Hvad har du spillet i dag? - September 2014

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2014

Post by Mik »

I går fik Eivind, Martin og jeg endelig mulighed for at afslutte introduktionsscenariet "The Black Flag" i Pathfinder Skull & Schackles. I dette scenarie er der et fjendtligt skib i hver lokatitet, og hver gang man fejler at nedkæmpe skibet mister man 1d6 ture fra timeren. Det var en hård nyser, og da jeg havde gjort det sværere for os selv ved at udvide scenariet med en lokalitet til en fjerde mand - som viste sig et den haj-inficerede "Shark Island", så klarere vi naturligvis ikke skærene (!)

Så måtte spille scenariet igen (uden hajøen), og anden gang gik det betydeligt lettere.
Nu oprandt så endelig tiden da vi kunne tage hult på den første Adventure-pack. Det første scenario hedder Press Ganged! hvor vi alle tre er blevet shanghajede! Der er kun en enkelt lokalitet (nemlig skibet vi er blevet bortførte på, og med stærk ærtesuppe af tåge, kan vi dårlig se en hånd for os.

Scenariet er fyldt med barrierer og håndlangere, og helt usædvanligt starter vi alle med kun et enkelt kort på hånden. Hver gang vi klarer bekæmpe en barriere eller håndlanger stiger vores hånd med +1. Det gjorde at vi lynhurtigt sad med størstedelen af vores kort på hånden, og til sidst var vi simpelthen nødt til at trække os tilbage.

Hvordan vi gjorde dette (midt ude i rum sø) melder historien ikke noget om, men begyndte forfra of forsøgte denne gang at lade være være med at vinde for mange kort - men vi endte nu alligevel snart i samme prekære situation som første gang. Det kunne jo umuligt være rigtigt!
Og det viste at det er det heller ikke. Der er officiel FAQ på scenariet, så vi kan aldrig trække flere kort end vores normalhånd tilsiger. Så næste gang vi står til søs, må vi hellere huske at bringe FAQ'en med! :roll:

På trods af dette irritationsmoment er spillet stadig en betydelig forbedring i forhold til "Rise of Runelord"-udgaven. 8/10
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

I går aftes besøgte vi vores gamebuddies. Vores omgangskreds er generelt temmelig børneramt pt., så det er begrænset, hvor meget vi får spillet, men vi nåede da en enkelt omgang Galaxy Trucker samt en omgang 7 Wonders inkl. Leaders-udvidelsen.
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Post by Lyng »

I går fik vi igen Race for the Galaxy på bordet. Det var et dejligt gensyn. Min hustru gik efter en hostile planet strategi hvor jeg gik rent efter production af novelty goods. Det lykkedes mig at gøre nogle effektive developments og explores og endte med at vinde stort.
Det plejer ellers at være min kone der tørrer gulv med mig i Race, så det var ganske glædeligt endeligt at mærke sin strategi bære frugt.
Generelt rammer Race for the Galaxy et meget blødt punkt hos mig, der hedder engine building. Jeg elsker ganske enkelt spil hvor man har mulighed for at bygge en lille interagerende motor op, og se den give afkast.
Fremragende spil!
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Har været en tur i England fra onsdag til mandag. I den forbindelse fik jeg kun spillet 4 spil. To spil Citadels (inkl. Dark City bygninger) med Lilli. Endnu en gang blev jeg overbevist om at det er et fantastisk 2-3 spiller spil, faktisk langt bedre en 7-8 spillere, hvor der er alt for meget nede tid, og alt for meget tilfældighed. Jeg vandt det første, og lå så langt foran (med 6 bygninger og 21 point, mod Lillis 5 bygninger og 12 point) i det andet spil Lilli ikke havde en chance... men det havde hun så alligevel, da hun med arkitekten spillede et klokketårn, forkortede spillet til 7 bygninger, og spillede en lille bygning, som gjorde at hun var først til de 7 bygninger. Det gav hende 7 point for bygninger og 3 point for at være første færdig, og dermed nå 22 point. Godt spillet.

Om lørdagen var vi i Center Parcs med hele familien (28 mennesker), og vi fik sneget to spil Avalon ind. I begge spil var jeg Minion of Mordred, og det var en fornøjelse at drive de andre rundt i manegen. Specielt i andet spil hvor min medsammensvorne kom på de to første missioner og spillede god, medens vi fik overbevist alle andre om at Merlin var ond. Da de tre sidst missioner fejlede kunne de slet ikke finde ud af hvem det var der var de onde, bortset fra Merlin :-) Min ene niece spurgte straks hvor man kunne købe sådan et spil, for det var det sjoveste hun længe havde prøvet.

Derudover blev det også til 5 spil Laser Combat, hvor mit team vandt 4 ud af 5 matches (Trial, Last-man-standing, Capture the flag, Take the fortress og Maxican Stand-off). Nogle gang er det bare sjovt at få lov til at rende rundt i en skov og skyde med lasergeværer efter en anden flok drengerøve.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Mandag aften blev det til en omgang Die Siedler von Catan: Städte und Ritter med 5 spillere.
På søndag vil det være præcis 4 år siden at vi spillede det sidst.
Naturligvis vandt Martin, med Eivind og Polack kæmpende om andenpladsen, medens Torben Ussing og jeg kæmpede om at komme sidst - begge med sølle 4 point. 8/10
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Vi var fuldt hus til brætspil igår. Jeg havde læst regler til Five Realms. Det er et rigtig "tyskerspil", hvor man har taget nogle interessante mekanismer og efterfølgende klasket et tema ned over. Men det kan godt fungere endda, når man undervejs føler man har nogle interessante valg. Five Realms gav et positivt førstehåndsindtryk. Det er perifært i familie med worker placement. Alle meeples står dog på brættet ved spillets start, og så rykker man rundt på dem. Alt afhængig af hvilken farve meeple du rykker med får du så en handling du kan udføre, og alt afhængig af hvor du har flyttet hen, får du endnu en handling. Dertil kan du købe nogle lampeånder der dels giver point og dertil kan give dig nogle særlige handlinger som kun lampeåndens ejer kan udføre. Og så er der ressourcer du kan købe og omsætte til penge samt slaver du kan ofre som betaling for visse handlinger. Det er afgjort et spil jeg ser komme på bordet igen. Et eurogame i den lidt lettere ende. Det minder lidt om noget Stefan Feld kunne have fundet på. Ressourcerne er bare ikke helt ligeså knappe som man ofte oplever i hans spil. 7/10

Så tog vi fat på nogle fillers, og det første blev Dixit Odyssey. Det er et anderledes spil, hvor alle deltagere har nogle kort med billeder på. Så skal en enkelt spiller vælge et kort og sige et eller andet man kan associere med det billede, og så spille billedet med bagsiden op. Alle andre spillere forsøger at spille et kort - med bagsiden op - de mener kan associeres med det ord. Kortene blandes og vendes, og nu skal man gætte hvilket kort der er det rigtige. Du får point for at gætte rigtigt, eller for at andre gætter på dit kort. Hvis du er den aktive spiller, skal du finde en kategori der ikke er så nem at alle gætter det, men heller ikke så svær at ingen kan gætte det. Den aktive spiller får nemlig kun point, hvis kategorien er tilpas svær. Det er ikke en af mine foretrukne genrer, men jeg kan godt se de brugt som et familiespil, og det er ikke utænkeligt at jeg kunne finde på at samle et eksemplar op. 5/10

Til sidst nåede vi nogle runder af Skulls and Roses. Det kan nok bedst kategoriseres som et ølspil i stil med Meyer. Men her har hver spiller fire kort. Tre med roser og et med et kranie. Så spiller man disse med bagsiden op, og på et tidspunkt er der en spiller der mener at kunne sige hvor mange kort han/hun kan vende uden at der er et eneste kranie mellem de vendte kort. Pivsimpelt, men det giver alligevel nogle muligheder for bluff. Man skal altid starte med at vende de kort man selv har spillet, men hvis man eksempelvis kun har spillet et enkelt kort som er et kranie, og man så vælger at byde på hvor mange kort der kan vendes og derved implicit antyde at man selv har spillet en rose, kan man lokke andre til at byde over og så vende dit kort som et af dem, og på den måde lokke dem i fedtefadet. Meget enkelt spil, hvor man i ligeså høj grad spiller på menneskelige egenskaber, og hvorvidt du kan lure om din modstander bluffer. En fin filler. 5/10
Sidst spillet:
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Tirsdag var det PIRAT-DAG:

Først lagde vi ud med Anti-Gravity, Benjamin Corliss' prototype fra The Gathering of Friends, som er et spil om rumpirater, minedrift, aliens osv. som spilles med magnetiske rumskibe på et et Bob-bræt. Eivind vandt det første spil, og Jesper vandt det andet. 9/10

Da Martin var kommet, gik vi i gang med Black Fleet: Vi nåede to spil, hvor jeg havde den tvivlsomme ære at trække den sorte flåde, hvilket betød at jeg skulle begynde begge gange - og det er ikke nogen fordel. Eivind overfaldt mig med det samme, og inden de andre havde set sig om var han så langt foran, at det var umuligt for nogen at indhente ham. Til gengæld blev spillet hurtigt overstået. :lol:

I det andet spil forsøgte jeg at lægge lidt mere forsigtigt ud. Det gik bedre, men til gengæld havde jeg svært ved at samle penge nok ind. Jeg holdt også lidt for længe fast i nogle Fortune-kort, som Martin mente jeg burde have dumpet for længst - og det har han nok ret i. Det andet spil blev vundet af Jesper.
Spillet er hurtigt og underholdene, med en hel del held i kortene. Lidt ligesom Jamaica, men dog mere som et ægte pick-up-and-deliver spil. PT det bedste bud på et piratspil. 9/10
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 917 times

Post by Frouvne »

Stony wrote:Vi var fuldt hus til brætspil igår. Jeg havde læst regler til Five Realms. [...]
Vi andre spillede efter reglerne til Five Tribes, så det kan måske forklare, hvorfor du klarede dig så elendigt! :wink: I min research havde jeg afskrevet spillet, da det så temmelig ordinært ud. Det viste sig dog at være meget bedre end jeg havde forventet og det ville jeg med fornøjelse spille igen. Sjov idé at alle workers starter på bordet og ligeledes opstår der nogle interessante valg, når man skal forsøge at afslutte sine ture i de rigtige felter uden at efterlade workers i en fordelagtig position for modstanderne. Et rigtig fint spil i den lettere ende.

Som Steen skriver ovenfor sluttede vi dog af i en endnu lettere ende med Dixit Odyssey og Skulls and Roses. Spillene i Dixit-serien er rigtig hyggelige og Skulls and Roses vil helt sikkert egne sig fortræffeligt som et ølspil. Så det må vi have frem til den næste julefrokost.
frouvne, administrator

Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

I går lagde Eik og jeg ud med to spil Coin Age medens vi ventede på at de andre dukkede op. I første spil dummede jeg mig i min sidste tur, hvor jeg skulle have dækket Eiks 3'er mønt som stod i et område med et enkelt felt, og derfor gav ham 6 point, så jeg kunne i det mindste takke mig selv for at jeg tabte 13-8. I andet spil så det sort ud for mig, men i løbet af 2 omgange fik jeg vendt det hele, og vandt spillet 11-6. Ikke noget dybt taktisk spil.

Anton og Laban var ankommet og vi fik spillet 2 spil This Town Ain't Big Enough for the 2-4 Of Us. Første spil med grundreglerne, andet spil med Badges. Anton forlod os, og vi tog endnu et spil med Badges, Hired Guns og Miners. Miners gør stort set intet for spillet, hvorimod de to andre gør spillet en del mere taktisk. Jeg husker slet ikke hvem der vandt, men det var i hvert fald ikke mig.

Jens var ankommet, og Laban valgte spil. Han valgte Ubongo, da det jo var på tid, og derved ikke kunne forsinkes af AP. Jeg fik en anden plads, men jeg synes stadig ikke det er et sjovt spil.

