Jeg er af årgang '77 og bor p.t. på Nordfyn. I min familie blev der altid spillet, men det var mest kortenspil, som vi børn blev opflasket med. Det var især mine bedsteforældre der sørgede for at man altid sluttede familiesammenkomster af med et spil
Whist (fascinationen af kort ledte mig senere ud i en ubehagelig afhængighed af
M:tg. Men anyways, jeg er ovre det nu...).
Som ung var jeg meget interesseret i rollespil (jeg har stadig
Drager og Dæmoner - GOLDEN!), men da jeg oprindeligt kommer fre en lille landsby uden for Roskilde. Kunne jeg ikke få nogen af mine venner med på den slags (fodboldtyperne). Så resultatet er at jeg har læst hver eneste "vælg dit eget eventyr" gamebook, der nogensinde har eksisteret på de danske folkebiblioteker, og jeg kan reglerne til det oprindelige
Dungeons and Dragons udenad, men har aldrig spillet det med nogen.
Jeg har altid haft en svaghed for figurspil - og
Heroquest har altid haft en særlig stiling i samlingen hjemme hos os (uanset hvor GALE vi altid bliver på reglerne, når vi tager det frem). I Gymnasiet faldt jeg så i
M:tg-fælden, og ... øh ... jeg kunne da godt have brugt de penge idag :-/
Jeg spillede også en del
Axis and Allies, men erdog aldrig rigtigt faldet for det - muligvis fordi jeg altid modtog læsterlige tæsk i spillet, og aldrig rigtigt har formået at formulere en bare nogenlunde strategi.
Herefter forsvandt lysten (og vennerne) og jeg spillede stort set ikke mens jeg studerede, men jeg har altid været bidt af en gal samler, og spillene stod der stadigvæk, da nye venner kom til (som også spillede) og lysten er de sidste par år genfundet, men min kæreste, og min 5-årige søn, som med lethed kan lokkes til at spille med farmand

Nu prøver vi så at komme igennem samlingen, men da det har virket som om jeg bare ukritisk har købt ind (når noget har været billigt), så er der langt igen. Sidst fik jeg min søn til at spille
"Drak Borgen" (uf, svenske regler der tydeligt bærer præg af at være lavet i starten af '80erne), og det var fornøjeligt, selvom spillet viste sin alder...
Kort fortalt (hmm, det er ved at være for sent nu...) går min smag på nuværende tidspunkt i retning af kooperative spil og jeg
kunne godt tænke mig at prøve et godt horror-spil, mens min kæreste bare er vild med
Settlers og
Scrabble...
For godt et år siden, rev jeg min lille familie op med rode, og rejste til Fyn efter drømmejobbet, og selvom vi stadig har travlt med at ordne på det hus vi købte. Er jeg så småt begyndt at lede efter en ny spille-gruppe, helst i min umiddelbare nærhed her på Nordfyn, for rejsetid er der p.t. slet ikke tid til på skemaet. Så den opfordring er hermed givet videre...