Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Jens_Hoppe wrote:I dag kom Price of Freedom, et nyt krigsspil fra Compass Games, dumpende ind af døren. Designeren er Renaud Verlaque, som også lavede Phalanx's Age of Napoleon. Price of Freedom er et strategisk card-driven game om den Amerikanske Borgerkrig, og spilletiden skulle efter sigende være 2-3 timer. Af et krigsspil at være er komponenterne utroligt flotte, hvilket ikke skader.

Så det glæder jeg mig til at prøve... :)
Jeg formoder at spillet er bestilt fra USA. Tør man spørge om spillet blev taget i tolden og tilført moms? Overvejer nemlig selv kraftigt at bestille det samme spil, men frygter dog lidt en ubehagelig overraskelse fra tolden.

Glæder mig i øvrigt til at høre nogle kommentarer når spillet er prøvet 8)
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by peskjens »

Jens_Hoppe wrote:I dag kom Price of Freedom, et nyt krigsspil fra Compass Games, dumpende ind af døren. Designeren er Renaud Verlaque, som også lavede Phalanx's Age of Napoleon. Price of Freedom er et strategisk card-driven game om den Amerikanske Borgerkrig, og spilletiden skulle efter sigende være 2-3 timer. Af et krigsspil at være er komponenterne utroligt flotte, hvilket ikke skader.

Ja, jeg vil også gerne høre nærmere, da jeg synes, at Age of Napleon er et ganske godt spil. Spiller det p.t. via ACTS.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Kanzler wrote:

Jeg formoder at spillet er bestilt fra USA. Tør man spørge om spillet blev taget i tolden og tilført moms? Overvejer nemlig selv kraftigt at bestille det samme spil, men frygter dog lidt en ubehagelig overraskelse fra tolden.

Altså Kanzler, du TØR jo tydeligvis godt spørge, spørgsmålet er, om du tør høre svaret!
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Helle wrote:
Kanzler wrote:

Altså Kanzler, du TØR jo tydeligvis godt spørge, spørgsmålet er, om du tør høre svaret!
Hehe... du har ganske ret :wink:
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Kanzler wrote:
Helle wrote:
Kanzler wrote: Jeg formoder at spillet er bestilt fra USA. Tør man spørge om spillet blev taget i tolden og tilført moms? Overvejer nemlig selv kraftigt at bestille det samme spil, men frygter dog lidt en ubehagelig overraskelse fra tolden.

Hehe... du har ganske ret :wink:
Always, Watson always!
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Det danske toldvæsen er de flinkeste mennesker i verden, og de valgte tilsyneladende at se mellem fingre med min pakke (som da også var helt ubetydelig). I hvert fald ankom den hertil på 6 dage, uden forsinkelser eller ekstraudgifter undervejs.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:Det danske toldvæsen er de flinkeste mennesker i verden, og de valgte tilsyneladende at se mellem fingre med min pakke (som da også var helt ubetydelig). I hvert fald ankom den hertil på 6 dage, uden forsinkelser eller ekstraudgifter undervejs.
Har det noget at gøre med, hvor du arbejder?
I øvrigt, der er ikke told på brætspil, kun momsen skal betales ... og så muligvis et kæmpegebyr for fortoldning ...
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Helle wrote:Har det noget at gøre med, hvor du arbejder?
Nej, ansatte i Post Danmark kan naturligvis ikke omgå tolden, men som bekendt er det ikke alle pakker tolden tager fat i, og jeg var åbenbart heldig denne gang. :)
Helle wrote:I øvrigt, der er ikke told på brætspil, kun momsen skal betales ... og så muligvis et kæmpegebyr for fortoldning ...
Du ved mere end toldvæsenet så (og jeg er ikke ironisk), for jeg har betalt told for brætspil fra USA mange, mange gange...
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor det står at man ikke skal betale told af spil mv. Det eneste jeg har fundet ind til videre, er at brugte bøger ikke skal fortoldes, men det gælder kun hvis de importeres med videresalg for øje, og at man skal have et firma til dette (CVR-nummer).

Desuden betyder det at man selv skal stå for fortoldningen, og indberetning af moms.

Hvis man har et sådant firma, og man selv indberetter, kan man altså slippe for den 1% told, men de 25% moms skal stadig betales. Hvis man videresælger, trækker man naturligvis momsen fra, da det jo kun er slutbrugeren der reelt skal betale momsen.

Man sparer således også de kr. 150,- som Post Danmark nu om stunder opkræver for at lave fortoldningen.

Men for os dødelige, er det stort set ingen vej uden om, andet end at håbe på at pakken smutter igennem. Selv har jeg været uheldig 2 gange, en gang da begyret var kr. 50,- og en gang da det var kr. 75,-. Efter det er steget til kr. 150,- køber jeg enten inden for EU, eller hos danske forhandlere.

