The Book Depository
Re: The Book Depository
Som en lille hjælp kan jeg dog sige, at http://www.play.com sælger i hvert fald bøger/tegneserier til ca. samme pris og inkl. fragt. Problemet med dem er dog, at de sender fra Jersey, som ikke er inden for EU's grænser. Det betyder, at hvis man køber for over 80 kr (10,5 euro), klapper moms-fælden, hvis man er uheldig.
Jeg mener dog, at de altid sender bøger hver for sig, så hvis disse alle er under 10,5 euro i værdi, skulle man være sikker. Men hæng mig ikke op på det!
Jeg mener dog, at de altid sender bøger hver for sig, så hvis disse alle er under 10,5 euro i værdi, skulle man være sikker. Men hæng mig ikke op på det!

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Jeg tror aldrig, jeg har modtaget noget fra dem, hvor flere bøger/cd'er har været i samme pakke. Men ja, de er også gode.Aratar wrote:Som en lille hjælp kan jeg dog sige, at http://www.play.com sælger i hvert fald bøger/tegneserier til ca. samme pris og inkl. fragt. Problemet med dem er dog, at de sender fra Jersey, som ikke er inden for EU's grænser. Det betyder, at hvis man køber for over 80 kr (10,5 euro), klapper moms-fælden, hvis man er uheldig.
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Jeg mener desværre, at transport skal regnes oven i varens værdi. Sådan har det i hvert fald været, og det vil undre mig, om det ikke stadig er tilfældet. Så du skal endnu længere ned, for at komme under marginalgrænsen. :-/Aratar wrote:Jeg mener dog, at de altid sender bøger hver for sig, så hvis disse alle er under 10,5 euro i værdi, skulle man være sikker. Men hæng mig ikke op på det!
Sidst spillet:

- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
grænsen fra ikke eu lande er nu Euro 22,- og jeg har ikke helt fundet udaf om den bliver ændret her den 1.12.08 hvor andre statser sættes i vejret.Andrea wrote:Jeg tror aldrig, jeg har modtaget noget fra dem, hvor flere bøger/cd'er har været i samme pakke. Men ja, de er også gode.Aratar wrote:Som en lille hjælp kan jeg dog sige, at http://www.play.com sælger i hvert fald bøger/tegneserier til ca. samme pris og inkl. fragt. Problemet med dem er dog, at de sender fra Jersey, som ikke er inden for EU's grænser. Det betyder, at hvis man køber for over 80 kr (10,5 euro), klapper moms-fælden, hvis man er uheldig.

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
http://www.play.com bruger vi vist lidt for meget...
Alt hvad vi har modtaget har været pakket seperat og jeg har aldrig været udsat for at skulle betale nogle former for afgifter eller lignende.

frouvne, administrator

- larkin
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Jeg har også mange gange benyttet mig af http://www.play.com, men har flere gange været ude for, at de har enkelte varer, som de ikke sender ud af England.
-
- 1000+ indlæg
Jeg har lige testet, og man kan sagtens bestille varer som dansker, med dansk kreditkort, det skal bare leveres til eks. Sverige.
Mere hvis nogen har noget de absolut MÅ have fra bookdep. ... (som mig)
Mere hvis nogen har noget de absolut MÅ have fra bookdep. ... (som mig)

