Jeg har spillet
Puerto Rico rigtigt mange gange efterhånden, men jeg mestrer stadig kun én strategi ordentligt. Så da jeg ankom i KBK og fik tilbudt den femte og sidste plads i spillet, var det naturligvis den strategi jeg måtte forsøge at følge, hvis det kunne lade sig gøre. Og med en blanding af nye og erfarne spillere omkring bordet, fik jeg faktisk lov til det: Så en factory, harbor, wharf, og to (!) bemandede store bygninger senere, kunne det ikke overraske nogen at jeg endte med flest points.
PR er et godt spil, og der er ikke noget at sige til at det har været kongen på BGG så længe. Den stærke afhængighed af hvem der sidder efter hvem, skurrer dog lidt nu om dage, hvor vi har set mange spil hvor det slet ikke er så udtalt.
Dernæst fik jeg (endnu en gang) mit
Chicago Express på bordet. Denne gang med 6 spillere, og set i bakspejlet er det måske lige en spiller eller to for mange for min smag. Men sjovt var det! Jeg klarede mig hæderligt, men vinderen var på et helt andet plan. Sjovt nok var det New York Central (det grønne selskab) der nåede Chicago, mens det ellers normalt eftertragtede Pennsylvania Railroad (rød) stallede totalt.
Til sidst blev det til et gensyn med
Stone Age, som er et spil jeg er lidt ambivalent over for. Nu var det et stykke tid siden jeg sidst havde prøvet det, så jeg havde fået blod på tanden igen, men allerede inden vi var færdige med spillet var jeg i gang med at konkludere at der godt måtte gå noget tid igen inden næste gang - for det er altså lidt et spil hvor man laver det samme og det samme og det samme hele tiden...
Det jeg lavede hele tiden var at køre min landbrugsproduktion op, og (som den eneste) samle grønne kort. Jeg tror jeg
huntede 1-2 gange hele spillet, og endte med 6 meeples. Med 6 bygninger, 64 points i grønne kort (et sæt på 8 forskellige), samt omkring 60 points i andre kort, var der ikke så meget at snakke om, hvad udfaldet af spillet angik.