The Book Depository

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg

Re: The Book Depository

Post by Aratar »

Som en lille hjælp kan jeg dog sige, at http://www.play.com sælger i hvert fald bøger/tegneserier til ca. samme pris og inkl. fragt. Problemet med dem er dog, at de sender fra Jersey, som ikke er inden for EU's grænser. Det betyder, at hvis man køber for over 80 kr (10,5 euro), klapper moms-fælden, hvis man er uheldig.

Jeg mener dog, at de altid sender bøger hver for sig, så hvis disse alle er under 10,5 euro i værdi, skulle man være sikker. Men hæng mig ikke op på det!
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Aratar wrote:Som en lille hjælp kan jeg dog sige, at http://www.play.com sælger i hvert fald bøger/tegneserier til ca. samme pris og inkl. fragt. Problemet med dem er dog, at de sender fra Jersey, som ikke er inden for EU's grænser. Det betyder, at hvis man køber for over 80 kr (10,5 euro), klapper moms-fælden, hvis man er uheldig.
Jeg mener dog, at de altid sender bøger hver for sig, så hvis disse alle er under 10,5 euro i værdi, skulle man være sikker. Men hæng mig ikke op på det!
Jeg tror aldrig, jeg har modtaget noget fra dem, hvor flere bøger/cd'er har været i samme pakke. Men ja, de er også gode.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Aratar wrote:Jeg mener dog, at de altid sender bøger hver for sig, så hvis disse alle er under 10,5 euro i værdi, skulle man være sikker. Men hæng mig ikke op på det!
Jeg mener desværre, at transport skal regnes oven i varens værdi. Sådan har det i hvert fald været, og det vil undre mig, om det ikke stadig er tilfældet. Så du skal endnu længere ned, for at komme under marginalgrænsen. :-/
Sidst spillet:
Image
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Post by akwlinka »

Andrea wrote:
Aratar wrote:Som en lille hjælp kan jeg dog sige, at http://www.play.com sælger i hvert fald bøger/tegneserier til ca. samme pris og inkl. fragt. Problemet med dem er dog, at de sender fra Jersey, som ikke er inden for EU's grænser. Det betyder, at hvis man køber for over 80 kr (10,5 euro), klapper moms-fælden, hvis man er uheldig.
Jeg tror aldrig, jeg har modtaget noget fra dem, hvor flere bøger/cd'er har været i samme pakke. Men ja, de er også gode.
grænsen fra ikke eu lande er nu Euro 22,- og jeg har ikke helt fundet udaf om den bliver ændret her den 1.12.08 hvor andre statser sættes i vejret.
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 920 times

Post by Frouvne »

http://www.play.com bruger vi vist lidt for meget... :oops: Alt hvad vi har modtaget har været pakket seperat og jeg har aldrig været udsat for at skulle betale nogle former for afgifter eller lignende.
frouvne, administrator

Image
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy

Post by larkin »

Jeg har også mange gange benyttet mig af http://www.play.com, men har flere gange været ude for, at de har enkelte varer, som de ikke sender ud af England.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jeg har lige testet, og man kan sagtens bestille varer som dansker, med dansk kreditkort, det skal bare leveres til eks. Sverige.

Mere hvis nogen har noget de absolut MÅ have fra bookdep. ... (som mig) :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

akwlinka wrote:grænsen fra ikke eu lande er nu Euro 22,- og jeg har ikke helt fundet udaf om den bliver ændret her den 1.12.08 hvor andre statser sættes i vejret.
Bagatelgrænsen for moms er 80 kr.
Bagatelgrænsen for told er 165 kr (~22 euro)
Post Danmark opkræver deres massive 150 kroners-gebyr, allerede når der opkræves moms (dvs. når varen koster over 80 kr.). De nye satser per 1.12 gælder svjv ikke ved forsendelser, kun ved personlig indførelse. Så ved forsendelse fra Play og lignende steder skal vi stadig slås med en latterligt lav bagatelgrænse, der ikke er justeret i årevis.
Stony wrote:Jeg mener desværre, at transport skal regnes oven i varens værdi. Sådan har det i hvert fald været, og det vil undre mig, om det ikke stadig er tilfældet.
Transport regnes ikke med, når man skal afgøre, om forsendelsen kommer over bagatelgrænserne. Det er udelukkende varens værdi. Men hvis varen er dyrere end hhv. 80 kr./165 kr., skal man også betale hhv. moms og told af transportudgiften.