Vi sluttede af med et spil Express, som er et rummyspil, hvor man spiller i par, og har mulighed for at sende sine kort over til sin medspiller. Jeg synes stadig det er et godt spil, men kun hvis det spilles på 45 minutter, og ikke de 2 timer vi endte med at bruge på det. Jens og jeg vandt med 114 point mod Eik og Labans 112 point.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Martin og jeg fik endelig spillet Descent: Journey into the Dark 2nd Ed. for første gang siden maj måned, og denne gang fik spillet det tredie akts anden del sammen med finalen.

The Ritual of Shadows: Jeg spillede vores to helte imod Martins Overlord, og sædvanen tro vandt Overlorden igen. Godt at vored kampagne slutter i dag, for spillet egner sig ikke til to spillere (1 Overlord vs. 2 Helte). Man er nødt til at have alle 4 helte med, for at deres evner skal komme til deres ret, og at styre 4 helte vil give for meget at holde øje med. Så vi lægger hovedet i blød inden næste spil-session.

Finalen blev The Man Who Would be King, med mig som Overlord, og denne gang var en kamp til døden!
Det lykkedes mig at slå de to helte ihjel, så vi er under alle omstændigheder nød til at starte forfra med nye helte næste gang :wink:

Vores metode med at skiftes til at spille side virker rigtig godt, og både Overlord og helte fik udviklet sig fint. Så vi vil helt klart forsætte med nye scenarier! 8/10
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

I går var min kone i sommerhus med nogle veninder, så i den anledning havde jeg inviteret nogle venner over til Drengeaften. Karrypølser, pommes frites og øl i alle mulige afskygninger, og så naturligvis brætspil.

Jeg fik spillet med i et spil Village, hvor jeg med en rejsestrategi måtte nøjes med andenpladsen. Vinderen vandt på flest i krøniken og en hel del salg. De to sidste pladser blev tabt på kun at koncentrere sig om salg.

Så blev det til to spil Coco Loco, som jeg tabte stort.

3 spil Das Motorsportspiel, hvor jeg frivilligt valgt at starte sidst i alle løb. Alligevel vandt jeg de to første komfortabelt, men måtte se mig henvist til andenpladsen i det sidste løb.

Vi sluttede af med et enkelt spil Chaos Marauders, hvor vinderen ikke blev den spiller det afsluttede spillet (1020 point) med en spiller der havde lukket to rækker med masser af krigsmaskiner og booty (1070 point), de to sidst haved 70 og 40 point (og ingen grund til at tvære i hvem af dem jeg var).

En super konge aften.
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Has thanked: 543 times
Been thanked: 330 times

Post by Jonezy »

Længe leve germangames.dk!! I forbindelse med en derailed tråd kom jeg i snak med Da Senzai omkring at få spillet noget Summoner Wars.

Det endte så med at blive i dag og Da Senzai viste sig at være en flink fyr, som hedder Kasper og han havde lokket et par kammerater til, så vi var fire mænd til en lille SW turnering.

De 3 andre spillede med nogle af de såkaldte second summoners, så jeg kendte slet ikke deres decks. Det betød så mindre for min flok af lumske og sniger-morderiske Sand Goblins, som lykkedes med at få snigmyrdet først Mad Sirian fra Fallen Kingdom, så Torgan en Tundra Orc summoner og til sidst Samuel Farthen fra Vanguards. I alle tre spil udnyttede jeg enhver chance for pot shots på modstanderens summoner og strategien holdt vand, da alle mine modstandere spillede ret aggressivt. Mod Fallen Kingdom var jeg heldig med at modstanderens summoner skadede sig selv for forskellige fordele, hvilket gav en åbning. Mod Tundra Orcs udnyttede jeg et Mirage event til at flytte mine mure og summone Kreep til et afgørende dødstød, lige da der var dømt total istid på mine bane halvdel. Mod Vanguards kom modstanderens summoner lidt for langt frem pga. sin abilty til at beskytte sine commons og det udnyttede jeg til en masse pot shots, som gav min champion Biter mulighed for et dødstød som han iskoldt udnyttede.

