Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Robert »

Efter at have spillet Marco Polo på Consim i søndags rykkede det en del i mig for at få fingre i det. Det fås endnu kun på tysk, men alle komponenter er sproguafhængige. Og det er et af de spil som klikker for mig. Jeg har oplevet flere gange at jeg ret hurtigt kan spotte det som virkelig fanger min interesse.

Jeg holdt ud ca 3 dage, så bestilte jeg det hos Amazon i Tyskland. Det stod til EUR 35, og med forsendelse og moms blev det til 360 kr. Mit gæt er at den danske pris for den engelske version vil være større. Det burde komme temmelig snart, det blev sendt fra Tyskland i går.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times

Post by Goblen »

Michael fra min spillegruppe introducerede mig for Castles of Burgundy.

Det gjorde han så godt at jeg hentede min egen kopi hos Boardgamer.dk i dag :-)

/Brian
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by Logos32 »

Jeg modtog Orleans i dag, men desværre har spillet vist sig fra en meget grim side og det røg derfor direkte i skraldespanden 8)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Logos32 wrote:Jeg modtog Orleans i dag, men desværre har spillet vist sig fra en meget grim side og det røg derfor direkte i skraldespanden 8)
Det lyder kryptisk. Var det de 62 points som spøger her - eller hvad?
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros

Post by thomassvan »

Logos32 wrote:Jeg modtog Orleans i dag, men desværre har spillet vist sig fra en meget grim side og det røg derfor direkte i skraldespanden 8)
Haha
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Been thanked: 45 times

Post by Goblen »

thomassvan wrote:
Haha
Thomas jeg har dit Orleans her hos mig til overlevering senere... Skal det også bare direkte i skraldespanden? :-)
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Has thanked: 547 times
Been thanked: 332 times

Post by Jonezy »

Helle wrote:
Det lyder kryptisk. Var det de 62 points som spøger her - eller hvad?
62 points.....? I Orléans....?! Det kan sgu da ikke lade sig gøre, at spille så dårligt i det spil.....;) :D
Image
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros

Post by thomassvan »

Goblen wrote:
thomassvan wrote:
Haha
Thomas jeg har dit Orleans her hos mig til overlevering senere... Skal det også bare direkte i skraldespanden? :-)
Nej tak, jeg er til forskel god til det ;)
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

I USA købte jeg Queen-udgaven af Lokomotive Works formedelst 80 kr., så selv om jeg allerede et udmærket eksemplar i originalen - som ovenikøbet kun fylder en brøkdel! - lod jeg mig lokke alligevel.

Så fik jeg også investeret i det nyeste Mystery Rummy spil: "Escape from Alcratraz. Det er nummer 5 i serien fordi Wyatt Earp (alea/RGG) og "Bonnie & Clyde (abacusspiele/RGG) jo officielt regnes med.

Og endelig fik jeg naturligvis en spil med hjem fra the Prize Table. Da jeg endelig kom op som nummer 321 var der ikke meget at vælge imellem, så det blev til Fresh Fish (2F-Spiele), som jeg jo ikke købte i Essen, da jeg allerede har den amerikanske udgave. Desuden fik jeg så også Babel-udvidelsen til 7 Wonders, som er billigt til salg, da jeg jo allerede købte udvidelsen i Essen.

Sidst, men ikke mindst, bestilte jeg også et spil på amazon.co.uk. Jeg forventede sådan set at det ville nå frem inden jeg selv nåede hjem - men spillet nåede aldrig frem! Nu har jeg så endelig fået pengene retur, og var derfor fri til at købe et eksemplar fra Games Lore i stedet for, og det blev leveret i morges: Quartermaster General er et Amerikansk Kickstarter spil som jeg ikke troede jeg ville kunne lide, men det var faktisk rigtig underholdene: et letspillet krigsspil for 6 deltagere som kan spilles på 90-120 minutter!
Image
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Has thanked: 547 times
Been thanked: 332 times

Post by Jonezy »

Mysterium røg på ønskelisten efter Djengis og i dag kunne jeg så ikke lade være med at bestille det fra hyggeonkel.dk, da de havde fået det på lager.
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Efter at have læst lidt om Argent: The Consortium, måtte jeg smide en bestilling afsted. Udvidelsen Mancers of the University røg med i den virtuelle indkøbskurv i samme ombæring, og jeg fik hentet det på posthuset for et par dage siden.

Jeg kunne ikke lade være, selv om jeg er bagud med mit nytårsforsæt mht. at få nedbragt antallet af uspillede spil, hvor jeg "kun" har fået spillet 8 spil fra listen, hvilket gør jeg er cirka 1 spil bagud ift. det planlagte.

*suk* :lol:
Sidst spillet:
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

PostDanmark havde endnu en gang en dejlig overraskelse til mig: Transylvania: Curses & Traitors

Spillet er Kickstartet, og jeg havde egentlig forventet at det ville have været længere tid om at nå København.
Jeg må også sige at det har været en dejlig proces at følge med i tilblivelsen af spillet siden maj 2014 (præcis et år kan ikke siges at være lang tid at vente på at få sit spil, og jeg mener også at 135 kroner i shipping fra Kina via Kansas og England til København er absolut rimeligt - alene den person som har bragt spillet fra lufthavnen og ud til pakkeboksen i Hermodsgade burde kræve mere end 135 kroner...
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 716 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Faraos havde Fantastiqa (Enchanted Edition) til den nette sum af 229 kr. Det kunne jeg ikke stå for. Håber det vil fungere godt som "lidt over gateway-niveau"-spil med venner og bekendte.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Inspireret af Da Zenzei's uforbeholdne lovprisning i tråden om 2014's bedste spil, benyttede jeg Boardgamers flytteudsalg til at bestille BattleCon: Devastation of Indines.
Satser på at det kan tilfredsstille sønnikes lyst til at spille noget andet end worker placement euros... :)
/APK
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Modtog lige Lancelot og Excalibur til The Resistance: Avalon.
Post Reply