Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Erik Mejer Hansen wrote:I denne omgang blev det til:
Tide of Iron
Brass
Yspahan
Mykerinos
Packeis am Pol
Clans
Jenseits von Theben
og Filou.
Der er nogle rigtigt solide spil imellem! Både Brass og Mykerinos er blandt de bedste spil fra de sidste par år, som jeg har prøvet.
Erik Mejer Hansen wrote:Og samlingen er kommet faretruende tæt på de hundrede.
Måske kærsten og jeg er kommet ud i et misbrug :oops:
Visse-vasse, tæt på hundrede er ingenting. 8) Jeg tror hemmeligheden er at se på spil som forbrugsvarer, som i sagens natur bliver "gamle" med tiden, hvorfor man selvfølgelig bliver nødt til at købe nogle nye en gang imellem. Og jeg er faktisk sådan nogenlunde seriøs her: De fleste spil bliver jo gamle i vores bevidsthed (omend de rigtigt gode muligvis har en holdbarhedsdato der er længere end en menneskealder), og vi mister lysten til at spille dem på et tidspunkt. Hvorfor ikke bare erkende dette og sige farvel til den dårlige samvittighed? ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Erik Mejer Hansen »

Jens_Hoppe wrote: Visse-vasse, tæt på hundrede er ingenting. 8) Jeg tror hemmeligheden er at se på spil som forbrugsvarer, som i sagens natur bliver "gamle" med tiden, hvorfor man selvfølgelig bliver nødt til at købe nogle nye en gang imellem. Og jeg er faktisk sådan nogenlunde seriøs her: De fleste spil bliver jo gamle i vores bevidsthed (omend de rigtigt gode muligvis har en holdbarhedsdato der er længere end en menneskealder), og vi mister lysten til at spille dem på et tidspunkt. Hvorfor ikke bare erkende dette og sige farvel til den dårlige samvittighed? ;)
Det kan der være noget om. Og tempoet for nyerhvervelser bliver nok sat lidt ned.
Jeg har nemligt lovet at få malet Tide of Iron før jeg må købe mere... Jeg er nu næsten nået ca 5.47%. Hvilket vil sige at jeg har malet 12 figure og har brugt i omegnen af en ½ time per figur.
Det bliver vist et løfte jeg kommer til at fortryde... mange gange.
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Jeg tror hemmeligheden er at se på spil som forbrugsvarer
Man smider jo gammel mælk ud :wink:
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Erik Mejer Hansen wrote:Jeg har nemligt lovet at få malet Tide of Iron før jeg må købe mere... Jeg er nu næsten nået ca 5.47%. Hvilket vil sige at jeg har malet 12 figure og har brugt i omegnen af en ½ time per figur.
Det bliver vist et løfte jeg kommer til at fortryde... mange gange.
... men til gengæld glæder vi os til at se billederne af dem! :)

Personligt har jeg ikke planer om at købe nye spil, før jeg har haft fødselsdag i marts (så må jeg satse på ikke at falde over gode tilbud inden da ;)).
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Andrea wrote: Personligt har jeg ikke planer om at købe nye spil, før jeg har haft fødselsdag i marts (så må jeg satse på ikke at falde over gode tilbud inden da ;)).
Ja, godt - og det kom så til at holde én dag! :shock:
Jeg faldt nemlig over Cluedo til 10 kr. i en genbrugsbutik, og eftersom jeg ikke har prøvet denne klassiker, så var det rimelig oplagt at snolde lidt.

(hm... principielt set har jeg jo heller ikke købt et nyt spil... :P)
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Så kom posten forbi og spillene væltede ind.
Det blev til Conquest of Paradise, Smugglers of the Galaxy, Blokus Duo og Wildlife.
Og det vare ikke længe før, at Age of exploration følger trop. Et brætspil, som er købt til solo spil.
Spillene (og en masse andre) skal med på den årlige hyttetur, hvor nogle venner og jeg har en hel weekend i luksus sommerhus, hvor vi spiller brætspil og drikker øl. Det bliver skønt!
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Tobias wrote:Så kom posten forbi og spillene væltede ind.
Det blev til Conquest of Paradise, Smugglers of the Galaxy, Blokus Duo og Wildlife.
Og det vare ikke længe før, at Age of exploration følger trop. Et brætspil, som er købt til solo spil.
Spillene (og en masse andre) skal med på den årlige hyttetur, hvor nogle venner og jeg har en hel weekend i luksus sommerhus, hvor vi spiller brætspil og drikker øl. Det bliver skønt!
Hold da fest, hvor det lyder skønt!
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg fik ikke spillet så meget på Fantask Spillefestival idag. De spil jeg gerne ville prøve var kronisk optagede, og når jeg kiggede forbi så spillet ud til at være langtfra slut. Men lidt fik jeg da spillet. Mere væsentligt er så at jeg samtidig var forbi spilbutikken. Jeg ved ikke om der var rabat hele dagen, men da jeg var forbi var der 10% på det hele, så jeg tog Can't Stop, Pillars of the Earth og Kingsburg med hjem.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Spilfestivalen bød på ét indkøb for mit vedkommende:

Image

8)
What are you, like 80?
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Jeg købte kun 3 ting på Spilfestival, men kom alligevel hjem med 4 :D

Jeg købte Monkey Business - Cash Is Kong, som er en udviddelse til Spank the Monkey.

Jeg købte Rio Grande Games Zooloretto Expansion, således at jeg nu har fine brikker til alle 5 udviddelser (Three Extra Enclusures, The Petting Zoo, Three Additional Buildings, Building Sites & Polar Bear).

Jeg Købte et sæt Ultra Pro Card Sleves, således at jeg blot kan printe kortene ud til Ticket to Ride London Underground på almindeligt papir, og alligevel spille med dem.

Det sidste jeg kom hjem med, var min præmie fra Carcasonne turneringen. Det blev til en 3 plads, som gav et spil Cartagena II, samt en 2. reserve plads til VM i Carcasonne i Essen

Lars
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

damnit Jens, du må have taget den sidste, for Rattlesnake ville jeg gerne have haft med hjem til ungerne...

Så for mig blev det til et stort fedt ingenting... for det var lige præcis hvad der var fra min ønskeseddel....
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

netsapiens wrote:damnit Jens, du må have taget den sidste, for Rattlesnake ville jeg gerne have haft med hjem til ungerne...
Ups, beklager, og jeg havde ikke engang hørt om det før jeg så det...

Hvis det er nogen trøst, snakkede Marit om at de havde fået 6 eksemplarer hjem af spillet, så mon ikke du stadig kan få det?
What are you, like 80?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

jo, jeg tror jeg skylder noget support til Fantask, så jeg tager nok derind og henter det.
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Som sagt, så gjort.. og der var sørme en Rattlesnake til ungerne.. og en Formula De, i åbnet udgave til 150,- .. og to starters af ChiZo som jeg blev nysgerrig på for blot et par dage siden.

God tur var det :)
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

I dag kom Price of Freedom, et nyt krigsspil fra Compass Games, dumpende ind af døren. Designeren er Renaud Verlaque, som også lavede Phalanx's Age of Napoleon. Price of Freedom er et strategisk card-driven game om den Amerikanske Borgerkrig, og spilletiden skulle efter sigende være 2-3 timer. Af et krigsspil at være er komponenterne utroligt flotte, hvilket ikke skader.

Så det glæder jeg mig til at prøve... :)
What are you, like 80?
Post Reply