Gæster igår.
Rune kom tidligere end de øvrige, så vi startede med et spil CIA Vs. KGB .. et spil som har overrasket mig ved at blive markant bedre hver gang jeg har hevet det frem. "Deceptively simple" passer enormt godt på det spil.
Da resten af flokken ankom skulle der smadres spøgelser i Ghost Stories. For første gang kom jeg ned til incarnation (bossen), og vi nåede lige at få lagt ham på brættet da byen blev rendt over ende af spøjelser (udtales som ø i bøjle)

Væk med spøgelserne og frem med kongens mænd i Kingsburg. Her blev jeg sat til vægs, men jeg synes stadig det er et hyggeligt spil, og jeg er interesseret i at prøve varianten med kongens soldater som VP-tokens, og glæder mig også til at se hvad FFG smider i udvidelsen.
Kongen blev pakket væk, og så fik jeg endelig Witch's Brew på bordet (min secret santa gave). Spillet skuffede ikke, men var præcis som beskrevet af bl.a. Faidutti, et kaotisk spil, hvor det pludselig gå op for en præcis hvor meget bluff og omvendt-omvendt-omvendt psykologi der ligger i spillet. Særdeles underholdende.
Klokken var overraskende kun 23, så der var da lige tid til at pakke Cutthroat Caverns ud. Jeg åbnede min nye version som jeg havde fået, og kunne se de forbedringer der var i wordings på mange af kortene i v 2.0. De hjalp faktisk på forståelsen, så det er en ret god reprint. Spillet var til gengæld en kende trist, fordi vi simpelthen bare smadrede alle monsterne, og da folk endelig havde fået samlet nogen kort til at irritere hinanden med, så dukkede trap room op, som blander alle spillernes hænder. Stadig underholdende, men bare mere sjovt når der er nogen der dør.
Så gik 2 af spillerne og jeg fik hevet mit Det Store Indianerspil ned fra hylden. Det var mest en introduktion til spillet, og jeg fik prøvet fixed move varianten, selvom jeg er ikke HELT overbevist om at fixed move er en fordel i forhold til terningslag.
Så der blev godt nok spillet bræt hjemme hos Claus Møller igår. Faktisk så meget så vi fik "kun" spist de hjemmebagte scones, og mit køkken er derfor fyldt med chokolade, slik og cola som vi slet ikke fik rørt. Dejlig aften
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling