Gerne! Lad os lige Pb'es ved, så du ikke slæber det med en dag, hvor jeg ikke dukker op ...Tobias wrote:Vi kunne prøve spillet i KBK en Tirsdag, hvis du skulle have lyst til, at prøve spillet inden en eventuel investering.
Jeg tager gerne en udfordring
Hvad har du spillet i dag? August 2007
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Vi havde en række venner til grillaften i aften (så lykkedes det endelig! Sejr over det danske regnvejr... ahem...), og søreme om ikke det blev til et par spil! Vi prøvede Saboteur med otte personer, og det fungerede faktisk fint med så mange deltagere.
Derefter var der én, der måtte gå, men vi andre kastede os ud i at prøve Die Kutschfahrt zur Teufelsburg på trods af, at vi ikke havde læst reglerne på forhånd. Det betød så også, at der opstod flere situationer, hvor folk var lidt i tvivl om, hvad der var bedst at gøre, men jeg skal prøve det igen, før jeg rigtig kan finde ud af, hvad jeg synes om det.
Derefter var der én, der måtte gå, men vi andre kastede os ud i at prøve Die Kutschfahrt zur Teufelsburg på trods af, at vi ikke havde læst reglerne på forhånd. Det betød så også, at der opstod flere situationer, hvor folk var lidt i tvivl om, hvad der var bedst at gøre, men jeg skal prøve det igen, før jeg rigtig kan finde ud af, hvad jeg synes om det.
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
I går var vi seks styk "voksne børn" der spillede brætspil. Først introducerede jeg dem for Age of Empires III. Jeg prøvede at være sportslig, og forsøgte noget helt nyt. Jeg sluttede spillet næsten uden folk i den nye verden, men formåede at blive nummer to sammenlagt. Det er måske ikke så stort endda, når de andre ikke havde prøvet det før, men det var sjovt.
Bagefter tog vi et par runder Pitchcar, som blev en overraskende positiv oplevelse. Seks voksne mennesker der stormede rundt om bordet og plaffede små træskiver rundt på banen, og bandede når den tog et uventet hop og røg ud over bordkanten.
Efter det var der et par stykker der takkede af, og de tre tilbageværende blev introduceret for Domaine af mig.
Alt i alt en rigtig god spilleaften.
Bagefter tog vi et par runder Pitchcar, som blev en overraskende positiv oplevelse. Seks voksne mennesker der stormede rundt om bordet og plaffede små træskiver rundt på banen, og bandede når den tog et uventet hop og røg ud over bordkanten.
Efter det var der et par stykker der takkede af, og de tre tilbageværende blev introduceret for Domaine af mig.
Alt i alt en rigtig god spilleaften.
Så fik jeg langt om længe samlet folk til spilaften
Vi nåede et (prøve-)spil "Cleopatra and the society of architects", som var meget nemt at gå til. Endnu et pletskud fra Days of Wonder.
Derudover fik vi også spillet "Carcassonne die Stadt", som jeg har prøvet en gang tidligere (Rubicon 2005). Problemet var, at ingen af os var sikre på reglerne, da det var for lang tid siden, jeg havde fået dem forklaret, men næste gang...

Vi nåede et (prøve-)spil "Cleopatra and the society of architects", som var meget nemt at gå til. Endnu et pletskud fra Days of Wonder.
Derudover fik vi også spillet "Carcassonne die Stadt", som jeg har prøvet en gang tidligere (Rubicon 2005). Problemet var, at ingen af os var sikre på reglerne, da det var for lang tid siden, jeg havde fået dem forklaret, men næste gang...
- Andrea
- 2500+ indlæg
Vi var forbi vores gamebuddies i går aftes og teste vores superpowers i Marvel Heroes (endelig!
). Det var om at holde tungen lige i munden fra start, for der var mange kort og evner at holde styr på. Det bliver interessant at se, hvordan det vil udvikle sig, når vi har prøvet det flere gange og har bedre overblik over, hvad der er af gode kombinationer.

- Andrea
- 2500+ indlæg
Jens og jeg testede Submarine, som vi købte for nylig på supertilbud hos GermanGames. Man drøner rundt med små ubåde og samler skatte ind, og det er jo et fremragende tema! Det er et simpelt og rimelig hurtigt spil, men hvilken strategi, man bør spille efter, var dog ikke helt tydelig ved første gennemspilning.
-
- 500+ indlæg
Lørdag spillede jeg med en fasttømret gruppe af tidligere kolleger, hvor vi satte Shogun, Evo samt San Juan på bordet. Det lykkedes mig at tabe i alle spillene, men heldigvis er det oplevelsen frem for sejren der er vigtig for mig.
Det er anden gang jeg prøver Evo og jeg synes faktisk det er ret sjovt. At man bruger sine victory points til at byde på mutationer er en ond, ond mekanisme. Den var årsagen til at jeg havnede på en 3. plads efter et par hårde auktionsrunder.
Shogun vakte megen begejstring, specielt pga. det særprægede battle tower. Vi brugte en standardopstilling fra reglerne til vores spil, men næste gang skal der helt sikkert spilles med en mere tilfældig fordeling af hærene ved spilstart.
Det er lang tid siden jeg blev introduceret til San Juan og dengang var vi blot to spillere. Med fire spillere blev det faktisk en anelse længere end forventet, men stadig et rigtigt fornøjeligt spil. Feltet lå tæt og vinderen skilte sig ud med meget få point til sidst. En 6'er bygning i sidste runde gjorde hele udslaget.

