Hvad har du købt / fået / modtaget idag?
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?
Efter at have spillet Marco Polo på Consim i søndags rykkede det en del i mig for at få fingre i det. Det fås endnu kun på tysk, men alle komponenter er sproguafhængige. Og det er et af de spil som klikker for mig. Jeg har oplevet flere gange at jeg ret hurtigt kan spotte det som virkelig fanger min interesse.
Jeg holdt ud ca 3 dage, så bestilte jeg det hos Amazon i Tyskland. Det stod til EUR 35, og med forsendelse og moms blev det til 360 kr. Mit gæt er at den danske pris for den engelske version vil være større. Det burde komme temmelig snart, det blev sendt fra Tyskland i går.
Jeg holdt ud ca 3 dage, så bestilte jeg det hos Amazon i Tyskland. Det stod til EUR 35, og med forsendelse og moms blev det til 360 kr. Mit gæt er at den danske pris for den engelske version vil være større. Det burde komme temmelig snart, det blev sendt fra Tyskland i går.
- Goblen
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 45 times
Michael fra min spillegruppe introducerede mig for Castles of Burgundy.
Det gjorde han så godt at jeg hentede min egen kopi hos Boardgamer.dk i dag
/Brian
Det gjorde han så godt at jeg hentede min egen kopi hos Boardgamer.dk i dag

/Brian
Jeg modtog Orleans i dag, men desværre har spillet vist sig fra en meget grim side og det røg derfor direkte i skraldespanden 

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Det lyder kryptisk. Var det de 62 points som spøger her - eller hvad?Logos32 wrote:Jeg modtog Orleans i dag, men desværre har spillet vist sig fra en meget grim side og det røg derfor direkte i skraldespanden
- thomassvan
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
HahaLogos32 wrote:Jeg modtog Orleans i dag, men desværre har spillet vist sig fra en meget grim side og det røg derfor direkte i skraldespanden
- Goblen
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
- Been thanked: 45 times
Thomas jeg har dit Orleans her hos mig til overlevering senere... Skal det også bare direkte i skraldespanden?thomassvan wrote:HahaLogos32 wrote:Jeg modtog Orleans i dag, men desværre har spillet vist sig fra en meget grim side og det røg derfor direkte i skraldespanden

- Jonezy
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
- Has thanked: 547 times
- Been thanked: 332 times
62 points.....? I Orléans....?! Det kan sgu da ikke lade sig gøre, at spille så dårligt i det spil.....Helle wrote:Det lyder kryptisk. Var det de 62 points som spøger her - eller hvad?Logos32 wrote:Jeg modtog Orleans i dag, men desværre har spillet vist sig fra en meget grim side og det røg derfor direkte i skraldespanden

- thomassvan
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Nej tak, jeg er til forskel god til detGoblen wrote:Thomas jeg har dit Orleans her hos mig til overlevering senere... Skal det også bare direkte i skraldespanden?thomassvan wrote:HahaLogos32 wrote:Jeg modtog Orleans i dag, men desværre har spillet vist sig fra en meget grim side og det røg derfor direkte i skraldespanden