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 711 times
- Been thanked: 839 times
Bagatelgrænsen for moms er 80 kr.akwlinka wrote:grænsen fra ikke eu lande er nu Euro 22,- og jeg har ikke helt fundet udaf om den bliver ændret her den 1.12.08 hvor andre statser sættes i vejret.
Bagatelgrænsen for told er 165 kr (~22 euro)
Post Danmark opkræver deres massive 150 kroners-gebyr, allerede når der opkræves moms (dvs. når varen koster over 80 kr.). De nye satser per 1.12 gælder svjv ikke ved forsendelser, kun ved personlig indførelse. Så ved forsendelse fra Play og lignende steder skal vi stadig slås med en latterligt lav bagatelgrænse, der ikke er justeret i årevis.
Transport regnes ikke med, når man skal afgøre, om forsendelsen kommer over bagatelgrænserne. Det er udelukkende varens værdi. Men hvis varen er dyrere end hhv. 80 kr./165 kr., skal man også betale hhv. moms og told af transportudgiften.Stony wrote:Jeg mener desværre, at transport skal regnes oven i varens værdi. Sådan har det i hvert fald været, og det vil undre mig, om det ikke stadig er tilfældet.
Hvad Play angår, så sendes alle varer til under 18 £ normalt fra Jersey, hvor der er risiko for gebyrer.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
altså ...
Vi har bestilt en del gange fra play.com - og vi har aldrig nogensinde skullet betale noget som helst gebyr ... uanset varens pris, som stort set altid ligger mellem 14 og 34 Euro ...
Jeg mener heller ikke, at det giver mening, at hvis man bestiller noget i England, så som forbruger skal kunne vide, hvor i alverden de sender fra ... det er vist noget, der skal undersøges nærmere ... hvem ved noget?
Vi har bestilt en del gange fra play.com - og vi har aldrig nogensinde skullet betale noget som helst gebyr ... uanset varens pris, som stort set altid ligger mellem 14 og 34 Euro ...
Jeg mener heller ikke, at det giver mening, at hvis man bestiller noget i England, så som forbruger skal kunne vide, hvor i alverden de sender fra ... det er vist noget, der skal undersøges nærmere ... hvem ved noget?
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 711 times
- Been thanked: 839 times
Det er rent held, at I ikke har skullet betale gebyr fra Play. Risikoen er der, så længe de sender fra kanaløerne (og det gælder alle varer, der koster under £18). Det er ganske vist ret sjældent, at deres forsendelser bliver knaldet i tolden, men det sker altså.
I øvrigt er det jo kun Danmark, der opererer med de her håbløse toldgrænser, så for de fleste andre EU-borgere er det ikke noget problem, om der bliver sendt fra Jersey, Gurnsey eller en af de andre øer.
Det kan du jo altid checke, inden du bestiller varen. Det er sjældent noget, de lægger skjul på - det kan findes under deres kontaktinfo. Selv Amazon UK har deres egen skattelysforhandler (Indigo Starfish).Helle wrote:Jeg mener heller ikke, at det giver mening, at hvis man bestiller noget i England, så som forbruger skal kunne vide, hvor i alverden de sender fra ...
I øvrigt er det jo kun Danmark, der opererer med de her håbløse toldgrænser, så for de fleste andre EU-borgere er det ikke noget problem, om der bliver sendt fra Jersey, Gurnsey eller en af de andre øer.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
-
- 500+ indlæg
Jeg er blevet nakket 2-3 gange med play.com (har bogstaveligt talt købt hundredevis af ting fra dem) og så får Post DK bare at vide at de kan sende skidtet retur ASAP. Play refunderer varen og jeg bestiller frejdigt et nyt eksemplar fra dem der så går igennem 2. gang.
Det "koster" sådan set bare en uges ekstra leveringstid.
Det "koster" sådan set bare en uges ekstra leveringstid.
- Kanzler
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 247 times
- Been thanked: 2 times
Følgende link fortæller lidt om reglerne for salg af bøger, og bekræfter vel mistanken om, at Book Dep. spekulerer i moms'en.
http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/a ... 202150447/
Så gælder det bare om at få købt en masse i starten af det nye år! Men please sig det ikke til andre
http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/a ... 202150447/
Så gælder det bare om at få købt en masse i starten af det nye år! Men please sig det ikke til andre

Jeg sendte en mail til dem for at høre, hvornår de regnede med at starte med at sende til Danmark igen. Svaret var:
"We are due to resume deliveries by the end of the month."
Så håber jeg bare, at pundet stadig er billigt til den tid.
Vh. HC
"We are due to resume deliveries by the end of the month."
Så håber jeg bare, at pundet stadig er billigt til den tid.
Vh. HC

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Det er jo fordi toldvæsenerne i de fleste lande er utrolig ineffektive. Reglerne er de samme i alle EU-lande, det er udelukkende et spørgmål om hvor mange resourcer man sætter af til at håndhæve dem. Og man kan vel næppe klandre vores statsinstitutioner for at være effektive?Gunness wrote:I øvrigt er det jo kun Danmark, der opererer med de her håbløse toldgrænser, så for de fleste andre EU-borgere er det ikke noget problem, om der bliver sendt fra Jersey, Gurnsey eller en af de andre øer.
Næh. Det er bare dobbelt træls når de kun er effektive til at genere borgerneMik wrote:Det er jo fordi toldvæsenerne i de fleste lande er utrolig ineffektive. Reglerne er de samme i alle EU-lande, det er udelukkende et spørgmål om hvor mange resourcer man sætter af til at håndhæve dem. Og man kan vel næppe klandre vores statsinstitutioner for at være effektive?