Nye regler for internetkøb uden for EU

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Taibi »

Der er faktisk en ganske god guide til hele processen her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770313

Nu har jeg snakket med en sød medarbejder ved Skats kundecenter og vi blev enige om at:

Varekode:
9504.30.50 00; ---Andre spil

Toldsats 1; 0,00 %

Så ved alle køb over 81 kr. skal der svares moms af varens pris tillagt transportomkostninger (samt evt. gebyrer) men ikke andet.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by MesterLars »

Caniggia wrote:
Jespen wrote:
MesterLars wrote:Har planer om at negle en Twilight Struggle Deluxe til 36$ når den snart udkommer... så hvis nogen skal ha noget med :)
Det er jeg bestemt også interesseret i. :)
+1

Men jeg kan ikke helt lure det. Det vil vel ikke give helt mening at putte for meget i en pakke, hvis den saa bliver af en saadan stoerrelse, at flytransport er en umulighed? Jeg taenker her paa, om det ville kunne betale sig for os at samle alle vores evt. braetspil indkoeb hos ShopUSA i en stor ordre.
Fly transport blir ikke en umulighed - det er bare dyrere.
Så man kan sige at hvis du putter et standardspil mere i ordren, der øger volumen med (8cm*20*cm*30cm = 0,0048m3*400$=1.92$). Så du gir ca 2$ extra per spil i strafporto for dine "sidste" spil. Det gør du jo sådan set også med de første. Der er det udgiften bare pakket ind i en startpris istedet. Så det vil formentlig stadig være billigere at få alt i én ordre istedet for flere små ordrer.
Jokeren med hele shopusa-systemet her er jo så bare at du ikke kender volumen på pakken inden du bestiller.

Når det er sagt så er det rigtigt at ved store mængder skal man også overveje om det ikke er billigere at få webshoppen til at sende direkte til dig uden om shopusa (hvis de altså vil det). Også fordi de 170kr? postdk gebyr blir en procentvis mindre udgift jo mere du køber for.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Gunness »

Lars, har du mod på at vi får samlet sammen til en ny bestilling? Jeg har i alt fald et par titler, jeg gerne vil have, så er det ikke bare med at komme ud over stepperne? :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by MesterLars »

Gunness wrote:Lars, har du mod på at vi får samlet sammen til en ny bestilling? Jeg har i alt fald et par titler, jeg gerne vil have, så er det ikke bare med at komme ud over stepperne? :)
Min næste bestilling blir en preorder på Twilight Struggle der sendes engang i december. Der er et par andre i tråden der også har udtrykt ønske om at være med i en bestilling der.
Hvis det er mig der skal stå for der er der desværre lidt en fysisk begrænsning for hvor stor pakke jeg kan slæbe hjem fra et posthus (de 9 spil jeg fik sidst var besværlige nok). Hvis der derimod var en med en bil.. og/eller mulighed for levering til deres arbejde.. så kunne den mængde måske øges :)
Men send mig din email jeg skal til at diskutere de praktiske detaljer med de andre der.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Sir William »

Bare en nysgerrighed, men hvilken forretning er det I kigger på med hensyn til selve spillene?

Vil dog også mene, at hvis der kan placeres en tilpas stor ordre hos en enkel virksomhed så ville de jo nok kunne tilbyde rabatter som måske kunne modsvare lidt af udgifterne til transport og moms.

Med en stor ordre, vil vi så nok skulle hente den inde i Frihavn eller noget.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by qute »

Jeg kunne godt tænke mig at bestille Dominion seaside. Det kommer jo åbenbart aldrig til europa. Idiotiske Rio grande :evil:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1336
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Bugge »

For en god ordens skyld. Jeg har meldt min interesse for at have nogle spil med f.eks. i Twilight Struggle bestillingen.

Der er dog ikke noget i vejen for at bestille før, hvis vi er nogen der er friske sammen.

Jeg har det på den måde, at selvom det kunne være sjovt (og billigt) at bestille 8-10 spil på en gang til sig selv, og så køre sololøb med bestillingen, så vil jeg hellere bestille 2-3 spil pr. gang med 3-5 andre med jævne mellemrum, hvor vi så splejser om portoen. Man skal jo også spille sine nye spil eller hvad :wink:

Kort sagt, hvis der er 2-4 af jer der siger, nu gør vi det i næste uge, så er jeg på med nogle spil. Men jeg er også på med nogle spil i December til Twilight Struggle seancen Lars.

Og har i overvejet Amazon? De har også brætspil, og så kan man kombinere det med PS3 spil, PC Spil, DVD'er og en Musik CD eller to, da det er samme sending.