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
I USA købte jeg Queen-udgaven af Lokomotive Works formedelst 80 kr., så selv om jeg allerede et udmærket eksemplar i originalen - som ovenikøbet kun fylder en brøkdel! - lod jeg mig lokke alligevel.
Så fik jeg også investeret i det nyeste Mystery Rummy spil: "Escape from Alcratraz. Det er nummer 5 i serien fordi Wyatt Earp (alea/RGG) og "Bonnie & Clyde (abacusspiele/RGG) jo officielt regnes med.
Og endelig fik jeg naturligvis en spil med hjem fra the Prize Table. Da jeg endelig kom op som nummer 321 var der ikke meget at vælge imellem, så det blev til Fresh Fish (2F-Spiele), som jeg jo ikke købte i Essen, da jeg allerede har den amerikanske udgave. Desuden fik jeg så også Babel-udvidelsen til 7 Wonders, som er billigt til salg, da jeg jo allerede købte udvidelsen i Essen.
Sidst, men ikke mindst, bestilte jeg også et spil på amazon.co.uk. Jeg forventede sådan set at det ville nå frem inden jeg selv nåede hjem - men spillet nåede aldrig frem! Nu har jeg så endelig fået pengene retur, og var derfor fri til at købe et eksemplar fra Games Lore i stedet for, og det blev leveret i morges: Quartermaster General er et Amerikansk Kickstarter spil som jeg ikke troede jeg ville kunne lide, men det var faktisk rigtig underholdene: et letspillet krigsspil for 6 deltagere som kan spilles på 90-120 minutter!
Så fik jeg også investeret i det nyeste Mystery Rummy spil: "Escape from Alcratraz. Det er nummer 5 i serien fordi Wyatt Earp (alea/RGG) og "Bonnie & Clyde (abacusspiele/RGG) jo officielt regnes med.
Og endelig fik jeg naturligvis en spil med hjem fra the Prize Table. Da jeg endelig kom op som nummer 321 var der ikke meget at vælge imellem, så det blev til Fresh Fish (2F-Spiele), som jeg jo ikke købte i Essen, da jeg allerede har den amerikanske udgave. Desuden fik jeg så også Babel-udvidelsen til 7 Wonders, som er billigt til salg, da jeg jo allerede købte udvidelsen i Essen.
Sidst, men ikke mindst, bestilte jeg også et spil på amazon.co.uk. Jeg forventede sådan set at det ville nå frem inden jeg selv nåede hjem - men spillet nåede aldrig frem! Nu har jeg så endelig fået pengene retur, og var derfor fri til at købe et eksemplar fra Games Lore i stedet for, og det blev leveret i morges: Quartermaster General er et Amerikansk Kickstarter spil som jeg ikke troede jeg ville kunne lide, men det var faktisk rigtig underholdene: et letspillet krigsspil for 6 deltagere som kan spilles på 90-120 minutter!
- Jonezy
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
- Has thanked: 547 times
- Been thanked: 332 times
Mysterium røg på ønskelisten efter Djengis og i dag kunne jeg så ikke lade være med at bestille det fra hyggeonkel.dk, da de havde fået det på lager.
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Efter at have læst lidt om Argent: The Consortium, måtte jeg smide en bestilling afsted. Udvidelsen Mancers of the University røg med i den virtuelle indkøbskurv i samme ombæring, og jeg fik hentet det på posthuset for et par dage siden.
Jeg kunne ikke lade være, selv om jeg er bagud med mit nytårsforsæt mht. at få nedbragt antallet af uspillede spil, hvor jeg "kun" har fået spillet 8 spil fra listen, hvilket gør jeg er cirka 1 spil bagud ift. det planlagte.
*suk*
Jeg kunne ikke lade være, selv om jeg er bagud med mit nytårsforsæt mht. at få nedbragt antallet af uspillede spil, hvor jeg "kun" har fået spillet 8 spil fra listen, hvilket gør jeg er cirka 1 spil bagud ift. det planlagte.
*suk*

Sidst spillet:

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
PostDanmark havde endnu en gang en dejlig overraskelse til mig: Transylvania: Curses & Traitors
Spillet er Kickstartet, og jeg havde egentlig forventet at det ville have været længere tid om at nå København.
Jeg må også sige at det har været en dejlig proces at følge med i tilblivelsen af spillet siden maj 2014 (præcis et år kan ikke siges at være lang tid at vente på at få sit spil, og jeg mener også at 135 kroner i shipping fra Kina via Kansas og England til København er absolut rimeligt - alene den person som har bragt spillet fra lufthavnen og ud til pakkeboksen i Hermodsgade burde kræve mere end 135 kroner...
Spillet er Kickstartet, og jeg havde egentlig forventet at det ville have været længere tid om at nå København.
Jeg må også sige at det har været en dejlig proces at følge med i tilblivelsen af spillet siden maj 2014 (præcis et år kan ikke siges at være lang tid at vente på at få sit spil, og jeg mener også at 135 kroner i shipping fra Kina via Kansas og England til København er absolut rimeligt - alene den person som har bragt spillet fra lufthavnen og ud til pakkeboksen i Hermodsgade burde kræve mere end 135 kroner...
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 716 times
- Been thanked: 839 times
Faraos havde Fantastiqa (Enchanted Edition) til den nette sum af 229 kr. Det kunne jeg ikke stå for. Håber det vil fungere godt som "lidt over gateway-niveau"-spil med venner og bekendte.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
-
- 250+ indlæg
- Been thanked: 4 times
Inspireret af Da Zenzei's uforbeholdne lovprisning i tråden om 2014's bedste spil, benyttede jeg Boardgamers flytteudsalg til at bestille BattleCon: Devastation of Indines.
Satser på at det kan tilfredsstille sønnikes lyst til at spille noget andet end worker placement euros...
Satser på at det kan tilfredsstille sønnikes lyst til at spille noget andet end worker placement euros...

/APK

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Modtog lige Lancelot og Excalibur til The Resistance: Avalon.