Vi nåede et fjerde spil inden Jesper måtte forlade os og her var jeg den nye Jungle Elves summoner mod de nye Guild Dwarves. Jeg fortsatte sniger morder stilen og et par modstandsdygtige næsehorn gjorde kort proces mod Bolvi tårnbygger, dværgenes summoner.

SW er sgu fedt og sjovt samtidigt med at alle faktioner er interessante på hver deres måde. Det er klart et spil, som jeg bør få på bordet oftere for jeg er altid super underholdt med gode taktiske beslutninger og giftige komboer, og så spiller det endda ret hurtigt (ihvertfald når man spiller sniger morder stilen).

SW blev lagt væk, da Jesper gik og Sentinels of the Multiverse blev fundet frem. Jeg var Expatriette, Kasper var Mr. Fixer og Torben tog The Naturalist. Vi kæmpede mod El Capitan i Western miljøet og hold da op en røvfuld vi fik af tids piraterne. Min Expatriette blev hurtigt skudt i stykker og ikke lang tid efter blev Mr. Fixer så pløkket i stykker inden The Naturalist kæmpede en lang og forgæves kamp mod overmagten. Altid fornøjeligt med SoTM, også selvom man få prygl!

Hyggelig eftermiddag i Vanløse. :)
Image
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Been thanked: 10 times

Post by Da Senzai »

Tak for spillet og besøget idag! Det var superfedt! :D

I min mini-playgroup har vi ikke så meget finesse, når vi spiller Summoner Wars, men vi morer os meget godt alligevel! :D.

Jeg spillede Torgan, Tundra Orkernes anden Summoner, og jeg havde valgt at bruge en strategi, der hedder "STOP FOR NOTHING!", hvor jeg tonser frem med dices a´blazing og tæsker på modstanderens figurer indtil han giver op! :D

Step 1. Løb frem med Torgan, tank et par hits, og lav et par Is-mure.
Step 2. Smid Ice Armor på Berserkerne,og start en Slug-fest med modstanderens commons.
Step 3. - DET ER SÅ HER; AT DET BLIVER AWESOME!. Der skulle gerne stå, et par fjendtlige common units, i nærheden af Torgan, som forsøger at få ramt på ham. Så nu spiller vi Glacial Shifts, så vi kan køre modstanderen´s units over med vores Ice Walls´s samtidigt med, at der gerne skulle havne nogle Ice Walls på modstanderens bane-halvdel, så vi kan brække Tundra-Orker udover modstanderens bane-halvdel, og derved få ramt på hans Summoner.

I kamp 1 mødte jeg Jesper´s Vangards, hvor det lykkedes mig at outslugge hans figurer. Samuel - Vangards Summoner - har en evne, der hedder, at alle de venligtsindede Commons, der er adjacent to ham, kun kan blive ramt på 4 eller over. Der er bare lige det, at mine Tundra Orker´s Berserkere har en evne, der hedder "Reckless", hvilket betyder, at de kun rammer modstanderen på 4 eller over. Derfor gjorde Jespers summoners evne ikke den store forskel, og jeg kunne derfor slippe afsted med planen op at tæve løs med berserkere, hvilket gav mig sejren.

I kamp 2 mødte jeg Jon´s Sand Goblins, det var en utroligt spændende kamp, hvor jeg egentligt følte, at jeg havde meget godt styr på tingene - altså lige indtil, at jeg blev grådig og Summonede min Champion Krom. Jeg løb op til Jon´s Summoner, og kastede min økse efter ham. Når Krom kaster med økser, må han vælge en mur inden for 3 felter, og slå med en terning! På 1-2 går muren i stykker, og på 3-6 skader muren aller unites, der står ved siden af den - dvs. Jon´s Sand Goblin! Jeg ruller obviously min terning....OG DET BLEV EN ETTER (eller også var det 2 :P), og min mur splintres uden at skade nogen som helst! Det betød, at min mur forsvandt, og Jon spillede MIRAGE, for at flytte sin mur, derover, hvor min mur stod, hvorefter, at Jon summonede en Sand Goblin, der løb ned og tog livet af min Torgan... ØV! :D

