I går havde Laban meldt at han først ville komme omkring kl. 22, så vi kunne passende starte et 4-personers spil, nemlig
De Små Drageriddere, mest af alt for at få testet om det var et spil der skulle med på Nordisk Spildag. Første spil spillede vi efter standard reglerne, hvor man som spiller selv bestemmer hvilken del man må bygge med, og det var åbenbart alt for let. Michael vandt i hvert fald nemt, medens Jens stort set kun fik klippestykker i hovedet. Så spillede vi et spil efter de avancerede regler hvor det er en modstander der bestemmer hvad du skal bygge med, og det blev straks mere udfordrende og sjovt. De runde og svæve komponenter blev brugt først, og det var en udfordring. Michael vandt igen, og Jens kunne bryste sig med igen at være den spiller der fik flest klippestykker i hovedet. Så tog vi et tredje og afgørende spil, og endelig lykkedes det for mig at være den første der klatrede op til dragen, medens Jens igen fik masser af klippestykker i hovedet. Sjovt børnespil, som voksne sagtens kan hygge sig med, jeg vil dog anbefale de avancerede regler som gør det noget mere udfordrende.
Derefter blev det til et spil
Lords of Waterdeep (med promokortene). Det var tydeligt at Jens havde Larissa, og selvom Eik og jeg forsøgte at forklare Michael hvor stærk hun er hvis ikke man arbejder mod hende, så lykkedes det ikke helt, og Jens vandt, men dog kun ca. 10 point foran mig. Hvis ikke Jens havde spillet en mandatory quest på mig da jeg kun havde 2 træk tilbage, ville jeg sandsynligvis have scoret nok point til lige at snige mig foran ham
Laban var ankommet og vi tog et spil
7 Wonders. Eik fik A siden af The Statue of Zeus in Olympia. Michael fik B siden af The Hanging Gardens of Babylon. Jens fik den originale udgave af Manneken Pis, men fik dog A siden så han kunne ikke vinde en fadøl. Laban fik A siden af Great Wall of China. Jeg fik B siden af The Mausoleum of Halicarnassus, og havde dermed mulighed for at bygge tre ekstra kort. Til gengæld dummede jeg mig tre gange i løbet af spillet. I første tidsalder byggede jeg en Clay Pool, som jeg allerede havde i forvejen, og den blev derfor discarded uden effekt (ikke en gang de 3 penge jeg kunne have fået ved selv at discarde den). I anden tidsalder forsøgte jeg at bygge et kort, men på trods af at jeg havde mange ressourcer, kunne jeg ikke købe de sidste hos mine naboer, og jeg måtte derfor discarde for 3 penge. I slutningen af anden tidsalder byggede jeg en del at mit Wonder, og kunne derfor frit bygge et kort fra discard bunken, men endte med at bygge et rødt kort som absolut ikke havde nogen betydning, da Laban havde bygge tredje stadie af hans Wonder der gave to ekstra skjolde. Tre fejl som uden tvivl kostede mig sejren. Jeg fik til gengæld rigtig mange points for guilds, da Laban konsekvent blev ved med at sende dem hen til mig, men altså ikke nok. Laban havde til gengæld får lavet en god kombo, og selvom han stort set ikke havde nogen ressourcer, kunne han bygge det han havde lyst til og vandt spillet.
Vi sluttede med to spil The City. I det første kunne jeg slet ikke få noget til at fungere, og jeg fik hverken point eller indkomst, medens Eik som sædvanlig formåede at bygge 3 stadtvillaer på trods af at han kun havde en indkomst på 2. Alligevel blev han overhalet af Michael, med et enkelt point, som havde satset på biler, og rent faktisk lykkedes med dem. I andet spil gik det meget bedre og jeg fik både point og kort i en lind strøm, og selvom jeg byggede nogle dårlige kort de sidste to runder, var jeg alligevel så langt foran at de andre ikke kunne indhente mig.