Det er anden gang jeg prøver Evo og jeg synes faktisk det er ret sjovt. At man bruger sine victory points til at byde på mutationer er en ond, ond mekanisme. Den var årsagen til at jeg havnede på en 3. plads efter et par hårde auktionsrunder.
Shogun vakte megen begejstring, specielt pga. det særprægede battle tower. Vi brugte en standardopstilling fra reglerne til vores spil, men næste gang skal der helt sikkert spilles med en mere tilfældig fordeling af hærene ved spilstart.
Det er lang tid siden jeg blev introduceret til San Juan og dengang var vi blot to spillere. Med fire spillere blev det faktisk en anelse længere end forventet, men stadig et rigtigt fornøjeligt spil. Feltet lå tæt og vinderen skilte sig ud med meget få point til sidst. En 6'er bygning i sidste runde gjorde hele udslaget.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Jeg fik (selvfølgelig) aldrig prøvet mit eksemplar af spillet inden jeg solgte det. Det eneste jeg egentlig kan huske om spillet i dag er en anmelders humoristiske kommentar om at spillet overraskende nok, temaet taget i betragtning, var "dry and not too deep".Andrea wrote:Jens og jeg testede Submarine, som vi købte for nylig på supertilbud hos GermanGames.

Jeg er glad for at høre at det ikke behøver være en universel konklusion.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Andrea
- 2500+ indlæg
Haha!Jens_Hoppe wrote: Jeg fik (selvfølgelig) aldrig prøvet mit eksemplar af spillet inden jeg solgte det. Det eneste jeg egentlig kan huske om spillet i dag er en anmelders humoristiske kommentar om at spillet overraskende nok, temaet taget i betragtning, var "dry and not too deep".
Jeg er glad for at høre at det ikke behøver være en universel konklusion.

I bund (!) og grund er spillet nok heller ikke så dybt, men jeg skal i hvert fald spille det et par gange mere, før jeg helt kan lure, hvad jeg skal synes om det.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
I KBK i går blev det for mit vedkommende til et spil Phoenicia, et Aton og to spil Zooloretto.
Phoenicia var OK: Komponenterne er elendige, reglerne er en skændsel og prisen er (for) høj, men heldigvis er gameplay rimeligt sjovt. Det er tvingende nødvendigt at have en langsigtet plan i spillet hvis man vil klare sig godt, og (i hvert fald med fem spillere) var der et kraftigt element af "de rige bliver rigere" og det tilsvarende "de fattige falder længere og længere bagud". Det virkede også som om der var nogle "fælder" - ting, som hvis man ikke fik dem gjort, ville gøre en stort set chanceløs i spillet (bare spørg Tobias
). Det er nok nogle ting man "bare" skal lære, men Phoenicia er i hvert fald et spil der ser ud til at belønne erfaring.
Aton var som altid en super oplevelse.
Zooloretto er også stadig sjovt. Jeg kan væsentligt bedre lide det end Coloretto. Dog synes jeg at Zooloretto med 5 spillere er lidt for langsomt og kaotisk og foretrækker det med 4.
Phoenicia var OK: Komponenterne er elendige, reglerne er en skændsel og prisen er (for) høj, men heldigvis er gameplay rimeligt sjovt. Det er tvingende nødvendigt at have en langsigtet plan i spillet hvis man vil klare sig godt, og (i hvert fald med fem spillere) var der et kraftigt element af "de rige bliver rigere" og det tilsvarende "de fattige falder længere og længere bagud". Det virkede også som om der var nogle "fælder" - ting, som hvis man ikke fik dem gjort, ville gøre en stort set chanceløs i spillet (bare spørg Tobias

