Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Der er idag blevet foretaget en lille justering i samlingen.

Tilført samlingen: Full Métal Planète

Udgået af samlingen: The Official Dealer McDope Dealing Game
Har du en idé om nogle af spillene af dem er noget ved? :D
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Kan du fortælle noget om dette spil. Jeg mindes at have anskaffet det til Magnet (en spilleklub i Sønderborg), men aldrig at vi fik spillet det.

Jeg kunne selvfølgelig kigge på BGG, men det ville jo være for nemt...

Lars
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:

Udgået af samlingen: The Official Dealer McDope Dealing Game
Har du en idé om nogle af spillene af dem er noget ved? :D

Nej, det ved jeg ikke! Jeg har spillet The Official Dealer McDope Dealing Game en enkelt gang og det er i bund og grund en variant over Monopoly. Til gengæld er det spækket med tema og det er givetvis det, der kan trække nogle til. Full Métal Planète har jeg aldrig haft lejlighed til at prøve, men ser rigtig meget frem til det. Jeg forventer ikke, at det er et af de allerbedste spil, men til gengæld passer ideen om, at der ikke er tilfældigheder kombineret med den stress som en timer udgør mig rigtig godt. Om det så fungerer i praksis må tiden vises. I værste fald er det nok ikke det sværeste spil at slippe af med igen! :wink:
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Larsine wrote:

Kan du fortælle noget om dette spil. Jeg mindes at have anskaffet det til Magnet (en spilleklub i Sønderborg), men aldrig at vi fik spillet det.

Jeg kunne selvfølgelig kigge på BGG, men det ville jo være for nemt...

Lars

Mit ovennævnte - omtrent simultant med dit skrevne - indlæg, giver et par stikord. Op til fire spillere høster grundstoffer på en planet, der er præget af tidevandets stigen og falden. Det sætter nogle begrænsninger for, hvor du kan bevæge dig hvornår. Man har muligheden for enten at sikre sig grundstofferne for at bringe dem tilbage og få kredit (point) for dem eller at anvende dem til at producere enheder. Enhederne kan selvsagt bruges til at høste endnu flere grundstoffer eller militære enheder, der kan bruges til at angribe dine modstandere med. Overtager du modstandernes moderskib, falder alle hans brikker i dine hænder. Du har et antal action points, der kan spenderes i en tur. En mindre del af dem kan opspares fra runde til runde, så du kan lave flere handlinger i nogle runder end andre. Alle dine træk skal laves indenfor en fastsat tidsgrænse - ellers mister du overskydende action points. I spillet er der ingen tilfældigheder - men til gengæld kan tidsgrænsen formentlig stresse nogle fejl frem. Spillet ender i enten 21. eller 25. runde (mener jeg at erindre), hvor man har muligheden for at forlade planeten og score de endelige point afhængig af hvor mange grundstoffer og enheder man medbringer. Det er vist i store træk således spillet fungerer! :D
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

I dag føjede jeg Lost Valley, Goldland og Druiden Walzer til samlingen - venligst solgt af Allan og Helle :)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Andrea wrote:I dag føjede jeg Lost Valley, Goldland og Druiden Walzer til samlingen - venligst solgt af Allan og Helle :)
Jeg sælger gerne nogle flere...
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Efter en periode med (næsten) afhold fra indkøb, slog jeg et smut forbi den tyske eBay. Det er bare ikke sundt for mig at være på eBay. Men jeg fik da ryddet lidt ud i ønskelisten. Jeg har erhvervet mig eksemplar af Die Händler, Mykerinos, Tikal, Bazaar og Mexica, samt et par spil der bare gik billigt fra en sælger jeg allerede havde vundet et par spil hos. Dem tager jeg hjem for at sprætte op til at lave prototyper af. Man får det ikke meget billigere end 1 Euro nu om dage. :) Nu skal jeg så bare have skidtet hjem.
Sidst spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

en god dag

Post by netsapiens »

Jeg var forbi min fætter som havde min Hellige Gral til salg. Jeg købte Det Store Indianerspil af ham, så nu er jeg lykkelig..
men hov... hvad er det der ligger der på hylden? Jamen... hvis du ikke spiller Heroquest overhovedet, så skal jeg da gerne købe det. Og jeg vil også gerne tage den unpunchede Kellar's Keep med som ligger ved siden af.
Og den hylde derhenne? Jeg synes da jeg kender det spil der.... er det MIG der i sin tid har solgt det til dig? Spiller du heller ikke det mere? Jamen, så lad mig da købe det tilbage igen, så får Dungeonquest, Heroes for Dungeonquest og Dungeonquest catacombs jo et godt hjem hos mig.