Lars
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Helle wrote:Har det noget at gøre med, hvor du arbejder?
Nej, ansatte i Post Danmark kan naturligvis ikke omgå tolden, men som bekendt er det ikke alle pakker tolden tager fat i, og jeg var åbenbart heldig denne gang. :)
Helle wrote:I øvrigt, der er ikke told på brætspil, kun momsen skal betales ... og så muligvis et kæmpegebyr for fortoldning ...
Du ved mere end toldvæsenet så (og jeg er ikke ironisk), for jeg har betalt told for brætspil fra USA mange, mange gange...
Der ER (altså medmindre det er kommet som noget nyt indenfor de sidste 1½ år) ikke told , der er moms på brætspil, jeg har fået toldvæsnet til at slå det op i deres tabeller for mig FØR jeg begyndte at impotere til vores dengang momsregistrerede firma!
Last edited by Helle on Sun Mar 16, 2008 6:11 pm, edited 1 time in total.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Larsine wrote:Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor det står at man ikke skal betale told af spil mv. Det eneste jeg har fundet ind til videre, er at brugte bøger ikke skal fortoldes, men det gælder kun hvis de importeres med videresalg for øje, og at man skal have et firma til dette (CVR-nummer).

Desuden betyder det at man selv skal stå for fortoldningen, og indberetning af moms.

Hvis man har et sådant firma, og man selv indberetter, kan man altså slippe for den 1% told, men de 25% moms skal stadig betales. Hvis man videresælger, trækker man naturligvis momsen fra, da det jo kun er slutbrugeren der reelt skal betale momsen.

Man sparer således også de kr. 150,- som Post Danmark nu om stunder opkræver for at lave fortoldningen.

Men for os dødelige, er det stort set ingen vej uden om, andet end at håbe på at pakken smutter igennem. Selv har jeg været uheldig 2 gange, en gang da begyret var kr. 50,- og en gang da det var kr. 75,-. Efter det er steget til kr. 150,- køber jeg enten inden for EU, eller hos danske forhandlere.

Lars
Men det er faktisk ikke told du betaler - det er fortoldningen, det er det, at Postdanmark sender pakken gennem tolden og skriver, at der ikke er told på, hvis der var told på, ville der, så vidt jeg ved, komme et gebyr på x% oveni ... for cowboybukser og T-shirts er det noget i retning af 12,5% ...

Det kan være, at der siden jeg fik slået det op i tabellerne hos toldvæsnet er kommet 1 % på i moms, det skal jeg ikke kunne sige, men dengang, da ledte de efter både kort og brætspil ... legetøj mm
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Helle wrote:Men det er faktisk ikke told du betaler - det er fortoldningen, det er det, at Postdanmark sender pakken gennem tolden og skriver, at der ikke er told på, hvis der var told på, ville der, så vidt jeg ved, komme et gebyr på x% oveni ... for cowboybukser og T-shirts er det noget i retning af 12,5% ...

Det kan være, at der siden jeg fik slået det op i tabellerne hos toldvæsnet er kommet 1 % på i moms, det skal jeg ikke kunne sige, men dengang, da ledte de efter både kort og brætspil ... legetøj mm
Post Danmark har en oversigt over toldsatser over de mest almindelige vare sendt via post her, og spil står ikke nævnt. Men bøger står nævnt, og jeg har stadig betalt told to gange af rollespilsbøger, plus gebyr og moms. Det var altså ikke kun gebyret og fortoldningen, men også told. Jeg mindes som 1% med det kan sagtens have været 3%. Og tro mig, jeg brugte rigtig lang tid og adskillige breve til Post Danmark, men de ville altså ikke vedgå at de havde lavet en fejl. Desværre har jeg nu her 3 år senere ikke længere min opkrævninger fra Post Danmark (det blev sgu for ærgeligt at se på dem), for ellers kunne jeg godt finde på at skrive til dem igen, og påpege at de ikke engang overholdt deres egne regler.

Dengang var toldsatserne dog ikke lige til at finde på nettet, og de kunne selvfølgelig godt have været anderledes end de er i dag.

Lars
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Larsine wrote:
Helle wrote:Men det er faktisk ikke told du betaler - det er fortoldningen, det er det, at Postdanmark sender pakken gennem tolden og skriver, at der ikke er told på, hvis der var told på, ville der, så vidt jeg ved, komme et gebyr på x% oveni ... for cowboybukser og T-shirts er det noget i retning af 12,5% ...

Post Danmark har en oversigt over toldsatser over de mest almindelige vare sendt via post her, og spil står ikke nævnt. Men bøger står nævnt, og jeg har stadig betalt told to gange af rollespilsbøger, plus gebyr og moms. Det var altså ikke kun gebyret og fortoldningen, men også told. Jeg mindes som 1% med det kan sagtens have været 3%. Og tro mig, jeg brugte rigtig lang tid og adskillige breve til Post Danmark, men de ville altså ikke vedgå at de havde lavet en fejl. Desværre har jeg nu her 3 år senere ikke længere min opkrævninger fra Post Danmark (det blev sgu for ærgeligt at se på dem), for ellers kunne jeg godt finde på at skrive til dem igen, og påpege at de ikke engang overholdt deres egne regler.

Dengang var toldsatserne dog ikke lige til at finde på nettet, og de kunne selvfølgelig godt have været anderledes end de er i dag.

Lars
Aha, men de vil vel bare dække sig ind under, at det er tegneserier eller lignende ... men du har ret, jeg har kun undersøgt kortspil og brætspil ... ikke noget med rollespil.

Men de laver fejl og læser forkert... har også prøvet det ... suk.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Der er idag blevet foretaget en lille justering i samlingen.

Tilført samlingen: Full Métal Planète

Udgået af samlingen: The Official Dealer McDope Dealing Game
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Der er idag blevet foretaget en lille justering i samlingen.
Tilført samlingen: Full Métal Planète
Så er der nogen, der er glade... ;)
Post Reply