Mik wrote:Og hvis vi alligevel spiller sammen på søndag den 4. februar, kunne Stony måske også tage sit Prophecy med?
Jeg ser at Søren har et uspillet Talisman, så han kan åbenbart også lide genren. Spillet var første gang jeg hørte om Vlaada i Talisman-grupperne, så jeg har altid været nysgerrig efter at prøve det, men for nærig til at købe det.
Det kan jeg godt, men jeg har overhovedet ikke kigget på reglerne (spillet er stadig i shrinkwrap), og jeg tør ikke love, at jeg når at få det gjort. Men du skal være velkommen til at låne, såfremt det måtte have interesse.
Jeg har også Prophecy, som jeg kan tage med. Så kan du Stony vente med at tage det ud af folien, til du ved om det er et spil du ønsker at beholde eller ej.
Det begynder at ligne noget med, at vi på Consim mødet d.4/3, starter med 20th Century, fortsætter med Prophecy og slutter af med et Talisman, hvis der er tid til det eller hvad?
Sir William wrote:Kan I gå ind i en brætspilsbutik UDEN at købe et nyt spil eller udvidelse??
Ja det kan jeg godt, men hvorfor? Så kunne jeg lige så godt gå ind i en ostebutik, for der kan jeg heller ikke købe et nyt spil eller en udvidelse.
Jeg kan da godt gå ind i en spilbutik bare at se, hvilken nye spil de har fået, om der er nogle gode tilbud og om der er noget der frister mig. Men hvis det ikke er tilfældet, så kan jeg da også gå tomhændet derfra. Er så heller ikke den impulsive type når det køb.
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Mik wrote:Og hvis vi alligevel spiller sammen på søndag den 4. februar, kunne Stony måske også tage sit Prophecy med?
Jeg ser at Søren har et uspillet Talisman, så han kan åbenbart også lide genren. Spillet var første gang jeg hørte om Vlaada i Talisman-grupperne, så jeg har altid været nysgerrig efter at prøve det, men for nærig til at købe det.
Det kan jeg godt, men jeg har overhovedet ikke kigget på reglerne (spillet er stadig i shrinkwrap), og jeg tør ikke love, at jeg når at få det gjort. Men du skal være velkommen til at låne, såfremt det måtte have interesse.
Jeg har også Prophecy, som jeg kan tage med. Så kan du Stony vente med at tage det ud af folien, til du ved om det er et spil du ønsker at beholde eller ej.
Det begynder at ligne noget med, at vi på Consim mødet d.4/3, starter med 20th Century, fortsætter med Prophecy og slutter af med et Talisman, hvis der er tid til det eller hvad?
Søren
Tak for tilbudet, Stony. Det er nok bedst at vente med at åbne dit.
Jeg har læst reglerne for næsten 10 år siden, da spillet kun var tilgængeligt på tjekkisk med engelsk oversættelse. Men nu kan de jo heldigvis hentes som PDF fra Z-Mans websside.
Søren, jeg vil foreslå at vente med Talisman 4th ed. til en anden gang. De to spil er for tæt på hinanden til at vil kunne nyde oplevelsen to gange i træk. Desuden kan Talisman blive et større projekt hvis nogle af udvidelserne skal med. Og et par af dem ser ud at forbedre spillet på flere punkter - medens andre naturligvis spreder spillet ud, og dermed gør det mere kedeligt.
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt! Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Jeg har i flere omgange overvejet at købe 20th Century, da det har været på tilbud flere forskellige steder. Det ligner et fint spil, men har læst et par anmeldelser af spillet, der får min købelyst til at falde en smule... Derfor vil jeg gerne joine til et spil til næste Consim-møde! Selvfølgelig kun hvis I ikke allerede har reserveret pladser til jeres faste spillepartnere?
Så må mine egne 100+ uprøvede spil lige vente lidt...