Hvilket spil har du FÅET i dag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Locked
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Black Sea »

Andrea wrote:
Black Sea wrote:Lørdag var en stak venner forbi i anledning af at jeg (endelig) er færdig med min uddannelse. Søreme om ikke de havde et brætspil med (eller... det er jo sådan set et kortspil), nemlig Bang! The Bullet. En dejlig filler og så ser den overdimensionerede kaliber 94679430 kugle rigtig nice ud :D
Det er lige, hvad den gør! Den er bare en smule upraktisk at have liggende på hylden... men hvad :)
Og tillykke med uddannelsen!
Her i huset er der plads til at den kan stå - måske fordi der er for få spil i samlingen :twisted:

Og mange tak! :D
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Andrea wrote:[...]... og så var der også ret speciel gave i blandt (som jeg havde ønsket mig): en udflugt til Jylland, hvor jeg får mulighed for at smadre en bil med et bat! Det er da alt for sejt!! :lol:

Min nysgerrighed påbyder mig at spørge, hvad der skete med denne gave!
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 189 times
Been thanked: 190 times

Re:

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Min nysgerrighed påbyder mig at spørge, hvad der skete med denne gave!
Intet indtil videre - vi har prøvet at koordinere et besøg her i løbet af sommeren, men da værterne først var en måned i USA, den ene fyldte tredive i denne uge og de skal giftes i slutningen af måneden, så er der ikke sket så meget. Men nu ligger initiativet hos dem, og så må vi se, om der sker noget...
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Jeg har i fredags fået Carcassonne af min elskede kæreste. Det er nu et fantastisk spil - kan godt forstå, det bliver anbefalet mange steder...
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Killer Bunnies, med venlig hilsen fra an svigerinde som "aldrig havde fået det spillet og ikke gad læse reglerne på engelsk".. tak for det da :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Wizard som jeg fik via denne geeklist
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

I KBK i tirsdags havde vi spil-pakkeleg. Seks deltagere medbragte hver et indpakket spil. Vi spillede Royal Turf, og hver spillers penge til slut afgjorde rækkefølgen man måtte vælge en pakke. Suverænt dårl^H^H^H uheldigt spil fra min side gjorde at jeg endte på en klar sidsteplads, men selv da fik jeg et spil jeg gerne ville have: Leonardo da Vinci.

De andre spil der blev givet var Australia, Kreta, Bridges of Shangri-La, UWO & Atta Ants, samt Candamir.

Inklusive det spil jeg selv havde med, var 3 af de 6 spil nogle der konkret har stået i min samling på et tidspunkt. :D
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Nu er det jo jul, og selvom der ikke var nogen brætspil på ønskesedlen i år, så var der skam et par stykker under juletræet :)

Af de hellerupske nisser fik jeg Rette Sich Wer Kann, som straks blev taget i brug, da 'de voksne' sad og så en liveoptagelse af en Bob Dylan-koncert. Der må dog være noget i vejen med det, eftersom jeg vandt over Jens! :shock: Han er allerede blevet truet med, at han bliver udsat for det igen ved lejlighed.

Derudover åbnede jeg pakken fra min Print & Play Secret Santa - og var ved at falde bagover! Jeg havde fået Zombie Plague, og det var rigtig lækkert udført (jeg tager billeder i morgen eller overmorgen). Jeg glæder mig rigtig meget til at få det afprøvet :)

Derudover var det generelt en god høst - bl.a. sæson to og tre af Battlestar Galactica - så det er jo skønt :)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Jeg havde heller ikke ønsket mig brætspil i år, men fik del i et Kingdoms, del i et Battlestar Galactica og sørme om jeg ikke var så heldig at få et deduktionsspil helt for mig selv, nemlig Insel der Piraten ....
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 719 times
Been thanked: 841 times

Post by Gunness »

Nu skriver min kone, Maibritt, jo ikke så meget herinde, men jeg får jeg nok også glæde af hendes nye Battlestar Galactica (jaja, selvindkøbt er velindkøbt ;)) (og ingen klager over, at hun også fik sæson 3 af BSG og jeg selv fik Fallout 3, men det er så off-topic)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

... også jeg var så heldig at få min andel i et eksemplar af Kingdoms og Battlestar Galactica. Men festen var langt fra slut med det! Det signeret eksemplar af Planet Steam blev det til og så havde andre haft lige så lidt held som mig med at få leveret gaver til tiden (seks gaver på nettet dukkede ikke op for mit vedkommende i år! :? ), så i løbet af januar kan jeg vente at modtage eksemplarer af: Wasabi!, Space Alert, After the Flood og Duck Dealer! :D Jeg ser absolut frem til det kommende år... også på den spilmæssige front! 8)
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Gunness wrote:Nu skriver min kone, Maibritt, jo ikke så meget herinde, men jeg får jeg nok også glæde af hendes nye Battlestar Galactica (jaja, selvindkøbt er velindkøbt ;)) (og ingen klager over, at hun også fik sæson 3 af BSG og jeg selv fik Fallout 3, men det er så off-topic)
Jamen, Jacob, hvis jeg må være så fri og foreslå, at vi kunne spille noget sammen en dag .... vi kunne lave en optimeringsstrategi ... hvis I lærer reglerne, og vi lærer reglerne til Battlestar, så kunne vi mødes og teste vores nye spil ... hvis det kan gøres lige på og hårdt, kan det være at det kan lade sig gøre, selvom der er børn i nærheden .-..
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:og jeg selv fik Fallout 3
Du må sige, hvordan det er. Umiddelbart lyder det meget fristende, og jeg kunne jo godt lide Oblivion (og Morrowind før det). Det eneste der får mig til at holde lidt tilbage er, at det virker som om der er temmelig meget fokus på blodig og meget grafisk vold i F3 - og det kan jeg hurtigt få nok af, tror jeg.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail

Post by Gunness »

Helle wrote:Jamen, Jacob, hvis jeg må være så fri og foreslå, at vi kunne spille noget sammen en dag .... vi kunne lave en optimeringsstrategi ... hvis I lærer reglerne, og vi lærer reglerne til Battlestar, så kunne vi mødes og teste vores nye spil ...
Det lyder som en plan - jeg vender snarest muligt tilbage med et par datoforslag. Glæder mig til at stikke mine venner i ryggen!
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

Jens_Hoppe wrote:
Gunness wrote:og jeg selv fik Fallout 3
Du må sige, hvordan det er. Umiddelbart lyder det meget fristende, og jeg kunne jo godt lide Oblivion (og Morrowind før det). Det eneste der får mig til at holde lidt tilbage er, at det virker som om der er temmelig meget fokus på blodig og meget grafisk vold i F3 - og det kan jeg hurtigt få nok af, tror jeg.
Indtil videre virker det meget lovende, selv om kloge hoveder påstår, at historien ikke holder vand i forhold til de to første spil i serien. Jeg vender tilbage, når jeg har testet det lidt grundigere :)
Locked