Ja, som du allerede har opdaget, er det virkelig en jungle med alle de forskellige brætspil (og hvis du har været inde og kigge på Boardgamegeek ved du, hvad jeg mener), men det er en vidunderlig jungleJohan wrote:En af mine venner fik Agricola for noget tid siden, og det er uden tvivl det bedste brætspil jeg har prøvet. Hvis jeg købte det, ville jeg dog nok under alle omstændigheder ende med at spille det samme med ham og nogle af vores venner, så jeg vil hellere købe noget andet (det kunne være man skulle overveje Puerto RicoHej Johan
Godt at høre, at du er kommet i gang med "de rigtige brætspil", og at du og din familie nyder det. Hvis du har lyst til et spil med lidt mere kød på, der samtidigt kan spilles med de fleste, som gider at investere lidt ekstra tid, vil du ikke blive skuffet over Agrigola. Det er et fantastisk spil, der både er hyggeligt og topstrategisk. Ellers kunne du jo også kigge på en lidt ældre klassiker i samme genre Puerto Rico . Dette er et spil, der har givet mig rigtigt mange timers sjov - og jeg mener også at det er en smule lettere tilgængeligt end Agricola. Jeg har i hvert fald haft stor succes med at lære det til mange ikke-brætspilsspillende venner og familemedlemmer, og alle har synes at det var sjovt.). Jeg har dog tænkt lidt på, om man skulle låne Agricola for at se, om familieudgaven er overskuelig nok til at min lillesøster og resten af familien gider spille det.
- Johan

Hvis du allerede har mulighed for at spille Agricola hos din ven, kunne det være, at du skulle investere i noget andet først - måske Puerto Rico, men måske noget helt tredje. Der findes mange forskellige spilmekanismer, genrer og temaer, der hver især fungerer rigtigt godt, men i sidste ende er mit bedste råd, at du prøver nogle forskellige ting, og stille og roligt finder ud af, hvad du godt kan lide - ud over at spørge til råds på dette supergode forum, er Boardgamegeek en uovertruffen ressource til at læse om spil, før man køber....... her kan du udover at se billeder og spilbeskrivelser også læse tonsvis af session-reports og anmeldelser skrevet af sidens brugere - som bonus kan man se de forskellige brugeres preferencer, og derudfra se om de stemmer overens med ens egne...som start kan du jo læse mere om de spil, der er blevet foreslået i denne tråd...