Hvad Play angår, så sendes alle varer til under 18 £ normalt fra Jersey, hvor der er risiko for gebyrer.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

altså ...

Vi har bestilt en del gange fra play.com - og vi har aldrig nogensinde skullet betale noget som helst gebyr ... uanset varens pris, som stort set altid ligger mellem 14 og 34 Euro ...

Jeg mener heller ikke, at det giver mening, at hvis man bestiller noget i England, så som forbruger skal kunne vide, hvor i alverden de sender fra ... det er vist noget, der skal undersøges nærmere ... hvem ved noget?
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Det er rent held, at I ikke har skullet betale gebyr fra Play. Risikoen er der, så længe de sender fra kanaløerne (og det gælder alle varer, der koster under £18). Det er ganske vist ret sjældent, at deres forsendelser bliver knaldet i tolden, men det sker altså.
Helle wrote:Jeg mener heller ikke, at det giver mening, at hvis man bestiller noget i England, så som forbruger skal kunne vide, hvor i alverden de sender fra ...
Det kan du jo altid checke, inden du bestiller varen. Det er sjældent noget, de lægger skjul på - det kan findes under deres kontaktinfo. Selv Amazon UK har deres egen skattelysforhandler (Indigo Starfish).
I øvrigt er det jo kun Danmark, der opererer med de her håbløse toldgrænser, så for de fleste andre EU-borgere er det ikke noget problem, om der bliver sendt fra Jersey, Gurnsey eller en af de andre øer.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Jeg er blevet nakket 2-3 gange med play.com (har bogstaveligt talt købt hundredevis af ting fra dem) og så får Post DK bare at vide at de kan sende skidtet retur ASAP. Play refunderer varen og jeg bestiller frejdigt et nyt eksemplar fra dem der så går igennem 2. gang.

Det "koster" sådan set bare en uges ekstra leveringstid.
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Følgende link fortæller lidt om reglerne for salg af bøger, og bekræfter vel mistanken om, at Book Dep. spekulerer i moms'en.

http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/a ... 202150447/

Så gælder det bare om at få købt en masse i starten af det nye år! Men please sig det ikke til andre :wink:
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Aratar »

Jeg sendte en mail til dem for at høre, hvornår de regnede med at starte med at sende til Danmark igen. Svaret var:

"We are due to resume deliveries by the end of the month."

Så håber jeg bare, at pundet stadig er billigt til den tid.

Vh. HC
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Gunness wrote:I øvrigt er det jo kun Danmark, der opererer med de her håbløse toldgrænser, så for de fleste andre EU-borgere er det ikke noget problem, om der bliver sendt fra Jersey, Gurnsey eller en af de andre øer.
Det er jo fordi toldvæsenerne i de fleste lande er utrolig ineffektive. Reglerne er de samme i alle EU-lande, det er udelukkende et spørgmål om hvor mange resourcer man sætter af til at håndhæve dem. Og man kan vel næppe klandre vores statsinstitutioner for at være effektive?
Image
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Mik wrote:Det er jo fordi toldvæsenerne i de fleste lande er utrolig ineffektive. Reglerne er de samme i alle EU-lande, det er udelukkende et spørgmål om hvor mange resourcer man sætter af til at håndhæve dem. Og man kan vel næppe klandre vores statsinstitutioner for at være effektive?
Næh. Det er bare dobbelt træls når de kun er effektive til at genere borgerne :?
Image
Post Reply