Hvad har du købt / fået / modtaget idag?
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Re: Hvad har du købt idag?
Aza Spiele er folkene bag Motorchamp, som jeg blev introduceret for på Viking Con, og de har små Formel 1 biler med, og det kan også godt være at det bliver løsningen, hvor jeg så kan bruge de biler til begge spil. Jeg tror bare at de er en smule for store, og jeg vil egentlig hellere have et særskilt sæt. Jeg har dog fundet et sted, hvor jeg kan købe Le Mans biler i den rigtige størrelse, så det er indtil videre nok det der bliver min plan B.
Sidst spillet:

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Men hvem har opkøbt rettighederne til Motorsportspiele - førhen var det pms-games, der lavede det, og de havde en hjemmeside ... jeg har besøgt den flere gange. Dem der har opkøbt rettighederne må da også have en hjemmeside, hvor man kan købe produkter.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Das Motorsportspiel har stadig en hjemmeside på http://www.das-motorsportspiel.de/, men man skal ikke forvente et svar hvis man skrive til dem. I følge en pålidelig kilde ligger de stadig inde med flere spil, men har åbenbart ingen intentioner om at skaffe sig af med dem.
Et bedre sted at diskutere spillet, stille spøgrsmål og hente nye baner er: http://games.groups.yahoo.com/group/Motorsportspiel/
Problemet med de biler som kommer med spillet, er at det er samlebiler, som ikke kan holde til at blive spilet med. Spoileren falder af, hjulene falder af, og bilerne er lidt for store til banerne (størrelse 1:87).
En meget bedre løsning, som vi også har brugt på Viking-Con og Rubicon de sidste mange år, er at bruge MicroMachines. De kan holde til alt, de fås i en mulliard forskellige udgaver, og de er mere passende i størrelsen (lidt større end 1:144). Desuden kan man tit købe masser af dem billigt på loppemarkeder.
Man kan læse meget om Michromachines og se billeder og størelser har: http://www.puremicros.com/index2.html
Lars
Et bedre sted at diskutere spillet, stille spøgrsmål og hente nye baner er: http://games.groups.yahoo.com/group/Motorsportspiel/
Problemet med de biler som kommer med spillet, er at det er samlebiler, som ikke kan holde til at blive spilet med. Spoileren falder af, hjulene falder af, og bilerne er lidt for store til banerne (størrelse 1:87).
En meget bedre løsning, som vi også har brugt på Viking-Con og Rubicon de sidste mange år, er at bruge MicroMachines. De kan holde til alt, de fås i en mulliard forskellige udgaver, og de er mere passende i størrelsen (lidt større end 1:144). Desuden kan man tit købe masser af dem billigt på loppemarkeder.
Man kan læse meget om Michromachines og se billeder og størelser har: http://www.puremicros.com/index2.html
Lars
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Vi kom selvfølgelig heller ikke tomhændet hjem fra Viking-Con.
Det blev til:
Carcassonne - Trader and Builders (i en lidt bulet æske, men til gengæld halv pris), Darjeeling (som Larna og jeg havde prøvet på Spilfestival), Mr. Jack (som jeg forventer mig meget af uden at have prøvet det), Merlin's Company (selvom vi ikke har spillet Shadows... i maget land tid) og Tsuro (en kommende julegave til en kusine).
Lars
Det blev til:
Carcassonne - Trader and Builders (i en lidt bulet æske, men til gengæld halv pris), Darjeeling (som Larna og jeg havde prøvet på Spilfestival), Mr. Jack (som jeg forventer mig meget af uden at have prøvet det), Merlin's Company (selvom vi ikke har spillet Shadows... i maget land tid) og Tsuro (en kommende julegave til en kusine).
Lars
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Fra Viking-Con hjembragte jeg et eksemplar af Race for the Galaxy: The Gathering Storm. Så er der da ét spil mindre at bekymre sig om i Essen! 

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
-
- 1000+ indlæg
Starcraft... stor kasse, lille pris, ind ad døren.
Glæder mig sgisme til at spille det igen, jeg synes det er et fremragende spil.
Glæder mig sgisme til at spille det igen, jeg synes det er et fremragende spil.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
-
- 1000+ indlæg
*Plonk*
Star Wars Saga Edition Role Playing Game, med diverse hjælpemidler, faldt ind ad brevsprækken idag.
Jeg ved ikke hvorfor, men af en eller anden grund er RPG bøger enormt hyggelige at læse. Det er lidt ligesom at få lov til at åbne regelbogen for første gang.. det er jo altid hyggeligt, men her er der ofte 300 sider!! dejligt nørdet at hyggelæse.
Jeg håber sgisme også jeg får det spillet
Star Wars Saga Edition Role Playing Game, med diverse hjælpemidler, faldt ind ad brevsprækken idag.
Jeg ved ikke hvorfor, men af en eller anden grund er RPG bøger enormt hyggelige at læse. Det er lidt ligesom at få lov til at åbne regelbogen for første gang.. det er jo altid hyggeligt, men her er der ofte 300 sider!! dejligt nørdet at hyggelæse.
Jeg håber sgisme også jeg får det spillet

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 190 times
Vi har bestilt en ordentlig stabel spil fra Gameslore, og dem kunne vi hente i dag. Det blev til Tomb, Agricola, El Capitan, Shadow Hunters, War on Terror og China/Korea-kortet til Power Grid. Yay! 

- larkin
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Andrea wrote:Vi har bestilt en ordentlig stabel spil fra Gameslore, og dem kunne vi hente i dag. Det blev til Tomb, Agricola, El Capitan, Shadow Hunters, War on Terror og China/Korea-kortet til Power Grid. Yay!
Hold da ferie (det kunne man vist godt bruge med alle de nye spil). Gid jeg var i dine sko!!!!!
Tilykke med købene
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 190 times
Tak for det! Vi var i London i starten af oktober og var i en brætspilsbutik der, men selvom de havde et ok udvalg, så ville det være billigere og lettere at bestille herhjemmefra, og så kunne vi jo lige så godt 'stacke up' (indsæt selv portoargumentet herlarkin wrote: Hold da ferie (det kunne man vist godt bruge med alle de nye spil). Gid jeg var i dine sko!!!!!
Tilykke med købene

-
- 1000+ indlæg
Dungeon Twister 3/4 player expansion ankommet til det lille hjem.
Egentlig er jeg bange for at 3/4 vil blive kaos, men der er et par af de nye scenarier som er interessante, og de nye rum kan jo kun give mere varians.
Prøves, det skal det altså.
Egentlig er jeg bange for at 3/4 vil blive kaos, men der er et par af de nye scenarier som er interessante, og de nye rum kan jo kun give mere varians.
Prøves, det skal det altså.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 636 times
- Been thanked: 933 times
Som en slags brætspillernes trøstespisning er spilsamlingen blevet udvidet en smule mens Spel 2008 finder sted:
Hive - The Mosquito
Der Untergang von Pompeji
Sushizock im Gockelwok
Dreamblade Booster: Chrysotic Plague (13 stk.
)
Dreamblade Booster: Anvilborn (do.
)
Hive - The Mosquito
Sushizock im Gockelwok
Dreamblade Booster: Chrysotic Plague (13 stk.

Dreamblade Booster: Anvilborn (do.

frouvne, administrator

- larkin
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Frouvne wrote:Som en slags brætspillernes trøstespisning er spilsamlingen blevet udvidet en smule mens Spel 2008 finder sted:
Hive - The Mosquito
Sushizock im Gockelwok
Dreamblade Booster: Chrysotic Plague (13 stk.)
Dreamblade Booster: Anvilborn (do.)
Ja. Jeg forstår kun alt for godt. Jeg sidder også og kigger de tyske hjemmesider igennem for mulige trøstekøb. Anyway, jeg har lige et mindre spørgsmål til Hive-udvidelsen. Hvad kan og må myggen egentligt? Jeg har nemlig selv luret på denne lille billige udvidelse, men holdt mig i skindet, da jeg synes at spillet i forvejen er ret helstøbt.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 636 times
- Been thanked: 933 times
Som jeg forstår det, må den rykke som en af de brikker, den ligger op ad. Det skifter altså undervejs i spillet, hvordan netop denne brik må rykke. Og jeg har svært ved at tro, at det tilføjer noget positivt til spillet - snarere tværtimod! Men tænker du på cacao-procenten, når du trøstespiser Marabou?larkin wrote:Frouvne wrote:Som en slags brætspillernes trøstespisning er spilsamlingen blevet udvidet en smule mens Spel 2008 finder sted:
Hive - The Mosquito
Sushizock im Gockelwok
Ja. Jeg forstår kun alt for godt. Jeg sidder også og kigger de tyske hjemmesider igennem for mulige trøstekøb. Anyway, jeg har lige et mindre spørgsmål til Hive-udvidelsen. Hvad kan og må myggen egentligt? Jeg har nemlig selv luret på denne lille billige udvidelse, men holdt mig i skindet, da jeg synes at spillet i forvejen er ret helstøbt.

frouvne, administrator

- larkin
- 250+ indlæg
HAHAHA, god pointe......... Denne myg lyder dog meget interessant!!Frouvne wrote:Som jeg forstår det, må den rykke som en af de brikker, den ligger op ad. Det skifter altså undervejs i spillet, hvordan netop denne brik må rykke. Og jeg har svært ved at tro, at det tilføjer noget positivt til spillet - snarere tværtimod! Men tænker du på cacao-procenten, når du trøstespiser Marabou?larkin wrote:Frouvne wrote:Som en slags brætspillernes trøstespisning er spilsamlingen blevet udvidet en smule mens Spel 2008 finder sted:
Hive - The Mosquito
Sushizock im Gockelwok