Søren
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Caniggia »

Bugge wrote:For en god ordens skyld. Jeg har meldt min interesse for at have nogle spil med f.eks. i Twilight Struggle bestillingen.

Der er dog ikke noget i vejen for at bestille før, hvis vi er nogen der er friske sammen.

Jeg har det på den måde, at selvom det kunne være sjovt (og billigt) at bestille 8-10 spil på en gang til sig selv, og så køre sololøb med bestillingen, så vil jeg hellere bestille 2-3 spil pr. gang med 3-5 andre med jævne mellemrum, hvor vi så splejser om portoen. Man skal jo også spille sine nye spil eller hvad :wink:

Kort sagt, hvis der er 2-4 af jer der siger, nu gør vi det i næste uge, så er jeg på med nogle spil. Men jeg er også på med nogle spil i December til Twilight Struggle seancen Lars.

Og har i overvejet Amazon? De har også brætspil, og så kan man kombinere det med PS3 spil, PC Spil, DVD'er og en Musik CD eller to, da det er samme sending.

Søren
Jeg kan kun tilslutte mig ideen her med at gaa sammen et par stykker og saa lave nogle ordrer sammen regelmaessigt. Jeg er dog foerst paa i december omgangen, da jeg endnu er bosiddende i USA.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Larsine »

Bugge wrote:Og har i overvejet Amazon? De har også brætspil, og så kan man kombinere det med PS3 spil, PC Spil, DVD'er og en Musik CD eller to, da det er samme sending.

Søren
Så vidt jeg kan se er der 3.5% told på CD/DVD, og derfor sikkert også på computer spil.

Det værste der kan ske, er at hele forsendelsen klassificeres som CD/DVD, og at der derfor kommer 3.5% told oven i det hele, også det der ikke er CD/DVD.

Men hvis man bestiller via ShopUSA, så er CD/DVD faktisk en smule billigere and mange andre varekategorier. Forstå det hvem der kan.

Lars
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1336
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Bugge »

Larsine wrote:Så vidt jeg kan se er der 3.5% told på CD/DVD, og derfor sikkert også på computer spil.

Det værste der kan ske, er at hele forsendelsen klassificeres som CD/DVD, og at der derfor kommer 3.5% told oven i det hele, også det der ikke er CD/DVD.

Men hvis man bestiller via ShopUSA, så er CD/DVD faktisk en smule billigere and mange andre varekategorier. Forstå det hvem der kan.

Lars
Det skyldes nok at de er så glade for, at der stadig findes dinosaur som mig, der med glæde køber min musik på CD frem for at downloade den ulovligt 8)

S
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Mik »

Bugge wrote:Det skyldes nok at de er så glade for, at der stadig findes dinosaur som mig, der med glæde køber min musik på CD frem for at downloade den ulovligt 8)
Nu er der altså også den mulighed at købe OG downloade- helt lovligt.
Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by qute »

Mik wrote:
Bugge wrote:Det skyldes nok at de er så glade for, at der stadig findes dinosaur som mig, der med glæde køber min musik på CD frem for at downloade den ulovligt 8)
Nu er der altså også den mulighed at købe OG downloade- helt lovligt.
Men svært hvis man vil have det i et brugbart format. Det meste har DRM.
http://magnatune.com/ er anderledes.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Jens_Hoppe »

qute wrote:Det meste har DRM.
Die Roll Modifiers?? :shock:

(Sorry, jeg er miljøskadet af for mange år med Avalon Hill-spil og lignende: DRM, TEC, CRT, LOS, ZOC, osv. er fast indprentet i min hjerne - modsat så meget andet ;) ).
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Helle »

qute wrote:Jeg kunne godt tænke mig at bestille Dominion seaside. Det kommer jo åbenbart aldrig til europa. Idiotiske Rio grande :evil:
hvad er nu det for noget ... kan du liiiiige forklare mig, hvad der sker? Jeg kan ikke følge med i alle mine parallelverdener for tiden, så denne forunderlige brætspilsverden er lidt perifær for tiden....
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by qute »

Helle wrote:
qute wrote:Jeg kunne godt tænke mig at bestille Dominion seaside. Det kommer jo åbenbart aldrig til europa. Idiotiske Rio grande :evil:
hvad er nu det for noget ... kan du liiiiige forklare mig, hvad der sker? Jeg kan ikke følge med i alle mine parallelverdener for tiden, så denne forunderlige brætspilsverden er lidt perifær for tiden....
En eller anden fra Rio har udtalt at de håber på at kunne levere til europe 20/11. Åbenbart har de sendt alle spillene til essen og usa.

Lidt træls man skal vente så lang tid ekstra.
Image
Post Reply