- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 922 times
Re: Avatar
Jeg har nok altid haft en forkærlighed for film uden forløsning. I hvert tilfælde har jeg det ofte svært med film der behandler lidt tungere emner, som absolut skal påduttes en (Hollywood-)Happy-ending.
frouvne, administrator

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Også her. Men netop No Country For Old Men synes jeg er for makaber til at man kan slippe godt fra at smyge sig udenom.Frouvne wrote:Jeg har nok altid haft en forkærlighed for film uden forløsning. I hvert tilfælde har jeg det ofte svært med film der behandler lidt tungere emner, som absolut skal påduttes en (Hollywood-)Happy-ending.
Sidst spillet:

Jeg synes No Country For Old Men var en fantastisk film. Jeg elsker dystre, makabre film. Dog vil jeg sige, at det bedste ved den film er skuespilspræstationerne, da den er dybt deprimerende.
Ingenting i forhold til "The Road", baseret på en bog af samme forfatter. Jesus, en depri-fest.
Ingenting i forhold til "The Road", baseret på en bog af samme forfatter. Jesus, en depri-fest.
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 711 times
- Been thanked: 839 times
Bare rolig, bogen er meget værreBrichs wrote:Ingenting i forhold til "The Road", baseret på en bog af samme forfatter. Jesus, en depri-fest.

HeheJens_Hoppe wrote:Nu sagde jeg jo heller ikke at det altid var blockbusters der vandt, men jeg hiver gerne LOTR: Return of the King, Gladiator, Titanic, Braveheart, Forrest Gump og Dances with Wolves ind på min side i ringen! Avatar ville have passet fint i det brogede selskab, og det var da kun dejligt at den ikke endte der.

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Som sædvanligt, fristes jeg næsten til at sige, skal jeg se den, når man kan købe den på DVD/Blu-Ray (hvilket er snart)!Gunness wrote:Bare rolig, bogen er meget værreBrichs wrote:Ingenting i forhold til "The Road", baseret på en bog af samme forfatter. Jesus, en depri-fest.Men så absolut min største læseoplevelse de seneste mange år. Hold da fest, hvor er den godt skrevet. Men også en fin film.

Men jeg er i øvrigt meget enig: The Road som bog var noget af det mest fascinerende jeg har læst i årevis. Det tog mig adskillige dage bagefter at blive bare nogenlunde mig selv igen... Hans Blood Meridian er næste bog på læselisten.

Det er da dejligt, hvis deres kriterier har ændret sig lidt. Og det er ikke fordi jeg synes jeg har en smal smag - jeg var f.eks. glimrende underholdt af alle blockbusterne på min liste.Gunness wrote:Kriterierne for bedste film lader til at have ændret sig lidt, så megen ros skal Akademiet da have. Hvis du ser tilbage på 1980'erne og 1990'erne var det stort set kun stort opsatte (historiske) dramaer/blockbustere, der vandt (jf din liste). Men sådan er det heldigvis ikke mere.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Det er såmænd ikke noget nyt. Næsten ingen mennesker har set The Racket som var blandt de 3 nominerede film i ved den første Oscaruddeling i 1929 - og den havde ellers alle muligheder for at blive populær efter at den blev bandlyst i Chicago (fordi den handler om korruption i politiet).Gunness wrote:Men sådan er det heldigvis ikke mere. Alene det, at en film som Lone Scherfigs "An Education", der er set af... tælle tælle tælle.... absolut ingen mennesker i USA, kan blive nomineret i år, siger lidt om udviklingen.
Den er jo for medlemmer af Akademiet, og de har - ligesom del fleste andre mennesker - en relativ bred smag.Men Oscar-uddelingen bliver nok aldrig for folk med smal smag
Nu bliver jeg nysgerrig for hvad du mener om Dogville?Stony wrote:Det er absolut ikke en film man skal se, hvis man er empatisk anlagt. Man får ondt i maven. Det er to timer af mit liv jeg aldrig får igen.

For der krummede jeg godt nok tæer.

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Jeg har ikke set den. Og det skal jeg så heller ikke bruge tid på...?qute wrote:Nu bliver jeg nysgerrig for hvad du mener om Dogville?Stony wrote:Det er absolut ikke en film man skal se, hvis man er empatisk anlagt. Man får ondt i maven. Det er to timer af mit liv jeg aldrig får igen.![]()
Sidst spillet:

Hvis du har tendens til at få empati med hovedpersonen, vil du nok have det dårligt 50% af tiden.Stony wrote:Jeg har ikke set den. Og det skal jeg så heller ikke bruge tid på...?qute wrote:Nu bliver jeg nysgerrig for hvad du mener om Dogville?Stony wrote:Det er absolut ikke en film man skal se, hvis man er empatisk anlagt. Man får ondt i maven. Det er to timer af mit liv jeg aldrig får igen.![]()
Men jeg synes alligevel det var en oplevelse. Få film får så stærke følelser frem i mig.

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Taler vi om den samme film??? Den med Viggo Mortensen? Den var da drabeligt kedsommelig og gjorde absolut intet indtryk på mig...Gunness wrote:Bare rolig, bogen er meget værreBrichs wrote:Ingenting i forhold til "The Road", baseret på en bog af samme forfatter. Jesus, en depri-fest.Men så absolut min største læseoplevelse de seneste mange år. Hold da fest, hvor er den godt skrevet. Men også en fin film. [...]
frouvne, administrator

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 711 times
- Been thanked: 839 times
Yes, med Viggo, den mest danske af alle danskere. Det er ikke noget mesterværk, men på sine egne præmisser er den da ganske intens. Hvis den slet intet indtryk gjorde på dig, må du være relativt hård i filtenFrouvne wrote:Taler vi om den samme film??? Den med Viggo Mortensen? Den var da drabeligt kedsommelig og gjorde absolut intet indtryk på mig...

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Hvis I en dag ikke gider spille spil om onsdagen mere, lyder det som om der er basis for en god diskussionsklub i stedet. 

What are you, like 80?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Det er fordi vi holder igen på snakken, når vi spiller; Helle er gerne overrasket over, at vores spil bliver ledsaget af ... larmende tavshed!Jens_Hoppe wrote:Hvis I en dag ikke gider spille spil om onsdagen mere, lyder det som om der er basis for en god diskussionsklub i stedet.
frouvne, administrator

-
- 1000+ indlæg
at spille i tavshed.. ubehageligt koncept.. hvordan i alverden håner man sine modstandere og ofrer til terningeguderne i tavshed? Det kan man da ikke....
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Stony
- 5000+ indlæg
The Trailer For Every Academy Award Winning Movie EverGunness wrote:Kriterierne for bedste film lader til at have ændret sig lidt, så megen ros skal Akademiet da have. Hvis du ser tilbage på 1980'erne og 1990'erne var det stort set kun stort opsatte (historiske) dramaer/blockbustere, der vandt (jf din liste). Men sådan er det heldigvis ikke mere. Alene det, at en film som Lone Scherfigs "An Education", der er set af... tælle tælle tælle.... absolut ingen mennesker i USA, kan blive nomineret i år, siger lidt om udviklingen. Men Oscar-uddelingen bliver nok aldrig for folk med smal smag
Sidst spillet: