Hvad har du spillet i dag? April 2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2009

Post by netsapiens »

Rune Petersen wrote:Herefter sluttede vi af med 3 gange Blue Moon. hvor jeg igen blev sat til vægs
fixede lige den der for dig mig ven :)

spøg til side, så var det et overraskende godt gensyn med Blue Moon som jeg afskyede de første par gange jeg prøvede det. Men denne gang var det en del sjovere, og jeg tror faktisk ikke det har noget med sejren at gøre, spillet var bare mere hyggeligt.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

Soendag aften blev det til omkring ti spıl M:tG. For foerste gang fik jeg proevet de nye Duel Decks (Divine vs. Demonic) og de ser rigtig interessante ud. Aftenens stoeste triumfer kom fra et Kithkin deck, det var svaert at stille noget op overfor.

Mandag aften blev der spillet et par spil Schotten-Totten. Derefter tog min M:tG-makker over og vi spillede omkring 15 spil M:tG. Igen kom Divine vs. Demonic i brug og det virkede endnu en gang meget lovende. En kamp mellem to Sliver-deck endte til gengaeld med at blive saa kaotisk at vi begge kastede haandklaedet i ringen og fandt nogle andre deck frem.
frouvne, administrator

Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

I går spillede Lilli og jeg tre spil Dominion. Der var Adventurer, Black Market, Festival, Gardens, Market, Mine, Moat, Remodel, Village og Woodcutter med i sættet. Jeg lavede et Remodel deck, medens Lilli mest gik efter penge og Mine. Det lykkedes lige godt for os begge to, og vi endte begge på 33 point.

Vi prøvede begge noget nyt i andet spil, hvor jeg til dels gik efter Woodcutter og Village, medens Lilli gik efter Remodel. Det gik bedst for Lilli, som vandt en overbevisende sejr med 37 mod mine 24 point.

Tredie spil prøvede vi igen begge nye strategier. Jeg prøved primært en penge og Mine strategi, medens Lilli gik efter Gardens, Woodcutter, Festival og Market. Det lykkedes bedst for mig, og jeg fik da også 6 af de 8 Provinser, men Lilli fik til gengæld 7 af 12 Gardens (ja vi skulle kun have haft 8 med, men det glemte vi) samt de fleste Duchy. Spillet sluttede med at Estates, Duchys og Gardens bunkerne var tomme. Lilli endte på 61 point, medens jeg nåede op på 68 point.

I to af spillene, det første og det sidste, købte Lilli også et Black Market, men endte med kun at købe få af kortene i markedet, da der altid var noget mere interessant at købe i det almindelige sæt.

Tre sjove og hurtige spil. Det er fedt at spille med en der ikke skal sidde og tænke over hvad hun skal gøre, men bare gør det. Ofte så hurtigt at jeg ikke engang er færdig med at trække mine 5 nye kort.

Lars
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Ark Nova
Has thanked: 268 times
Been thanked: 105 times

Post by Taibi »

Vi fik 3 spil på bordet her til aften.

Først blev det et spil Sankt Petersborg, et spil jeg simpelthen ikke kan vinde, vi spiller det for sjældent til at jeg kan komme ihu en strategi/ fokus der virker... jeg ender med at sidde med for mange dyre kort og får derfor ikke spillet meget...

Dernæst blev det til Hanging Gardens, som er rigtig spøjst og meget svært at forudsige i og med at VP er skjulte. Der er ikke så meget og gøre andet end at forsøge at maksimere ens egne point og ellers score de personer der kommer i spil.

Til slut fik vi spillet Dos Rios efter lang tids venten på hylden. Det bekræftede endnu engang at det er et sjovt spil, men for os ville det spille bedre med 3 eller flere... selvom det så også vil blive sværere at planlægge...
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Gæster igår.

Rune kom tidligere end de øvrige, så vi startede med et spil CIA Vs. KGB .. et spil som har overrasket mig ved at blive markant bedre hver gang jeg har hevet det frem. "Deceptively simple" passer enormt godt på det spil.