Kamp 3 var en god kamp mod Torbens Fallen Kingdom. Der var lidt frem og tilbage kamp, men i sidste ende fik jeg sneget en Ice Wall ned ved siden af Torbens Summoner, så jeg kunne fremkalde en Champion, der bankede ham! :D

Gode og underholdene spil, og jeg er helt sikkert frisk på en gang Summoner Wars til! :D
Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by 40crew »

Lørdag havde vi et par over til spil. De kom om eftermiddagen, så vi kunne nå et spil eller to inden aftensmaden, men da klokken var 3 inden vi kom igang, ville jeg ikke til at lære dem et nyt spil. Vi har også en lille purk på et års tid, så det skulle være et spil jeg kunne spille med et halvt øje. Det endte med at vi tog en omgang Castles of Burgundy, som vi alle har prøvet før. Spillet og TO OG EN HALV TIME. Wow.. Var slet ikke klar over at man kunne være så lang tid om det, men al ting tager længere tid når man skal passe den lille hehe.

Vores gæster var ret glade for CoB sidst de var her, faktisk så glade så de selv tog ud og købte det. Men efter de havde spillet det et par gange 2, blev de faktisk noget kede af det, og forsøger at komme af med det igen. Men som et 4 personers spil var de stadig begejstrede og vi havde et rigtigt godt spil. Mange forskellige strategier blev forsøgt, og en af vores gæster rendte også med sejren (som hun plejer, i stort set alle spil vi spiller... :P). Jeg tror stadig dette er mit yndlings spil, det er simpelthen så godt skruet sammen!

Efter aftensmaden, og lille manden var lagt i seng, var aftalen at vi skulle prøve os med enten Terra Mystica eller Caverna. Vores gæster havde prøvet ingen af spillene før, og vi har kun spillet TM 1 enkelt gang og Caverne 2½ gang. Vi endte med Caverna, da en af os var lidt tændt af de asynkrone evner i TM (dem overkommer vi næste gang, det er altså ikke så slemt :-) ). Vi nørklede os igennem reglerne, og besluttede os for bare at starte stille og roligt og tale os lidt igennem hvad vi gjorde..

Dette spil, ekskl. regler, tog vel omkring 4 timer.. Men vi hyggede med god rødvin og snakkede frem og tilbage, så det føltes ikke så slemt. Faktisk var det nok de sidste 2-3 runder der tog ca halvdelen af spiltiden. Vi spillede alle 4 forskellige strategier, og der blev både ynglet heste, grise, køer, får og dværge.. Næsten som en "Brun punktum" sang.. Fantastisk spil, men det tænder os en smule af med alle de skide brikker..

Min kone vandt med et enkelt point ned til nummer to, og så var husfreden også sikret :D Det var vidst ved at være nogle spil siden hun sidst har vundet.

Det er synd at Caverna ser så lidt spil tid, og der går nok også lang tid før vi får spillet det igen. Men det er så godt skruet sammen, at jeg har ihvertfald ikke i sinde at skille mig af med det.

Lidt ærgeligt at vi kun nåede 2 spil, når vi havde så mange timer til rådighed, men jeg vil hellere spille få store spil, end flere små spil der ikke siger mig så meget. Og vi var da også alle enige om at den "brain-burning" vi havde været udsat for med Caverna, føltes rigtigt rart.
Image
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Post by Lyng »

Søndag aften stod den igen på Agricola med min hustru.
Jeg lavede et par fejl i opstarten og endte med at måtte tage et begger card. Men stadig en dejlig oplevelse. Det er et benhårdt spil hvor der ikke er plads til mange fejl. Jeg føler virkelig man selv sidder med skylden hvis man taber og at det er nemt at se hvor man kan forbedre sig.
Lækkert spil som også min hustru holder meget af.
Image
Post Reply