? Læste lige anmeldesen, og det lyder da gevaldig interessant!
Det kan vi godt finde ud af! 8)
What are you, like 80?
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Been thanked: 4 times

Post by chr88 »

Okay… Jeg kan vist allerede nu sige, at det ikke ser heeeelt godt ud mht. at overholde mit nytårsforsæt om maksimalt at købe 30 nye spil i 2013. Jeg har senest anskaffet mig Police Precinct, og da jeg venter på en kasse indeholdende 7 spil, vil jeg i 2013 so far have erhvervet mig 24 spil ifølge BGG. Det er flere, end jeg havde regnet med på nuværende tidspunkt, men det skyldes til dels også, at der har været nogle rigtig gode tilbud på spil herinde på GG fra andre brugere!

Nuvel, 24 spil allerede kan lyde af meget, men når man kigger på reelle spil og ikke småudvidelser/promos som Eclipse: Pulsar, Mad Men-promokort og Escape-promoerne, er jeg nede på "kun" at have købt 19 spil i 2013 – og jeg tror, der er en reel chance for, at jeg ikke kommer til at erhverve mig flere end 11 spil i resten 2013, for jeg har ikke kig på et eneste spil, jeg absolut skal have! Det kan Essen ’13 naturligvis lave om på (det regner jeg da i hvert fald stærkt med), men kan jeg holde mig nede på 3-4 spil inden Essen, ser det helt fornuftigt ud. Så er spørgsmålet bare, om jeg kan holde mig nede på 3-4 spil på over et halvt år… Heldigvis har jeg allerede fået solgt små 40 spil ekskl. udvidelser i løbet af de sidste par måneder, så det går den rigtige vej ift. hyldeplads!

Nå, men de seneste indkøb af spil dækker som sagt over Police Precinct, og kassen med de 7 spil, jeg venter på, indeholder bl.a. Bora Bora, Kemet, Keyflower og Among the Stars. Yes, længe leve ”Cult of the New”! :D
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

chr88 wrote:Okay… Jeg kan vist allerede nu sige, at det ikke ser heeeelt godt ud mht. at overholde mit nytårsforsæt om maksimalt at købe 30 nye spil i 2013.
Jeg synes du har gjort det godt. Du når måske endda igennem februar før du overskrider det. :lol:
Sidst spillet:
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Been thanked: 4 times

Post by chr88 »

Stony wrote:
chr88 wrote:Okay… Jeg kan vist allerede nu sige, at det ikke ser heeeelt godt ud mht. at overholde mit nytårsforsæt om maksimalt at købe 30 nye spil i 2013.
Jeg synes du har gjort det godt. Du når måske endda igennem februar før du overskrider det. :lol:
:mrgreen: :oops:
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

chr88 wrote:vil jeg i 2013 so far have erhvervet mig 24 spil ifølge BGG.
Ha! Jeg har kun købt 12 spil i 2013 indtil videre. Spilstatistikken på dem er til gengæld lidt aparte: De 11 har jeg ikke fået prøvet endnu, men det tolvte har jeg indtil videre spillet 18 gange! :)
What are you, like 80?
Post Reply