Da resten af flokken ankom skulle der smadres spøgelser i Ghost Stories. For første gang kom jeg ned til incarnation (bossen), og vi nåede lige at få lagt ham på brættet da byen blev rendt over ende af spøjelser (udtales som ø i bøjle) :)
Væk med spøgelserne og frem med kongens mænd i Kingsburg. Her blev jeg sat til vægs, men jeg synes stadig det er et hyggeligt spil, og jeg er interesseret i at prøve varianten med kongens soldater som VP-tokens, og glæder mig også til at se hvad FFG smider i udvidelsen.
Kongen blev pakket væk, og så fik jeg endelig Witch's Brew på bordet (min secret santa gave). Spillet skuffede ikke, men var præcis som beskrevet af bl.a. Faidutti, et kaotisk spil, hvor det pludselig gå op for en præcis hvor meget bluff og omvendt-omvendt-omvendt psykologi der ligger i spillet. Særdeles underholdende.
Klokken var overraskende kun 23, så der var da lige tid til at pakke Cutthroat Caverns ud. Jeg åbnede min nye version som jeg havde fået, og kunne se de forbedringer der var i wordings på mange af kortene i v 2.0. De hjalp faktisk på forståelsen, så det er en ret god reprint. Spillet var til gengæld en kende trist, fordi vi simpelthen bare smadrede alle monsterne, og da folk endelig havde fået samlet nogen kort til at irritere hinanden med, så dukkede trap room op, som blander alle spillernes hænder. Stadig underholdende, men bare mere sjovt når der er nogen der dør.
Så gik 2 af spillerne og jeg fik hevet mit Det Store Indianerspil ned fra hylden. Det var mest en introduktion til spillet, og jeg fik prøvet fixed move varianten, selvom jeg er ikke HELT overbevist om at fixed move er en fordel i forhold til terningslag.

Så der blev godt nok spillet bræt hjemme hos Claus Møller igår. Faktisk så meget så vi fik "kun" spist de hjemmebagte scones, og mit køkken er derfor fyldt med chokolade, slik og cola som vi slet ikke fik rørt. Dejlig aften
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Tirsdag blev indledt med to spil Schotten-Totten. Om efter middagen blev der spillet 7-8 spil M:tG ved poolen. Efter aftensmaden kom Dominion i brug og saa blev det til endnu 7-8 spil M:tG inden dagen var omme.

Onsdag eftermiddag blev det til en kort M:tG-seance med 3 spil. Om aftenen blev der efter et enkelt spil Money kompenseret lidt for den sloeve start paa dagen med omkring 15 spil M:tG.

Torsdag er det blevet til et enkelt spil Pandemic indtil nu. Men dagen er heldigvis ogsaa kun saa smaat ved at komme i gang! :D
frouvne, administrator

Image
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Been thanked: 1 time

Post by jondifool »

netsapiens wrote:Så der blev godt nok spillet bræt hjemme hos Claus Møller igår. Faktisk så meget så vi fik "kun" spist de hjemmebagte scones, og mit køkken er derfor fyldt med chokolade, slik og cola som vi slet ikke fik rørt. Dejlig aften
Jeg plejer også at se uåbnede slikposer som indikation på en god spil aften !
Image
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Taibi »

Vi startede aftenen med et spændende spil Attika, hvor min bedre halvdel missede et par muligheder for at genere mig i sin jagt på at bygge gratis, hvorfor jeg vandt et ellers tæt spil.

Dernæst kom Jambo + Ekspansion på bordet... igen blev det en tæt affære, men Vivi løb med sejren til sidst, da jeg ikke evnede at forny min hånd... og sad fast i to 6-vares kort, som jeg hele tiden forsøgte at købe ind til for at score den store gevinst. :?
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:[...] Torsdag er det blevet til et enkelt spil Pandemic indtil nu. Men dagen er heldigvis ogsaa kun saa smaat ved at komme i gang! :D
Resten af dagen boed paa et par spil M:tG og endnu et spil Pandemic.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Fredag blev det til et par spil M:tG om eftermiddagen med min soens Goblin-decks. Om aftenen blev der spillet 3 spil Schotten-Totten og senere 15 spil M:tG... :D
frouvne, administrator

Image
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Taibi »

Det blev til 2 gange Jambo med udvidelsen igen her til aften, ikke helt så spændende som de sidste par gange, men stadig sjovt som altid - en stor favorit her i huset.

Til slut et spil San Juan hvor mine kort var helt fabelagtige og det blev til en overlegen sejr - jeg fik bygget alle tre monumenter plus triumf buen, samt guild hall (eller noget i den stil) der gav mig 11 point ekstra, da jeg havde 11 lilla kort...

Smukt spil... :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Igen var der brætspilsaften i Brønshøj.

Vi lagde ud med et par spil Sushizock im Gockelwok. Det faldt i god jord hos deltagerne at starte i det luftige hjørne. Man kunne lige nå at sludre og finde sig til rette før det lidt tungere skyts kom på bordet.

Herefter gav vi os i kast med Le Havre. Det gav hurtigt mindelser om Agricola (for få actions ifht hvad man gerne VIL). Der var en voldsom mængde kort på bordet hen imod slutningen af spillet og analysis-paralysis begyndte at snige sig på flere af deltagerne. Gruppen var dog ikke helt optimal til netop denne slags spil, så jeg håber på at få Le Havre på bordet igen med andre, mere rutinerede spillere.

Herefter blev det til et spil Carcasonne med katapult-udvidelsen. Min personlige holdning er, at det er forbandet synd at ødelægge Carcasonne med sådan noget l*rt. Jeg holder meget af Carcasonne med The River, men katapulten virker mere som et latterligt drikkespil der har fået Carcasonne-stemplet og er blevet skubbet ud ad døren for at holde liv i pengemaskinen. Der blev dog grinet undervejs, så helt kedeligt kan man ikke påstå at det var. Efter bare ét spil er jeg dog ret sikker på, at jeg har skudt tilstrækkeligt mange papbrikker efter mine modspilleres meeples at jeg ikke behøver gøre det igen.

Til sidst blev det til et par spil Zooloretto. Jeg har haft det liggende på hylden i næsten et år og det var første gang det kom på bordet. Et hurtigt lille spil som jeg fandt ganske charmerende og mere lettilgængeligt end jeg egentligt havde forventet.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Vi var på besøg hos vores gamebuddies i går, og vi fik spillet os igennem en ordentlig måsfuld spil. Første spil på bordet var Ghost Stories, som vi havde medbragt, og efter et introduktionsspil, hvor vi fik klø, tog vi et spil mere, som vi endte med at vinde. Ha!

Infernal Contraption blev næste spil, og det havde vi ikke prøvet før. Jeg må dog sige, at det ikke lige var mig - der var alt for megen tilfældighed i kort, og hvor meget man blev angrebet af de andre.

Lige inden aftensmaden nåede vi også en enkelt omgang Pandemic, hvor det gik overraskende let, inden der pludselig kom et massivt udbrud i Centraleuropa to-tre gange lige efter hinanden, og pludselig havde vi tabt. Akkeja.

Sidst vi spillede sammen, introducerede vi dem for Space Alert, så blandt udvalget af spil i dag havde Space Dealer også sneget sig ind. Det er rigtig lang tid siden, vi sidst har spillet det, så vi var noget rustne til det i starten, men folk fik efterhånden fat i det. Meget hyggeligt spil.

Blandt spillene med knapt så lang spilletid var også Stone Age, som Jens ikke prøvet før, så det tog vi også en omgang af. Det er i øvrigt første gang, jeg for alvor har set Tools-strategien virke.

Vi rundede aftenen af med at prøve Shadows over Camelot inkl. Merlin-udvidelsen. Jeg har ikke været så superimponeret af grundspillet, som jeg hurtigt syntes blev kedeligt, men Merlin-udvidelsen gør det lidt mere interessant. Godt nok blev jeg i starten af spillet flere gange forhindret i at forlade Camelot for at tage på quest (man skal trække et kort for at se, hvad der sker på rejsen, og en del gange får man slet ikke mulighed for at tage af sted), men til gengæld var der lidt flere fyldkort, så gral-questen f.eks. reelt virkede som om, at den var mulig at løse.

Alt i alt en ganske hyggelig og udbytterig dag!
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Søndag aften blev det til 7-8 spil M:tG inden vi valgte at gå tidligt i seng.
frouvne, administrator

Image
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Taibi »

Yes, så kom Origins på bordet igen... denne gang med Era IV.

Det var rigtig spændende, omend Vivi haltede bagefter hele vejen igennem, da hun havde svært ved at få innovationspoint nok til at kunne udføre nogen meningsfulde handlinger, hvorimod jeg var oppe på 2-3-4 hele vejen igennem (overvejende i den øvre halvdel.

Sammenholdt med et par heldige terningeslag på de rigtige tidspunkter blev det til en overlegen sejr - hun så lidt mut ud til tider, men var alligevel underholdt hele vejen og var klar på at spille igen...

Denne gang kunne vi endvidere holde spilletiden - vi stemplede ud lige omkring de 4 timer. :D

Dagen er netop sluttet med et spil Hanging Gardens, altid underholdende og uforudsigelig, men sjovt.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply