Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Frouvne wrote:Postbudet havde AbluXXen af Michael Kiesling og Wolfgang Kramer med, så han blev naturligvis vel modtaget.
Det gjorde spillet tydeligvis også - med fem spil allerede :)
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Frouvne wrote:Postbudet havde AbluXXen af Michael Kiesling og Wolfgang Kramer med, så han blev naturligvis vel modtaget.
Det gjorde spillet tydeligvis også - med fem spil allerede :)
Med alt for mange uspillede spil på hylderne har de de sidste par år været min gode intention at forsøge at få spillet spil hurtigst muligt efter jeg har modtaget dem. Og nogle gange lykkes det altså at leve op til intentionen. :D
frouvne, administrator

Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Jeg havde egentlig tænkt mig at springe den nyeste udvidelse til Sentinels of the Multiverse over, da jeg jo allerede har en del, og jeg spiller det stort set kun med Martin, som allerede har købt den. Men da jeg så Vengeance-æsken, og så at der er et et særligt rum til opbevaring af alle brikkerne, så kunne jeg ikke dy mig alligevel.

Desuden var der netop hjemkommet 2 nye udvidelser til Talisman - og dem måtte jeg jo også have, selvom jeg aldrig spiller spillet . :roll:

Det var Fireland-udvidelsen, som både indeholder en ny fare (ild) samt en sjov variant der ændrer landskabet (ved at lægge nye landskabskort ud på felterne.

Den anden udkom faktisk lige før jul, men det er altså først nu den er dukket op i butikkerne: The Nether Realm, som er en slags variant af den originale Pandoras Box-afslutning, som her er blevet til en hel udvidelse med egne kort og særlige Chanters-Events, som ikke er sjove - men det er udvidelsen til gengæld - hvis man skal tro flertallet af anmeldere.
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

En tur til Berlin medførte et besøg i KaDeWe, hvor jeg kom til at købe Heckmeck Barbecue da det var på tilbud til €5. Der røg også et Qwirkle Travel Edition i indkøbsposen.

Et besøg på loppemarked søndag medførte et køb af Klondike, som apporpos dexterity spil er et forrygende drikke spil for voksne :lol:

Derudover havde min svigerinde fra England to pakker med til mig, med Groo: The Game - Expansion Set og en hel ny æske Shadowrun TCG, så jeg nu endelig har et sæt original regler til alle mine kort,, samtidig med at æsken indeholdt rigtig mange kort som jeg ikke ejede i forvejen.
Wuffer
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Wuffer »

Har lige købt Mice and Mystics (af Tobias) og glæder mig rigtig meget til at få det prøvet.

Mit næste køb bliver Vengeance til Sentinels - har haft virkelig meget glæde af det spil :D
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.

Post by BlueSwan »

Havde lovet mig selv ikke at købe flere spil foreløbig, men nu havde jeg en rabatkode til Amazon.co.uk der skulle bruges inden udløbet af denne uge og jeg kunne ikke finde noget bedre at bruge den på end Keyflower.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

BlueSwan wrote:Havde lovet mig selv ikke at købe flere spil foreløbig, men nu havde jeg en rabatkode til Amazon.co.uk der skulle bruges inden udløbet af denne uge og jeg kunne ikke finde noget bedre at bruge den på end Keyflower.
Det er absolut heller ikke noget dårligt valg. Et meget usædvanligt worker placement spil, som virker lige godt med 3-6 spillere (har ikke prøvet med 2).
Image
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by JoelP »

BlueSwan wrote:Havde lovet mig selv ikke at købe flere spil foreløbig, men nu havde jeg en rabatkode til Amazon.co.uk der skulle bruges inden udløbet af denne uge og jeg kunne ikke finde noget bedre at bruge den på end Keyflower.
Det er da også en af de bedre ting at bruge det på (og det fungerer fint med 2)
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.

Post by BlueSwan »

Mik wrote:
Det er absolut heller ikke noget dårligt valg. Et meget usædvanligt worker placement spil, som virker lige godt med 3-6 spillere (har ikke prøvet med 2).
Jeg har kun prøvet det en gang og det var med 2 og fungerede fint. Overvejede lidt om jeg skulle bestille udvidelsen med. Er den det værd?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Jamen, så bliver det heller ikke det som mit gavekort skal finansiere.

Ser jeg frem til at prøve.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

BlueSwan wrote: Overvejede lidt om jeg skulle bestille udvidelsen med. Er den det værd?
Hvis vi taler om "The Farmers"-udvidelsen har jeg kun prøvet den en enkelt gang. Jeg har givet den 8/10, hvor basisspillet er en 9'er. Det er en rigtig god udvidelse, men det kræver at man spiller spillet meget. Ikke fordi spillet er sværere, men du kan stadig kun have samme antal landskabsbrikker med, og med 6 råvarer, 3 værktøjer og nu 3 dyr (samt de grønne mænd) er der simpelt for mange produktionsbygninger som ikke kommer med.

Bruger man udvidelsen efter reglerne, kan man opleve at du kan score point for noget som man ikke kan produceres. Så kan man naturligvis udvælge hvilke brikker man udlader på forhånd. Men så fjerner man også lidt af charmen ved spillet, hvis man på forhånd ved at en bestemt produktionstype ikke kan udvikles.

Så køb den kun hvis du regner med at spille spillet så tit at variationen bliver et plus.
Vi spiller spillet så lidt, at udvidelsen næppe kommer med.
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Shadow of Nerekhall til Descent 2nd Edition er netop dumpet ind ad døren: en ny stor æske med et hav af kort, figurer og papbrikker.
Passende, da Martin og jeg spiller Descent i aften.
Image
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Has thanked: 545 times
Been thanked: 330 times

Post by Jonezy »

Havde et tilgodebevis til Faraos Cigarer og efter at have købt det nye Saga (lækker science fiction tegneserie, som varmt kan anbefales), havde jeg 40 kroner tilbage, som jeg måtte bruge på et heller andet. Derfor lagde jeg lidt til og nappede jeg den danske version af No Thanks, så endnu en god lille filler til samlingen.
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Jonezy wrote:efter at have købt det nye Saga (lækker science fiction tegneserie, som varmt kan anbefales)
Ja, den er god. Jeg var også inde og hente tredje bind den anden dag. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Myde »

Efter jeg fik prøvet det da jeg havde besøg for nylig til spil, så røg der en bestilling på "No thanks!" afsted til Hyggeonkel - skulle meget gerne lande i morgen :)
Post Reply