Nok en af de bedste dage siden jeg begyndte at købe brætspil igen for lidt over et år siden.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Re: en god dag

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:[...] Nok en af de bedste dage siden jeg begyndte at købe brætspil igen for lidt over et år siden.

Det glæder mig på dine vegne! :D
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Lige et smut forbi hr. Allan og Fru Helle affødte (udover en behagelig samtale):

6 Nimmt! (selvom jeg måtte overbevises :) )
Altar of Despair (så mangler vi kun to expansions til descent
Catan Card game (glæder mig til at prøve det med Lene)
Catan expansion box (6 expansions - nu jeg alligevel var igang)
Gipf (så har jeg to i serien)
Mutant Chronicles (wee... sammen med Heroquest nu i samlingen)

Og så lige videre til Rødovre hvor en tilfældig dba bruger gerne ville sælge mig:
Mystery Rummy: Jack the Ripper

Puha.... så må jeg vist også liiiige klappe hesten i en dags tid eller to.
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Har ikke opdateret med egne køb i lang tid, men på det seneste har der været ganske meget skub i det. Så sent som i går landede der en del:

Rails of Europe (Railroad Tycoon expansion)
Lord of the Rings - The Confrontation (deluxe edition)
Tire of Iron - Days of the Fox
StarCraft
Cold War: CIA vs KGB

... og lur mig om ikke StarCraft havde hele 4 figurer med knækkede baser. Øv.
Last edited by Rune Petersen on Thu Mar 27, 2008 12:18 pm, edited 1 time in total.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

netsapiens wrote:Lige et smut forbi hr. Allan og Fru Helle affødte (udover en behagelig samtale):

6 Nimmt! (selvom jeg måtte overbevises :) )
Altar of Despair (så mangler vi kun to expansions til descent
Catan Card game (glæder mig til at prøve det med Lene)
Catan expansion box (6 expansions - nu jeg alligevel var igang)
Gipf (så har jeg to i serien)
Mutant Chronicles (wee... sammen med Heroquest nu i samlingen)

Og så lige videre til Rødovre hvor en tilfældig dba bruger gerne ville sælge mig:
Mystery Rummy: Jack the Ripper

Puha.... så må jeg vist også liiiige klappe hesten i en dags tid eller to.
Uha, ja, det var godt at have dig på besøg .... legebarn! .... altså du havde bestilt 6 nimmt! selvom du vist troede, at du bestilte noget andet - men altså stoppet det ned i halsen .... tja, altså, hvis du fortryder, så vil jeg da gerne købe det tilbage, min mors veninde mangler faktisk et....
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

heh.. det er jo ikke fordi bevismaterialet mangler, så det var jo netop et udtryk for at jeg skulle overbevises om hvad min egen holdning var.

Desuden synes jeg ikke noget sted i min post står "stoppet ned i halsen".. jeg synes derimod der står "behagelig samtale"... men sådan vælger vi jo alle hvad vi vil fokusere på :D
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

netsapiens wrote:heh.. det er jo ikke fordi bevismaterialet mangler, så det var jo netop et udtryk for at jeg skulle overbevises om hvad min egen holdning var.

Desuden synes jeg ikke noget sted i min post står "stoppet ned i halsen".. jeg synes derimod der står "behagelig samtale"... men sådan vælger vi jo alle hvad vi vil fokusere på :D
Nej, nej Claus, det skrev du overhovedet ikke, jeg troede bare, at du mente, at jeg netop forsøgte at overbevise dig ... ;-) ...

Jeg forsøger gerne at sælge spil, men det skal helst være spil, som ligesom kunne vække lidt begejstring ;-)

Næh, det var skam hyggeligt at have dig på besøg ... og du skal da være velkommen til at vise alt dit legetøj frem en dag (og hvis du her aner en lille smule misundelse, så tager du nok ikke fejl) ... også selvom du ikke skal hente spil :D
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Tina »

Den nye Descent udvidelse Road to Legend ankom i går til Fantask og købt blev den. (Man er vel fan) :wink:

Første prøve var i går aftes og i aften skal det så stå sin anden prøve - og vi skal prøve lidt mere af... Til dem der ikke ved det ændre denne udvidelse Descent til at være et kampange spil - hvorfor man ikke kan få prøvet alle tingene af på en aften for spillet er nu blevet MEGET langsigtet - Ahh :D
Post Reply