Aton var som altid en super oplevelse.
Zooloretto er også stadig sjovt. Jeg kan væsentligt bedre lide det end Coloretto. Dog synes jeg at Zooloretto med 5 spillere er lidt for langsomt og kaotisk og foretrækker det med 4.
What are you, like 80?
Det spil var helt klart broken og overrated!!! Desuden havde du forklaret reglerne dårligt, Ken drillede og jeg havde hovedpine.Det virkede også som om der var nogle "fælder" - ting, som hvis man ikke fik dem gjort, ville gøre en stort set chanceløs i spillet (bare spørg Tobias).
Jeg kunne nu godt lide spillet men jeg syntes, at det er lidt problem, at der er auktioner som man skal vinde.
Der burde være en anden udvej og måde til at udgøre en trussel mod den spiller som fører.
Jeg har gennemført et spil ”The Scepter of Zavando”, hvor jeg stor set ikke vandt nogle Auktioner men alligevel vandt spillet, hvilket også burde kunne lade sig gøre her.
Jeg kan rigtig godt lide spillet men mekanismerne vinder nok i ”Scepter of Zavandor”, hvorimod tema og spilletid er bedst i Phoenicia.
Komponenterne er ikke helt så slemme, som Jens beskriver men det er rigtigt, at brikkerne stinker! De er lavet af plastik i stedet for træ, hvilket ville have højnet det meget.
Selve spilleplade, kort og playeraids er lavet i solidt pap med ok illustrationer og fungere som de skal.
Spillet skal uden tvivl prøves igen og måske investeres men forløbet kan det sagtens vente.
- Kanzler
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 247 times
- Been thanked: 2 times
I går var vi 4 mennesker til et førstegangsforsøg med Struggle of Empires. Det blev en lidt hård og overvældende oplevelse. Da det var første gang for os alle 4 var der en del usikkerheder omkring reglerne. Desværre var regelbogen ikke så utvetydig som man kunne håbe på, så det er uvist om vi spillede helt korrekt.
Det var også noget nær umuligt at fastlægge en strategi i første spil. Der er mange civilizations- og alliancemarkører som kan hjælpe dit empirie og dette udvalg gør det meget uoverskueligt, og det bar spillet bestemt også præg af.. Desuden blev det også et temmelig langt spil (4timer). Næste gang bør det kunne gøres på omkring 3 timer.
De fleste af os havde vist en lidt blandet fornemmelse efter spillet. Struggle of Empires er et spil som forhåbentligt bliver betydeligt bedre når man har spillet det et par gange. Men det kræver selvfølgelig om man er villig til dette. Om vi er det, må tiden vise...
Det var også noget nær umuligt at fastlægge en strategi i første spil. Der er mange civilizations- og alliancemarkører som kan hjælpe dit empirie og dette udvalg gør det meget uoverskueligt, og det bar spillet bestemt også præg af.. Desuden blev det også et temmelig langt spil (4timer). Næste gang bør det kunne gøres på omkring 3 timer.
De fleste af os havde vist en lidt blandet fornemmelse efter spillet. Struggle of Empires er et spil som forhåbentligt bliver betydeligt bedre når man har spillet det et par gange. Men det kræver selvfølgelig om man er villig til dette. Om vi er det, må tiden vise...
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Ja, jeg sad også med en lidt mærkelig smag i munden. Men jeg tror nu stadig, at der er et stort potentiale i spillet. For nyligt spillede vi et andet af Martin Wallaces spil, Princes of the Renaissance, der om ikke andet havde de mange brikker til fælles. Af en eller anden grund fængede det umiddelbart og kan meget vel gå hen og blive en favorit. Struggle of Empires er jeg mere i tvivl om - også dagen derpå. Dels tror jeg, at et større udbytte af spillet forudsætter en lidt større fordybelse i spillet og dels tror jeg, at der findes bedre udformede regelhæfter. Som aftenens regelansvarlige påtager jeg mig gerne min del af skylden, men jeg er stadig overbevist at der dels var nogle ting, der ikke var beskrevet i regelhæftet og dels er der nogle regler, der er en smule fiddly. Jeg håber, at vi tager mod til os og får spillet på bordet igen, så vi kan undersøge dets potentiale nærmere.Kanzler wrote:I går var vi 4 mennesker til et førstegangsforsøg med Struggle of Empires. Det blev en lidt hård og overvældende oplevelse. Da det var første gang for os alle 4 var der en del usikkerheder omkring reglerne. Desværre var regelbogen ikke så utvetydig som man kunne håbe på, så det er uvist om vi spillede helt korrekt.
frouvne, administrator

- Kanzler
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 247 times
- Been thanked: 2 times
Tror ikke du kunne have gjort det meget bedre. Jeg synes som tidligere skrevet at reglerne virkede lidt upræcise, og man skal nok kigge lidt på BGG for at få afklaring på disse.Frouvne wrote:Som aftenens regelansvarlige påtager jeg mig gerne min del af skylden, men jeg er stadig overbevist at der dels var nogle ting, der ikke var beskrevet i regelhæftet og dels er der nogle regler, der er en smule fiddly. Jeg håber, at vi tager mod til os og får spillet på bordet igen, så vi kan undersøge dets potentiale nærmere.
Men ja jeg tror også at endnu et spil vil give en langt bedre oplevelse!