Efter nogle juledage, hvor der har været fokus på de lettere spil, skulle der igen gang i de lidt større fornøjelser! Halvdelen af spillegruppen meldte mandefald...

men heldigvis var Stony klar!
Vi indledte dagen med at jeg blev introduceret til
BattleLore. Mit førstehåndsindtryk er, at det er meget tydeligt, at det er en videreudvikling af
Battle Cry og
Memoir '44 (for dem der kender
Commands & Colors: Ancients uden tvivl også det, men det har jeg ikke førstehåndskendskab til). Den nære forbindelse til de forudgående spil afspejler sig i et meget elegant kampsystem - men stadig også et kampsystem, der overlader meget til tilfældighederne. Min fornemmelse er, at det ud fra min personlige smag stadig er for tilfældigt - men Lore-delen som vi kun så en smule af i dette introduktionsscenarie gør helt sikkert spillet mere interessant. Måske endda så interessant, at jeg må have nogle flere forsøg til at bedømme spillet... Under alle omstændigheder et utrolig lækkert produkt!
Herefter fik jeg prøvet
Blokus Duo for første gang. Jeg har tidligere prøvet
Blokus en del gange på internettet.
Blokus Duo går direkte til biddet og det ser jeg store potentialer i, når der skal bruges et spil for to spillere.
Imens maden blev færdig pressede vi lige en af årets juleklassikere ind:
Heckmeck am Bratwurmeck. Det når nok at blive årets mest spillede spil, selvom vi først erhvervede os det langt inde i julemåneden!
Så kom
Blue Moon City på bordet.
Blue Moon City skal nok få sin plads på spillebordet ved en del senere lejligheder. Dog er det nok sidste gang jeg spiller det med to spillere. Spillet bliver ikke intenst nok efter min smag og der bliver i perioder en voldsom fornemmelse af at der spilles solitaire-spil. Til gengæld er Stony, der ikke havde spillet spillet før, nu fuldt uddannet og klar til at kunne spille spillet på en kommende spilaften... ikk'?!
Så kom
Factory Fun på bordet og blev pakket ud. Ingen af os havde spillet det før, så et par regler blev spillet forkert i første spil. Det var der ikke andet at gøre ved, end at gentage forsøget!
Factory Fun er med min spillesmag et meget interessant spil. Det er givet, at det ikke vil være lige populært i alle grupper, men har man en spillegruppe, der har hang til kærlighed til puslerier, er der her en oplagt kandidat at kigge videre på!