Hvad har du spillet i dag? Juli 2011

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2011

Post by Andrea »

Mik wrote: Siden hvornår har det været nødvendigt at ødelægge noget for sine modstandere i Dominion?
Javist findes der nogle kort som gør dette, men langt de fleste spil handler udelukkende om at bygge det mest effektive dæk til at genere flest mulige VP.

Mht. Thunderstone er det ikke så underligt at det minder om Dominion, eftersom det fra starten var meningen at bruge dette som forlæg for et dungeonspil. Desværre er spillet udtænkt at nogle folk som ved hvad de vil have, men som ikke er særlig gode til at formulere denne viden videre til andre. Men nu da vi er oppe på version 5 i reglerne, begynder det at hjælpe på det - og heldigvis ser det ud til at alle problemer med reglerne er luget væk når vi når til version 7 senere på året. Det er i hvert fald hvad udgiverne lover! :twisted:
Jeg er sådan set enig med dig i den første udtalelse, men ligesom Sir William har jeg også prøvet at spille Dominion med folk, som valgte en ret aggressiv (men effektiv) strategi. Og ja - regelhæftet er vitterlig ikke særlig godt! :shock:
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

I går havde vi besøg af qute og Steffie, og her fik vi endelig prøvet 20th Century. Det var interessant - især så kort tid efter at jeg havde prøvet Imperial, hvor ideologien ikke just er særlig flatterende - og det er et rigtig hyggelig eurogame, som dog var en anelse for langt. Spiltiden bliver nok forkortet, når vi har spillet det et par gange, men jeg tror ikke, vi får det ned under 2 timer med fire spillere. Men alt i alt en god spiloplevelse og hermed en tak til Mik for at have skrevet så positivt om spillet, at jeg blev nødt til at købe det :)
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Andrea wrote:Jeg er sådan set enig med dig i den første udtalelse, men ligesom Sir William har jeg også prøvet at spille Dominion med folk, som valgte en ret aggressiv (men effektiv) strategi.
Det er meget få kort af den samlede serie som kan påvirke andre spillere. Så det er yderst let at vælge 10 sæt kort som overhovedet ikke påvirker de andre spillere.

Med hensyn til Thunderstone (og udover reglerne) var min hovedanke at der var for stor tilfældighed i spillet: man kunne sidde med en kæmpehær og stadig kun optjene nogle få XP og VP. Og til gengæld komme til at lukke et fuldfed monster ind til næste spiller. varebde til at VP-korene i Dominion blev blandet og når man havde købt en Estate dukkede der en en fed Provins op til næste spiller.

Heldigvis hjælper udvidelserne på disse problemer: dels er der flere kort som lader en kigge og ændre på Monsterbunke,, og dels er der nu fælder og skatte, som gør det lidt sjovere at gå ned i hulen.
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Flyttet til anden tråd!
Last edited by Mik on Thu Aug 04, 2011 11:19 am, edited 2 times in total.
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Mik wrote:Mandag aften ...(snip)
Hørte dette så ikke til under august måned?
Post Reply