Hvad har du købt / fået / modtaget idag?
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Re: Hvad har du købt idag?
Mandag aften skulle jeg ind og se Blade Runner - The Final Cut, og I kan godt kalde mig Nørd, det gjorde både min kollega, og Marit i Fantask.
Da jeg ankom en time før jeg skulle mødes med min svoger, gik jeg naturligvis i Fantask, både for at sige hej til Marit, og for at se om der ikke var noget der kunne friste.
Jeg blev fristet til at købe 6 nimmt!, dels fordi jeg har læst en del godt om spillet, og fordi jeg plejer at kunne lide Wolfgang Kramers spil.
Lars
Da jeg ankom en time før jeg skulle mødes med min svoger, gik jeg naturligvis i Fantask, både for at sige hej til Marit, og for at se om der ikke var noget der kunne friste.
Jeg blev fristet til at købe 6 nimmt!, dels fordi jeg har læst en del godt om spillet, og fordi jeg plejer at kunne lide Wolfgang Kramers spil.
Lars
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 719 times
- Been thanked: 840 times
Har Blade Runner ikke beværet sig ud over nørdstadiet for mange år siden efterhånden? Den ligger endda på det amerikanske filminstituts seneste top 100 over alle tiders bedste film.Larsine wrote:Mandag aften skulle jeg ind og se Blade Runner - The Final Cut, og I kan godt kalde mig Nørd, det gjorde både min kollega, og Marit i Fantask.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Larsine
- 2500+ indlæg
Jo det synes jeg jo også, selvom jeg har den både på VHS og den nye Final Cut på DVD, så er der nu noget særligt over at se filmen i Imperial.Gunness wrote:Har Blade Runner ikke beværet sig ud over nørdstadiet for mange år siden efterhånden? Den ligger endda på det amerikanske filminstituts seneste top 100 over alle tiders bedste film.Larsine wrote:Mandag aften skulle jeg ind og se Blade Runner - The Final Cut, og I kan godt kalde mig Nørd, det gjorde både min kollega, og Marit i Fantask.
Jeg nød den ihvert fald.
Lars
Kærsten havde bestilt spil hjem fra England og de er nu ankommet (Kan endnu engang anbefale Games Lore som forhandlere
)
Det blev til:
Stone Age - eurogame, som blev taget med for at opnå rabat hos Games Lore
HeroCard Orc Wars - 2 player spil, der kan udvides med alle de andre HeroCard spil
Epic Dungeoneer (Call of the Lich Lord) - Cardgame, der handler om en Lich (så kan man jo ikke lade være)
Pirates of Trundlia - 4. udvidelse til Battelstations, som efterhånden er gået ind på min personlige top 3.
Rart med lidt nye spil til samlingen så der altid er noget nyt at prøve.

Det blev til:
Stone Age - eurogame, som blev taget med for at opnå rabat hos Games Lore

HeroCard Orc Wars - 2 player spil, der kan udvides med alle de andre HeroCard spil
Epic Dungeoneer (Call of the Lich Lord) - Cardgame, der handler om en Lich (så kan man jo ikke lade være)
Pirates of Trundlia - 4. udvidelse til Battelstations, som efterhånden er gået ind på min personlige top 3.
Rart med lidt nye spil til samlingen så der altid er noget nyt at prøve.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 635 times
- Been thanked: 933 times
Samlingen er blevet suppleret op med et eksemplar af Colonial Diplomacy! 

frouvne, administrator

- Larsine
- 2500+ indlæg
Vi er en tur i England for at deltage i en 50 og 60 aars foedselsdag. I den forbindelse kom jeg lige forbi en spilleforretning og faldt over Monster Mayhem. Det er godt nok ikke en klassiker, og har heller ikke faaet specielt gode anmeldelser, men jeg elsker horror spil...
Lars
Lars
-
- 1000+ indlæg
Lige præcis de to spil har jeg luret længe på. Kan man få en fyldestgørende rapport når de er blevet testet?Tina wrote:HeroCard Orc Wars - 2 player spil, der kan udvides med alle de andre HeroCard spil
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Mit første block game, som jeg købte for mange år siden, var Avalon Hill-udgaven af Napoleon - et på alle måder glimrende spil for 2 eller 3 spillere. Nogle år senere genudgav Columbia så spillet i en 3rd edition, med lettere opdateret artwork og regler og med næste dobbelt så mange blokke. Det var selvfølgelig uimodståeligt, så det anskaffede jeg mig også, og skaffede mig noget tid senere af med Avalon Hill-udgaven.
Nu, mange år senere, lød det egentlig meget cool med en lidt mindre og hurtigere udgave af spillet, så hvad kan man gøre? Man kan købe et brugt eksemplar af Avalon Hill-udgaven igen, selvfølgelig.
(Jeg henviser gerne til en hel geeklist om lignende historier der måske kan sætte jeres egen spilindkøbs-mani i relief; Games I regretted selling ... so I bought them AGAIN! (som jeg ved nogle af jer allerede har set)).
Nu, mange år senere, lød det egentlig meget cool med en lidt mindre og hurtigere udgave af spillet, så hvad kan man gøre? Man kan købe et brugt eksemplar af Avalon Hill-udgaven igen, selvfølgelig.

(Jeg henviser gerne til en hel geeklist om lignende historier der måske kan sætte jeres egen spilindkøbs-mani i relief; Games I regretted selling ... so I bought them AGAIN! (som jeg ved nogle af jer allerede har set)).
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Yes yes will donetsapiens wrote:Lige præcis de to spil har jeg luret længe på. Kan man få en fyldestgørende rapport når de er blevet testet?

- Black Sea
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung - Location: 2400 NV
I går aftes erhvervede jeg mig et eksemplar af Titan - og et nydeligt et af slagsen 

- Larsine
- 2500+ indlæg
Det det ikke lidt old school? Selv har jeg kun spillet Titan da VC blev afholdt på Matthaeusgade skolen, og jeg har ikke haft lyst til igen siden da.Black Sea wrote:I går aftes erhvervede jeg mig et eksemplar af Titan - og et nydeligt et af slagsen
Lars
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Det er jo nok et spil der skiller vandene. Nogle ser ikke det store i det, mens andre (som f.eks. mig) spiller det et 3-cifret antal gange (andre her i landet er jo oppe i et 4-cifret antal spil efterhånden, så det er noget der rykker)!Larsine wrote:Det det ikke lidt old school? Selv har jeg kun spillet Titan da VC blev afholdt på Matthaeusgade skolen, og jeg har ikke haft lyst til igen siden da.
What are you, like 80?
- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Jeg kan rent faktisk godt lide Titan (eller ikke lige min genre), men kun som 2 spiller spil, og helst med en modspiller der er på samme niveau som jeg.Jens_Hoppe wrote:Det er jo nok et spil der skiller vandene. Nogle ser ikke det store i det, mens andre (som f.eks. mig) spiller det et 3-cifret antal gange (andre her i landet er jo oppe i et 4-cifret antal spil efterhånden, så det er noget der rykker)!Larsine wrote:Det det ikke lidt old school? Selv har jeg kun spillet Titan da VC blev afholdt på Matthaeusgade skolen, og jeg har ikke haft lyst til igen siden da.
Ulempen ved at spille med mange spillere er at nogle ryger tidligt ud, og så er det bare at vente og vente (minimum på at det næste offer er fundet)

- Larsine
- 2500+ indlæg
Min fejl var måske netop at spille det til en VC turnering. Så vidt jeg husker spillede Steen Bøg og Erik Swiatek med ved mit bord, og når man selv er nybegynder kan man vel ikke ligefrem kalde det samme niveau.akwlinka wrote:Jeg kan rent faktisk godt lide Titan (eller ikke lige min genre), men kun som 2 spiller spil, og helst med en modspiller der er på samme niveau som jeg.
Lars
Og jeg fik fingrene i et fuldstændigt perfekt eksemplar af Duel in the Dark til en fantastisk pris
. Og fik endda prøvet et par prøveture...

Jesper Rugård Jensen